Fitness en aanverwanten [Deel 7]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Flix, 2 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Euhm, ik zou gewoon beginnen man. Beter dan niks doen. En gewoon tevreden zijn met jezelf. Ik ben ook gewoon dikkig en klaag nooit over mijn lichaam, in ieder geval niet het uiterlijk.

Ik honkbal 4 dagen in de week intensief. Eet gewoon goed en blijf toch best chubby. Als je daar niet super overdreven aan gaat werken blijf je vaak toch wel hetzelfde. Dus je kan beter gewoon tevreden zijn.

Reden dat ik de sportschool in wil is omdat ik wat spieren wil kweken voor mn sport. Denk dat je beter op zoiets kan gaan concentreren dan op er beter uit willen zien.

En schijt aan wat de rest zegt. Gewoon kijken wat je wilt verbeteren en ga aan de slag.

2. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2

3. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Lekker bezig Felix ;)

4. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1

5. PineaPPle JOE

Leuk Bevonden:
    74
    Als je nou eens gewoon begint met trainen en niet al te moeilijk doet over een voedingschema. Het lijkt erop dat je een beginner bent dus kan je beter gewoon aan de slag gaan.

En ja met aankomen bedoelt hij denk ik, spier opbouwen, en dán afvallen. Aangezien je met meer spiermassa meer calorieën verbrand en dan dus makkelijker is om vet kwijt te raken.

6. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ben al best lang bezig met trainen, aantal maanden maar zo heel serieus is het niet. Voeding is belangrijk, echt onderschat dat niet.

7. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Waarom zou je moeten afvallen? Je bent niet breed, je hebt een relatief laag vetpercentage en traint te weinig. Punt.

Wat jij kan doen is lekker gaan trainen, 3 keer in de week een schema aanhouden, en goed gaan eten. Simpel 6 maaltijden, op onderhoud en juiste maaltijden.

Schrap dat brood, schrap de melk en ga aan de havermout met vruchten in de ochtend, groene groentes met kip tussendoor, lunch met kip en rijst, tussendoor een handje noten, avondeten desnoods wat de pot schaft en voor je gaat slapen nog een schone maaltijd, denk aan een bak magere kwark. Dit kan iedereen, maar waar het 9 van de 10 keer op fout gaat is de motivatie voor zowel eten als trainen.

Ik durf te wedden dat als jij op onderhoud gaat eten, desnoods niet zo schoon als hierboven, en gewoon 3 keer in de week volle bak gaat trainen je over 6 tot 8 maanden flinke resultaten hebt.

Laatst bewerkt: 11 jul 2012
  8. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ja heb wel een beeld van wat jouw streef fysiek is.

Wat afvallen/bulken betreft;
    Als je gaat bulken moet je voor een overschot aan kcal zorgen.
    Hierdoor zul je ook ietswat aan vet aankomen als je niet voldoende trained. En ook dan zul je nog wat aankomen.
    Dus als je nu eerst zou gaan afvallen, ben je al die progressie kwijt na je bulk.
    Zonde van je tijd dus.
    Eerst flink massa kweken, en daarna evt. een cut(afvallen) eraan gooien.

Wat voeding betreft, maak het jezelf gewoon makkelijk. Tuurlijk, een strict schema is het beste, maar als je gewoon enigzins in de gaten houd wat je binnen krijgt kom je al een heel eind.
    Het is nu zaak dat je veel gaat eten en aan je kcal komt.
    Vul dit schema even in
    http://www.bodyenfitshop.nl/artikelen/voeding-bij-fitness/voedingsschema-berekenen
    Dan weet je je behoefte. Voor bulk ga je er 500 boven zitten, cut 500 eronder.
    Je zult zo op 2800/3000 kcal gaan komen.
    Zorg dat je aan 5 maaltijden op een dag gaat komen.
    Ga goed ontbijten(havermout,brinta, ei) en neem hier een shake bij, zorg dat je beetje kip/rijs/groente als lunch hebt en pak het avond eten mee(neem aan dat je nog thuis woont). Dan heb je al 3 maaltijden gehad, en zul je ongeveer halverwege je behoefte zijn.
    Dan neem je tussen je ontbijt en lunch nog een boterham met pindakaas, kalkoen/kip filet en tussen je lunch en avond eten kan je een maaltijd salade oid nemen, of desnoods weer wat boterhammen(niet ideaal, maar in bulk maakt dat neit veel uit).
    Dan neem je tussendoor hier en daar wat noten, vlak voordat je naar bed gaat ram je nog een bak kwark naar binnen en je bent er.
    Als je die eerste 2 maaltijden naar binnen gewerkt heb zul je merken dat je na 2 uur weer honger hebt. Dit is gewoon je lichaam die het eten aan het verbranden is en een signaal geeft meer nodig te hebben. Hierdoor is het 'vele' eten ook een stuk makkelijker.

En wat je moet eten is gewoon een beetje common scense. Het schiet niet op dat je op een zak chips kijkt; Hey! hier zitten 300kcal in dat kan ik wel gebruiken...
    Probeer het uit vleeswaren(wit vlees), vis(tonijn is heerlijk, goed en veel mee te variëren).
    Wat miss wat lastiger word; Laat de frisdranken staan en zorg dat je 3L water op een dag naar binnen krijgt. Melk is ook een dikmaker, ga hier ook minder van drinken.
    Ikzelf loop bijna altijd met een fles water rond. Neem er continu een slok van zodat ik goed gehydrateerd van blijf en dat ik niet flinke teugen in een keer neem omdat ik er dan helemaal simpel van word.

