Wielrennen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tyrant, 25 mrt 2012.

1. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    Eerlijk gezegd heb ik veel liever dat ze een etappe winnen dan top 10 rijden. Want die 6e plaats van Gesink destijds was ook niet echt spectaculair.

2. FR-thaan

FR-thaan Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Haha dat is te merken, vergeten dat Gesink bijvoorbeeld in de Vuelta van 2009 met afstand de beste bergop was? Dat hij toen 2e zou worden achter Valverde als hij niet viel en 6 plaatsen verloor een paar dagen voor het einde. Elke bergetappe was hij de beste toen, vervelende was dat er altijd nog een groepje vluchters vooruit was. Mollema is nog nooit de beste geweest. Kan alleen maar aanklampen voorlopig.
    Ik heb ook genoten van hem afgelopen Vuelta, maar iedereen aan gort rijden, daar zie ik voorlopig alleen Gesink toe in staat. Gesink wint ook elk jaar wel een mooie koers, Mollema tot nu toe 1 etappe in Polen. En zeker deze Gesink, hoe ongelooflijk koel staat hij voor de camera, niet a la Gesink. Het lijkt wel alsof het hem allemaal niks meer doet wat anderen denken en als dat zo is en het zit gewoon een keertje mee, dan kan Gesink zeker weer top 5 rijden.

Mollema mag met alle respect heel blij zijn als hij top 10 eindigt, heb daar ook wel vertrouwen in zoals hij nu rijdt.

Er wordt door veel Nederlanders zo krom naar Gesink gekeken, ik hoop dat hij ze allemaal de mond gaat snoeren komende 2,5 week.

3. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Misschien heb je gelijk, het is ook eigenlijk meer mijn anti-rabo ding die is ontstaan, na de afgelopen paar waardeloze tours voor de Rabo's. Elke keer weer gokken op een Gesink die als broekie wel weer even die 6de positie zou kunnen halen terwijl hij elk jaar wel wat kreeg, en dan ook tegelijkertijd weer een beetje gokken op Freire (toen), en op een etapperit, en op het laatst eigenlijk met niets thuiskomen.

Dit jaar is het tenminste duidelijk dat ze gokken op een goed klassement, en hebben ze daar de renners voor geselecteerd, iedereen staat in dienst van de 3. Al ben ik het niet met je eens dat Gesink iedereen aan gort kan fietsen, namelijk doordat de toppers andere rondes eigenlijk puur als voorbereiding zien voor de tour, en dus er ook in andere rondes de echte toppers ook gewoon niet compleet zijn. Ik gun het die jonge best wel, als hij zoals jij beweerd een mentaliteitsverandering heeft gehad, laten we dan hopen dat hij er iets van gaat bakken :)

Laatst bewerkt: 5 jul 2012
  4. Obscure Thing

Leuk Bevonden:
    142
    Ik vind Gesink een ontezettend saaie kutrenner. Maar het blijft een nederlander dus vind ik het mooi als hij het goed doet. Maar fan zal ik nooit van hem worden ook al wint hij de tour dit jaar. Gaat toch niet gebeuren want ik heb m al anderhalf jaar niet meer op zijn oude niveau zien klimmen.

Mollema en Kruiswijk doen mij veel meer. Mollema is wat explosiever en heeft meer charisma. Kruiswijk was vorig jaar in de giro en ronde van zwitserland gewoon een beest. Maar die lijkt nu wat minder te zijn. Poels en Westra zijn eigenlijk de opperbazen. Alleen lijkt Westra niet in vorm van het voorjaar tezijn atm.

5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    God god..

6. FR-thaan

FR-thaan Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Gesink is anders de enige van de 3 die ik met regelmaat heb zien aanvallen in de bergen. Afgelopen ronde van Californië reed hij toch ook alle Amerikaantjes op een minuut. Tuurlijk zo goed was de tegenstand niet, maar ik heb Mollema/Kruijswijk dat nog niet eens in de Ronde van Drenthe (bewijze van) zien doen. Mollema heb ik alleen nog maar zien volgen, met wel een fijn sprintje aan het einde en Kruijswijk moet deze tour nog maar is laten zien of hij zijn niveau van vorig jaar Italië kan halen. Ik ben overigens niet eens echt fan van 1 van de 3, heb alleen wel erg veel vertrouwen in Gesink. En erg veel hoop in Kruijswijk. Prima dat jij Gesink saai vind hoor, maar vraag me wel af of je wel de goede beweegredenen hebt.

Etappe vandaag: weer een valpartij.. Ben blij als het zaterdag is, de vlakke etappes daarna zal het met vallen toch ook wel over zijn. Veelers weer netjes.

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Ik ben meer fan van Kruiswijk eigenlijk.. Ideale ronderenner. Moet Bauke zich maar gaan richten op klassiekers.

8. Obscure Thing

Leuk Bevonden:
    142
    Ik vind hem saai omdat Gesink tegen de echte top een aanklampertje is. Hij is zo explosief als een naaktslak en heeft een ontzettend lelijke stijl. En hij heeft geen charisma.

9. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Vind er ook weinig aan. Totaal geen uitstraling en hij zal ook nooit wat verrassends ondernemen.

10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Iedere dag feest zeg. Gaat nergens meer over..

11. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Daar liggen ze weer..

12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Tour wordt straks al beslist door dit gedoe..

13. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Tot zover de klassementambities van Rabobank.

Sagan, wat een fenomeen.

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Sick _O_

Jammer dat Astarloza weg is :mad:

15. Rebby

Rebby Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, de top 5 van de tour is nu wel ongeveer bekend. Al die valpartijen ook hele tijd, en Greenedge is ook wel faal ploeg. Hele tijd op kop rijden, iedereen die bij de valpartij betrokken was op grote afstand rijden. En dan 5e worden ofzo :F:

16. Obscure Thing

Leuk Bevonden:
    142
    in 1 val alle nederlandse klassements renners weg uit de top8) Hoe krijgen ze het voor mekaar....

Vooral over Poels baal ik hard. Mijn favo nederlandse renner.

17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Vind het allemaal iets te voorbarig eigenlijk. Je kan het ook zien dat ze dus eerder een keer mogen wegrijden en dan gewoon een keer 2 min mogen pakken ofzo later in de Tour.

18. Obscure Thing

Leuk Bevonden:
    142
    Gesink gaan ze echt niet weg laten rijden. 3 minuten is niet heel veel. Mollema misschien wel en kruiswijk ook wel. Ik vind een etappe zege sowieso mooier dan een 5e plek dus laten ze zich daar nu maar op gaan richten.

19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik bedoel in loop van de Tour zal die heus wel meer verliezen dan 3 min. En dan heb je eerder een kans dat ze je weg laten rijden een keer en pak je dus die 3 min terug bijvoorbeeld. En sta je weer goed in het Klassement.

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Wat bedoel je met laten wegrijden? Zodra iemand als Gesink in het virtuele geel rijdt, gaat Sky echt wel gas geven. Wegrijden mag misschien wel ff, maar hij kan niet opeens 4 minuten pakken.

Maarja, hopen op een ritzege dan maar! Dat is ook al te lang geleden! :p

Deel Deze Pagina