[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

1. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Even een crosspost uit een ander draadje:

Ik had een vriend mij die automonteur is gesmst en hij zegt dat aanduwen ook kan i.p.v. startkabels. Weet overigens niet of de accu echt helemaal leeg is, maar hij startte in ieder geval niet meer.

Edit: dus wat is leeg-leeg? Ik kon de auto niet meer openen van afstand en ook toen ik de sleutel in het contact deed gingen er geen indicatorlampjes branden.

2. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    leeg-leeg lijkt me geen enkele reactie, terwijl je met bijna leeg nog wel een poging van de motor om aan te gaan hoort lijkt me.

3. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Waar kan je het goedkoopst banden kopen? Mijn twee voorbanden zijn versleten (en dan met name links, zie spoilert :+) Geloof dat dat goedkoper is dan bij de dealer, toch?

4. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Ik heb goede ervaringen met Euromaster op 't gebied van banden. Vond het ook wel betaalbaar :p

5. Erasmus

Erasmus Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Gewoon huismerkbanden van de sprint.

Edit: als je een beetje bekend ben in de Alexanderpolder kan je ook ff bellen met Logchem. Kleine garage waar ik ook weleens goedkoop banden heb gehaald. Stalpaertstraat naast Eddy Treijtel's schoonmaakbedrijf.

Laatst bewerkt: 29 mei 2012
  6. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ik heb prima ervaringen bij zowel autobandenmarkt.com als topbanden.com

Je hoort wel eens dat die sites oude meuk verkopen, voor zowel de Clio als de Alfa waren beide sites een stuk goedkoper. De Vredesteins voor onder de Clio waren 5 weken oud, de Pirelli's voor onder de alfa waren 9 weken oud.

Wat is je maat?

7. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Zal morgen even kijken. In ieder geval niet de standaard Excel maat, wat groter en een stuk breder.

8. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Maat is 195/50 15. Zomerbandjes vanaf 46 euro op autobandenmarkt.nl Valt op zich dus nog wel mee.

9. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    De tante van m'n ma, 88 jaar oud heeft t autorijden opgegeven.
    Nu heeft ze gevraagd of ik m wil, voor noppes!

Gaat om een Clio uit 2001, automaat.
    Zal nog geen 100k op de teller staan, is altijd zuinig mee gereden en goed in onderhoud geweest.

Nu is er zo natuurlijk weinig over te zeggen, heb m zelf ook nog niet gezien, maar wat voor onderhoudskosten kan ik verwachten?
    Ik ga zaterdag met m'n pa kijken wat de staat ervan is.

10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja voor noppes kan je er gewoon mee gaan rijden natuurlijk.
    Auto's kosten altijd geld. Maar met alleen de vaste lasten. Benzine, verzekering, belasting is er bijna geen extra risico. :)

11. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Je kan sowieso rekenen op €750,- aan vaste lasten zonder een meter te rijden (Wegenbelasting+verzekering). Dan enkel nog benzine, wat op het moment een hoop is.
    Onderhoud zal wel meevallen bij een auto uit 2001. Ik rekende op €250 per jaar met mijn Rover uit '96. Het klopte over het algemeen wel.

Vergis je niet in de kosten van een auto en bedenk je goed of je dat er voor over hebt. Je bent een student met een OV-kaart, heb je een auto nodig?

12. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    750 vaste lasten? Ik rijd in een Clio uit 2003 en heb echt geen 750 aan vaste lasten dus ik weet niet waar jij dat bedrag zo ineens vandaan haalt.

13. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Kijk hier heb ik wat aan.

Verzekeren mag ik voorlopig nog op m'n pa's naam doen.
    Ik heb op Independer gekeken en op m'n eigen naam nu ben ik 55 de maand aan verzekering kwijt.
    Op m'n pa's naam is dat 9 euro8)
    Dan ga ik eerst paar jaartjes op zijn naam rijden. V/a je 25ste, dan heb ik m'n rijbewijsook 6 jaar, word het al een stuk goedkoper.

Heb ik het echt nodig? nee
    Ik kan het echter wel gebruiken.
    Hierdoor zal mijn benzine verbruik denk ik rond de €50,- de maand liggen, zo niet minder.
    Dat is nu ook zo'n beetje wat er hier per maand in de Volvo(XC70) gegooid word, en daar rijden zowel m'n ouders al ik mee.
    Voornamelijk zal ik 't gebruiken om naar de gym te gaan(4/5KM) en naar de football club (6km) of als ik op locatie moet werken(11KM)

Dat het veel kosten gaat opbrengen weet ik ook wel.
    Auto is de slechtste investering die je kan doen inprinciepe.
    Daarom wil ik nu vooraf goed m'n huiswerk doen zodat ik niet in de problemen kom of dat ding weg moet doen.

Wat studeren betreft, er bestaat momenteel de kans dat ik op 0,2 punt niet aan m'n CE's kom waardoor ik geen student ben.
    Ben ook eigenlijk wel helemaal klaar met studeren(komt voornamelijk door dat middelbareschool systeem v/d HU) en nu een jaar tijd in het bedrijfje dat ik met m'n neefje heb steek.

Laatst bewerkt: 10 jul 2012
  14. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    750 euro per jaar = 62.50 per maand

Kosten per maand:
    verzekering 30 euro (WA)
    Wegenbelasting 10 euro
    Onderhoud 25 euro

Daarbij komt natuurlijk nog benzine als je werkelijk gaat rijden. Ik vind 750 nog aan de magere kant bij een auto van 11 jaar oud. Onderhoud is wel meer als 300 euro per jaar.

15. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ah ook onderhoud als vaste lasten, kan wel een ruwe schatting daarvan maken maar omdat het altijd anders kan zijn zie ik dat niet zo.

Overigens, 30 euro voor WA? Ik heb als 19 jarige voor 32 pm WA+.

@Flix, 50 euro benzine maar in de maand? Dan moet je wel heel weinig rijden lijkt mij.

16. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    dat lijkt me maar 3 a 350 km per maand :+

17. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    Het is ook maar even een richtlijn, alleen maar om een idee te geven welke kosten er zijn bij het hebben van een auto! :+

18. JeePee

JeePee Guest

Ik zit aan 1168,- vaste lasten (excl. onderhoud dus). :'-(

Onderhoud op 250 per jaar is ook bizar weinig. Een keer je remschijven, blokken en banden vervangen en je gaat daar al ver overheen.

19. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Wat voor één is het? Een phase 2 of niet? Doe even een foto.

Clio'tje is vrij simpel in onderhoud, bijna alles is zelf te doen. Motoren zijn ook prima, dus qua onderhoud heb je niet heel veel te vrezen.

@Jeepee: Per jaar, hoop ik?

Kleine 100 euro in de maand?

20. JeePee

JeePee Guest

Nee, per maand, nou goed? 8)

Onderhoud aan de 106 gaat wel lekker trouwens. Zit nu op 1 euro 80 (zekering en een lampje :cool:)

Deel Deze Pagina