Wat je whey betreft; Trainingsdagen 2 scheppen. Één bij je ontbijt, één direct na je training nadat je een banaan of andere bron van snelle suikers(glas chocomel bv.) binnen hebt gekregen.
    Op rust dagen, één schep

9. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.017
  10. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Niet afvallen maar het vetpercentage lager krijgen, zit nu op 16.4% ( Dinsdag 27e gemeten ). Sup met de whey shakes?

Klinkt wel prima wat je zegt.

11. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Of je whey voor de training nemen en tijdens het trainen wat dextrose naar binnen werken ;)

12. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Lichaamsgewicht = 93.9kg

Vetpercentage = 16.4 %

Vet Vrije Massa (VVM)
    = Lichaamsgewicht x (100-vetpercentage%) = 77.9 kg

Basisbehoefte = VVM x 24 = 1870 kcal

Sporttoeslag = 0.1 x basisbehoefte = 187 kcal

Arbeidstoeslag:
    geringe arbeid= basisbehoefte x 0.3 = ---------- kcal
    matige arbeid= basisbehoefte x 0.5 = 935 kcal
    lichtzware arbeid= basisbehoefte x 0.75 = ---------- kcal
    zware arbeid= basisbehoefte x 1.0 = ---------- kcal

Sportieve arbeidstoeslag Beginners
    Gevorderde beginners
    Gevorderden
    Vergevorderden +300
    +400
    +500
    +600 300 kcal
    ---------- kcal
    ---------- kcal
    ---------- kcal

Totale dagelijkse energiebehoefte = 3292 kcal

Eiwitbehoefte= VVM x 1.5-2 gram = 116.8 gram
    aantal gram x 4 = 467.4 kcal

Vetbehoefte= 20% van tot. energiebehoeften= 658.4 kcal
    aantal kcal / 9 = 73.15 gram

Koolhydraatbehoefte=
    (tot. dag. energiebeh.)-(dag. eiwitbeh.)-(behoefte aan vetten) =
    2715 kcal
    Aantal kcal / 4 = 687.8 gram

Uitgerekende gegevens staan in de spoiler.
    Kort samengevat :
    Totaal dagelijkse energiebehoefte = 3292g
    Eiwitbehoefte = 116.8g = 467.4kcal
    Vetbehoefte = 73.15g = 658.4kcal
    Koolhydratenbehoefte = 687.8g = 2715 kcal

Wat jij nu zegt is 500 eraf halen?

Train vaak vroeg, dus meestal rond 11/12 ben ik wel in de gym.

Dus ontbijt rond 10, postworkout rond 1, lunch rond 3, avondeten rond 6, avondsnack rond 8 en voor het slapen nog een bak kwark.

13. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Nee 500 erbij.
    Dus ik zou op de 3500 gaan zitten.
    11/12 is echt top tijd om te trainen omdat je daarna je maaltijden goed gebruikt om te herstellen.
    Zou proberen uurtje eerder te lunchen, dan om 4 uur nog een maaltijdje, dan avond eten(tijd zal je niet in de hand hebben lijkt me). Avond snack kan, maar hou het wel licht. Dus ga dan noten knabbelen ofzo Dan rond 10 je kwark.

14. PineaPPle JOE

Leuk Bevonden:
    74
    Heeft iemand trouwens tips om het evenwicht tussen je armen zo snel mogelijk bij te stellen?

Rechts is namelijk wel bijna 2x zo sterk dan mijn linker arm. Zowel biceps als triceps en onderarm.

Komt veel door het honkbal, en feit dat ik nog nooit echt constant naar sportschool ben gegaan.

15. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    3500 is wel echt ziek veel man, denk dat ik nu met mijn huidige voedselinname niet eens rond de 2300 zit, misschien niet eens. Sommige dagen zit het op 2 maaltijden.

Dus als ik train om 11/12 uur neem ik maaltijden op :

10;00 2/3 eieren met een whey shake, 1 schep whey perfection.
    13:00 whey shake
    15/16:00 lunch met Kip/rijst/groente
    18:00 Wat de pot schaft ( vaak kip )
    20:00 handjevol noten?
    00:00 of later. bak magere kwark.

Zo iets?

Nu heb ik zelf geen idee hoe ik op 3500 kcal kom, want lijkt me redelijk wat en dus geen idee hoe groot de porties moeten zijn van de maaltijden.

16. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    *Mompelt iets met aap uit de mouw

En lees nog eens terug wat je net hebt opgeschreven, je hebt een gat van 10 tot 1500 waar je grootste energiebehoefte zit.....

17. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Ben wel benieuwd naar jou bron hiervoor, aangezien ik zat bronnen heb die tegendeel zeggen.

Sowieso bevordert krachttraining testosteron en groeihormoon aanmaak, dus in theorie kan het zelfs een positief effect op je groei hebben.

18. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    18.017
    Minder rukken

19. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Ga jij even aan je hol laten likken, trol.

20. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    18.017
    Is dat serieus het enige wat je te zeggen hebt gast? Kom eens met wat nieuws :emo: En dat voor een mod, triest.
    Maar zonder grappen, is iedereens ene arm niet sterker dan de andere? De arm/hand waar mee je schrijft etc..denk niet dat je dat 1,2,3 'gelijk' kan trainen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina