Leuk verhaal dat skinny fat syndrome, endomorph.
Fack that shit. Jou probleem is zelfvertrouwen.
Je leest 10 verschillende dingen en je weet niet wat er nou precies klopt of wat voor jou van toepassing is.
Ikzelf blijf altijd ver weg van de BB forums omdat de helft, zo niet meer van de klanten die daar komen idioten zijn. Je weet niet wie er achter het beeldschermpje zit, van wiens vingers dat getypte bericht komt.
Ik kom liever achter mijn info door zelf wetenschappelijke onderzoeken te lezen, welke ik vaak ook niet al te serieus neem of van mensen in mijn directe omgeving waarvan ik weet dat ze er verstand van hebben en de credentials hebben dit aan te tonen.
Kijk, fitness is een journey.
Veel mensen willen even snel wat gewichten omhoog gooien, en dan het liefst DB curls en crunches want dat zijn natuurlijk de stoere oefeningen.
"Zo kom je aan je abs en giga armen"
Fack that shit too.
Het is een 2 jaar stappen plan.
De eerste 2/3 maanden zul je voornamelijk bezig zijn met je oefeningen onder de knie krijgen.
Daarna heb je een paar maanden waarin je zult merken dat de oefeningen makkelijker gaan, en dat je gewichten waarmee je trained geleidelijk omhoog zullen gaan. Na een half jaar zul je merken dat je wat groter aan het worden bent, dat shirtjes strakker zitten, overhemden niet meer zo makkelijk aangaan.
Daarna gaat het allemaal wat langzamer weer omdat je net al je beginners gains gehad hebt. Je lichaam is helemaal in shock en is continu aan het herstellen als een idioot.
Op een gegeven moment is die initiële shock weg, wendt je lichaam aan de belasting en stelt het zich daarop in en gaat het allemaal wat langzamer.
Je bent op die foto van 24 april gewoon een skinny madafaker(ookal hou je je buik een beetje in, je houdt niemand voor de gek
)
Als je nu zou gaan afvallen ga je er ontzettend skinny uitzien, wat helemaal geen gezicht is met jouw lengte. Helemaal omdat je haast geen spier massa hebt.
Wat mijn advies naar jou is, is ga lekker een jaartje massa eraan gooien. Met 1.95m kan je makkelijk door naar de 110 kg zonder er groot uit te zien.
Echter ga je dit echt niet in een jaar redden, 100kg is een realistischer doel.
Lopen er een beetje instructeurs rond bij jouw gym?
Ga met die mannen/vrouwen een gesprek aan, leg je doel uit en vraag ze te helpen met het opbouwen van een schema.
Post dit hier, dan zullen wij onze gedachtens erover geven en kan je evt. wat aanpassen.
Ook kun je idd het 5x5 schema gaan doen.
Heb hier zelf geen ervaring mee, maar het schijnt een prima schema te zijn om met leuke oefeningen flink wat in kracht toe te nemen en ook, omdat je elke week het gewicht omhoog gooit zul je het gevoel hebben progressie te maken, wat ook weer goed voor jezelf vertrouwen zal zijn.