Fitness en aanverwanten [Deel 7]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Flix, 2 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Die had ik gekocht (samen met een setje dumbells) een tijdje voordat ik in de sportschool ging trainen onder het mom van "thuis kun je ook breed worden".

2. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Haha okee. Ach als je dan thuis gaat trainen is een pullupbar nog zeer nutig.

3. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213

Net even een nieuw ontbijt uitgetest. Naar een recept wat ik op DBB vond. Zelf wat aangepast. Het zijn havermout cupcakes met whey chocoladesaus. Je kunt ze gewoon met een hele sloot tegelijk maken en in de koelkast bewaren. Chocoladesaus ook. Heb je zo je ontbijt voor een week gemaakt. Ik ga denk ik alleen nog eens Millar Casein in Cookies & Cream smaak bestellen, die is mega lekker en iets dikker, dus meer geschikt als saus.

4. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Ik heb een vraagje, of iemand mij misschien een klein beetje wilt helpen om een fitness schema op wilt stellen. Ik wil namelijk voor honkbal wat sterker worden deze vakantie.

Probleem is, ik moet elke avond van 1700 tot 0100, werken, en dat is vooral het zware tilwerk (wasmachines, aanrechten etc). Dus wil een goed schema opstellen dat ik geen spieren zou overbelasten.

Is fitness per definitie al een stom idee om te doen in combinatie met mijn werk?

5. Nielesss

Nielesss Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand of er een app is waarbij je binnen een community tegen elkaar kunt sporten?

6. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Zolang je genoeg eet dan zal het geen probleem zijn. Op welke tijden train je dan?

7. PineaPPle JOE

Leuk Bevonden:
    74
    Dan wil ik om de dag een uur trainen van 1200 tot 1300.

Daarna thuis avond eten om half vier, en dan werken van 1700 tot 0100.

Kut tijden om te werken, en daarvoor te trainen, maar dat is nu eenmaal zo.

8. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Het zal vooral in het begin even klote zijn met spierpijn maar daarna maakt het niet zoveel uit.

9. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Misschien is een schema als Stronglifts iets voor je? Daar ben je niet zo lang mee kwijt, moet makkelijk binnen het uur te doen zijn en je maakt goede progress. Ook heb je na het begin nooit spierpijn en de oefeningen zullen je ook helpen in je werk, omdat je kracht omhoog schiet. Met een paar isolatieoefening erbij voor assistance heb je dan echt een mooi schema.

10. PineaPPle JOE

Leuk Bevonden:
    74
    Mooi fitness jargon gebruik je daar :+

Heb stronglifts gegoogled, kom uit op Stronglifts.com en dan komt er op neer dat je 5x5 schema's gebruikt?

StrongLifts Workout A
    Squat 5x5
    Bench Press 5x5
    Barbell Rows 5x5

StrongLifts 5x5 Workout B
    Squat 5x5
    Overhead Press 5x5
    Deadlift 1x5

Bedoel je die? Is dat dan niet vrij weinig? Je beperkt je toch maar tot een paar spiergroepen?

En met isolatie oefeningen bedoel je dan dingen als biceps, triceps enzo nog extra in meenemen?

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    dat is te kort door de bocht, je moet ook iets meer achtergrond info gaan lezen (periodisering, load, deload etc)

12. Drzapper

Drzapper Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In de beginpost staat een link voor het e-book van stronglifts. http://idreamz.nl/fileshuttle/a61c00d6.pdf
    Bij workout A komen er nog dips bij en workout B pull-ups en chin-ups.

13. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Is niet per sé nodig imo, gewone schema is al zwaar genoeg als je hard traint.

14. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb 5 maanden stronglifts 5x5 gedaan en daar heb je je handen idd al aan vol. Het zijn gewoon hele zware oefeningen op een gegeven moment. Maar toch, ik denk wel dat wat Drzapper zegt wel aan te raden is. Alleen ipv chinups zou ik dan eerder barbell curls doen ofzo, omdat je ook al pullups doet.

