[Algemeen] Boeken [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.590
    Leuk Bevonden:
    8.691
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    'Ook'? Wat wil je daarmee zeggen? :mad:
     
  3. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Lees voor die tijd ook Middernachtspaleis, Septemberlichten, en die ander ook even uit. :+
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.590
    Leuk Bevonden:
    8.691
    Ik heb het over de boeken die Yellow eerder noemde. Voelde je je dan aangesproken? }:]
     
  5. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo schoolstress is voorbij en ik heb meteen weer de concentratie om te lezen. Ik ga beginnen met de boeken van Martin.. ben helemaal weg van de tv serie Game of Thrones dus dan moeten de boeken helemaal smullen zijn. Boeken zijn alleen redelijk prijzig in het Nederlands terwijl de Engelse pockets redelijk cheap zijn. Is het verhaal een beetje te volgen voor iemand met een redelijke kennis van de Engelse taal? Kijk tv-serie ook altijd met Engelse ondertiteling en dat kan ik altijd goed volgen.

    Verder heb ik nog Erfenis liggen, het laatste deel van Eragon. Ben alleen helemaal uit het verhaal van Eragon dus ik moet ergens een goede samenvatting vinden van de laatste boeken :+

    Daarna wordt het tijd om even buiten de fantasy te gaan treden.. maar dat duurt nog wel even. Wat ziet dat nieuwe boek van Rowling er trouwens totaal niet interessant uit. Ga gewoon weer lekker met die grote wereld die je de afgelopen 20 jaar hebt verzonnen... daar zit nog veel meer potentie in. Uitmelkerij wordt het toch niet voor die miljoenen fans, die smullen er alleen maar van.
     
  6. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    In de boeken van Erfenis zelf zit in het begin een samenvatting van de vorige boeken, erg handig als je ze een tijdje niet hebt gelezen. ;)
     
  7. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.324
    Robin Hobb heeft echt hele goede series geschreven. Ben je wel een tijdje zoet mee. Ik vond Mistborn ook heel tof.
     
  8. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Lieve dames en heren, ik ben geen lezer. Ik ben iemand die literatuur vrij weinig interesseert. Al die top 10 trillers en scifi boeken zijn helemaal niks voor mij. Ten minste, dat denk ik dan. Toch wil ik graag lezen. Op dit moment lees ik Wiseguy van Nicholas Pileggi, zo'n beetje het enige boek wat ik tof vind. Het enige wat ik hiervoor heb gelezen was De Da Vinci Code en volgens mij kon ik die alleen volgen omdat ik de film heb gezien.

    Toch vraag ik jullie om hulp. Wat is nou een echte tip?

    Waar hou ik van? Niet te dik, 500 pagina's ga ik echt nooit doorheen komen. Nederlands geschreven, als het Engels is dan ben ik na 4 pagina's al de tel kwijt. Pakkend, vul zelf maar in!
     
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Geen enkel voorkeur qua genre?
    De Flamel boeken lezen iig lekker weg en zijn niet al te dik.
     
  10. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.324
    Je zou een boek van Nico Dijkshoorn kunnen lezen. Een verzameling van zijn korte verhalen en columns bijvoorbeeld. Is lachen, kun je even tussendoor lezen en dan kan je rustig inkomen tot je een grote mensen boek kunt lezen ;)
     
  11. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Tja, dat Flamel is echt fantasy zie ik? Dat is niet echt m'n ding. Misschien ben ik gewoon moeilijk. Misdaad, WWII, Japans (anime achtig?) Wraakverhalen!

    Nee dat vind ik niks!


    Ik zou bijvoorbeeld echt iets willen lezen zoals I Saw the Devil. Dat lijkt me echt geniaal in boekvorm.
     
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.223
    Leuk Bevonden:
    4.751
    WW II he?

    Zoek eens naar Cornelius Ryan, ben je wel even zoet mee, maar zijn echt geweldige oorlogsverslagen. Wel dikke, maar jij moet je kennelijk nog realiseren dat boeken lezen goed voor de hersenen is. Dus niet Donald Duckjes van max. 150 bladzijden. ;)

    C. Ryan is echt een steengoede schrijver, maar helaas leeft de man al jaren niet meer. Je zou natuurlijk ook Band of Brothers en Van D-Day tot Berlijn kunnen lezen van Stephen E. Ambrose, leeft helaas ook al niet meer.

    En dan de mooiste misschien wel: De Weg naar Berlijn, van James Megellas. Dit boek verhaalt o.a. heel gedetailleerd zijn tijd in Nederland tijdens Market Garden. ;) Megellas leeft geloof ik ook al niet meer.
     
  13. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Bedankt voor de tips hoor, maar hoe wil je ooit serieus genomen worden als je zo denigrerend reageert op een normale vraag? Mijn interesse en concentratie verlies ik op den duur bij dikkere boeken, vandaar deze selectie.

    Goed, ik ga sowieso James Worthy van James Worthy kopen. Heb deze al langer op het oog en heeft toevallig een prijsverlaging gekregen. Band of Brothers lijkt me ook tof, maar volgens mij enkel omdat ik het een van de betere series vind :+ Is World War Z trouwens iets? Lijkt me ook gaaf. Wel enkel in het Engels geschreven geloof ik.
     
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.223
    Leuk Bevonden:
    4.751
    Mij moet je met zulke opmerkingen uiteraard niet serieus nemen. Als er iets ergs gebeurt met dierbaren van XBWérs ben ik een en al luisterend en begripvol, want dat kan ook niet anders uiteraard.

    Nee, zat alleen maar de sollen met die DD boekjes. En ja, geloof gewoon heilig in dat als je veel leest je je hersenen traint. Dunne, soms weinig informatieve boekjes helpen daar in mijn ogen gewoon niet aan mee.

    Band of Brothers moet je zeker doen, maar dat vind ik niet de beste. Als je geen dikkere boeken wilt lezen, dat is helemaal jouw keuze. Over het algmeen heb ik hier in het topic wel ervaren dat men redelijk tot hele dikke boeken leest.

    Begin dan vooral maar niet aan de boeken van George R.R. Martin. Je hoeft van hem maar 1 boek te pakken en daar zou een Nederlandse schrijver qua bladzijden en tekst 4 thrillers van kunnen maken. ;)
     
  15. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Prima, misschien dat het later nog komt. Ik begin pas 'net' met lezen. Meneer Martin zal ik dan maar overslaan. Dan hou ik het wel bij de serie ;)
     
  16. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat boek van Band of Brothers wilde ik ook al een tijdje lezen, maar wie heeft dat eigenlijk geschreven? Ik kon hem in de bibliotheek niet vinden.
     
  17. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Stephen E. Ambrose dus.
     
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.223
    Leuk Bevonden:
    4.751
    Dit en helaas veel te vroeg overleden.

    Ik heb al een aantal jaar de Hardcover versie. :thumbs:
     
  19. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Goh, begrijpend lezen is ook lastig. :+
    Binnenkort maar eens op zoek dan.
     
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.223
    Leuk Bevonden:
    4.751
    Zou ik zeker doen, want je mist toch soms wat i.v.m. de serie.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina