[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

1. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Ik hoor ook vaak dat Seat sowieso altijd een stuk onzuiniger rijd dan aangegeven.

2. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Met je renault twingo :+

3. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Nice, ik wilde eigenlijk ook een diesel, maar dan wel 1 met weinig km's (max 50k ofzo). Maar die werden vrij prijzig.

Deze punto is wel uniek qua km's (NAP) kon ik niet laten schieten voor dat geld (7.3k).

4. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Weg bij de ING Lenny?

5. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Tsjah, mijn ouders hebben een Seat Toledo 1.8 TDI van 2005, fabrieksopgaaf is 5,5L/100, dus ~1 op 18. Dat halen wij ook gewoon, hoewel er weinig snelweg mee gereden wordt. Als je 60 rijd in de 5 kan je tussen de 3 en de 4l/100 blijven, op de Nederlandse snelweg kan je met 130 op ~6l/100km rekenen. Ben er vorig jaar mee naar Oostenrijk gereden op iets meer dan 1 volle tank, en dat was geheel door Duitsland. _O_

6. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    60 in de 58)
    Dan sla ik af man:+

7. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Stond 2 weken geleden bij een Peugeot dealer te kijken en daar stond een 107 uit 2007 voor bijna €6000 excl €495 rijklaar kosten.
    Een nieuwe 107 heb je al vanaf €8390

Had eerst na de nieuwe Panda gekeken maar kwam op een totaal bedrag uit van € 14.100 8)
    Wilde 3 accessoires graag op de auto hebben en was verplicht om 3 pakketten á €500 erbij te nemen :mad:

8. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Haha het gaat net, ik trek altijd erg vlot op om hem vervolgens zo hoog mogelijk in de versnelling in de cruise control te knallen. Dus eerst zo onzuinig mogelijk optrekken om vervolgens zo zuinig mogelijk afstanden te rijden :+

9. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Goed naar je instructeur geluisterd dus:+
    Nieuwe rijden bullshit.

Gewoon in z´n 2 tot 60 doorrammen, 120 in z´n 3 en dan maar eens kijken of je naar 5 door wilt.

totdat ik zelf de benzine moet gaan betalen:+

10. Remco

Remco Guest

Daarnaast ben je nog niet ouder dan 50, dus dan mag je 'm niet aanschaffen.

11. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Dat valt wel mee hoor. Maar zoals ik zei is het een TDI, diesel dus. Daarmee rijd je geen 60 in de 2, dan zit je volgens mij al in de toerenbegrenzer. Hij trekt al prima vanaf 1900/2000 toeren, dus waarom zou ik zo laat schakelen? Gewoon een flinke dot gas en snel doorschakelen.

12. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Naar zijn 60 in 2 rijdt toch niet lekker man, dat hoge toeren gejank bah. :9

@Remco, de nieuwe Panda is best aardig om te zien. En ze rijden ook prima.

13. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Brrr ja heel vervelend een T-6 motor naar 3000-4000 toeren trappen:+

14. JeePee

JeePee Guest

Nou, nou, nou, 3000 toeren... pas je wel op?

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824

Hehe nice. Welkom bij de Grando Punto club.
    Heb in 2010 ook zoiets gekocht. Uit 2008 en rond 15000 op de teller. Wel een GP versie. :)

Laatst bewerkt: 11 jul 2012
  16. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Kon ook niet anders :lol:

17. Remco

Remco Guest

Haha, dit meen je niet? Wat een vreselijk excuus voor een auto is dat hok. Ik vraag me ook sterk af hoe jij erin kan rijden met je 2 meter, als de stoel niet eens omlaag kan 8)

18. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    _O_ Haha...

19. JeePee

JeePee Guest

Wat maakt het uit dat de stoel niet omlaag kan? De versnellingspook zit toch bij je schouder. Prima auto, niks mis mee.

20. Remco

Remco Guest

Ja stom, als je 'm dan met zonnedakje koopt, kun je gewoon over de auto heen kijken. Kan dat wel, trouwens, zo'n zonnedakje? Of zitten dat die uiterst functionele en zeer strak uitziende dakrails in de weg?

Deel Deze Pagina