@ Pineapple Joe:

Stronglifts in het kort:

Je doet idd de trainingen die je beschrijft, dat is een full body workout bij elkaar. Je begint met de barbell zonder gewicht en voegt bij elke training 2,5kg toe aan de barbell (bij de deadlift kun je, als je de techniek na een paar weken onder de knie hebt, 5kg per keer toevoegen, totdat het echt te zwaar word, bij mij was dat bij 110kg geloof ik). Na 10 trainingen heb je dus 25kg toegevoegd aan de squat. Dit kun je heel lang volhouden. Ook al denk je dat je het de volgende keer misschien niet haalt omdat het maar net ging deze keer, je zult versteld staan van jezelf. Als je het dan toch een keer niet haalt, doe je gewoon nogmaals hetzelfde gewicht. Als je 3 keer hetzelfde gewicht hebt gedaan, doe je het niet nog een 4e keer, maar haal je 10% van het gewicht af en begin je weer op te bouwen. Als je 3 deloads gedaan hebt, doe je geen 4e, maar ga je over op 3x5 en daarna op 1x5 (maar dan ben je echt minimaal een half jaar en een jaar verder, als je het programma zo lang volgt). Je begint alle oefeningen met een paar warmup sets, 2 sets van 5 met een lege barbell en 1 set van 3 met de helft van je werkgewicht (die vallen buiten de 5 sets met je werkgewicht, je doet dus in het totaal vaak 8 sets). Als je nog dips en pullups wilt toevoegen, doe dit dan als laatste, na de 3 grote oefeningen.

Meer hoef je eigenlijk niet te weten. :) Behalve natuurlijk hoe je de oefeningen correct uitvoert. Zorg dat je bij een gym traint waar begeleiding is die je kan helpen je techniek te perfectioneren. Dit is met name van belang bij de squat en nog meer de deadlift. Op het begin train je bijna zonder gewicht en zul je dus meer kunnen focussen op techniek.

Dat hele boek hoef je echt niet te lezen. Alles wat je moet weten staat op een paar pagina's en daaromheen zijn 300 pagina's bullshit. En die paar pagina's zijn samen te vatten in het stukje hierboven, zoals ik gedaan heb.

Laatst bewerkt: 6 jul 2012
  15. PineaPPle JOE

Leuk Bevonden:
    74
    Thanks voor de hulp guys, ben nu dat Ebook aan het lezen, en dan hoop ik morgen aan de slag te kunnen! :)

16. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.046
    Ik zit al een jaar bij de sportschool en in het begin ging in gewoon netje 2a3x in de week maar de laatste paar maand ga ik nog maar heel weinig, en ik wil het weer wat gaan oppakken want ik moet echt even wat kilo's kwijt voordat het te laat is.

Ik wil eerst wat conditie gaan opbouwen zodat ik kan gaan hardlopen, want mn conditie is redelijk ruk.
    Welk apparaat kan ik het best gebruiken om mn conditie te trainen, en op welke stand/snelheid/helling etc en hoelang?
    Ik heb binnenkort vakantie dus moet 2x in de week wel lukken.
    Ik vind alles best maar het enige apparaat wat ik nogal k*t vind is roeien, voor de rest is alles prima.

17. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    De grond buiten. Hardlopen en krachtschema wat pineapple joe doet.

18. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.018
    Even een vraagje tussendoor..wat denken jullie dat Tom Hardy allemaal heeft geflikt om in shape te komen voor Warrior en Bane in The Dark Knight Rises? Die dude was echt insane skinny in Black Hawk Down en nu boom. Net zoals Daniel Craig om maar een ander voorbeeld te noemen.

19. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    8 uur lang per dag kunnen trainen, een compleet team hebben met de beste mensen in de fitness en voedings wereld.

20. PineaPPle JOE

Leuk Bevonden:
    74
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina