[Algemeen] Boeken [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.590
    Leuk Bevonden:
    8.691
    Als je m'n review leest begrijp je waar ik het over heb. ;)
     
  2. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Die heb ik gelezen maar ik begrijp niet helemaal wat je ermee wilt zeggen. Over die personages neem ik aan? Je geeft 3 voorbeelden van boeken die je hebt gelezen, waarvan Het Zwarte Licht ook zo'n vreemd personage heeft. Ik hoop eigenlijk voor je dat je meer NL literatuur hebt gelezen dan alleen deze 4 boeken, anders vind ik het een beetje een vreemde aanname. :p
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.590
    Leuk Bevonden:
    8.691
    Je moet het natuurlijk ook een beetje sarcastisch zien, dacht dat dat na de Nederlandse filmindustrie-vergelijking toch wel duidelijk is. Maar ik blijf het toch vreemd vinden dat ik nu al bij 3 van de boeken (ik heb er wel meer gelezen, maar die staan me niet meer zo bij) gewoon totaal wereldvreemde personages tegenkom, terwijl dat totaal niet in het verhaal past (Ok, Het Zwarte Licht was sowieso een kutverhaal :+).

    Punt is dat ik gewoon een paar keer het boek dicht heb geslagen omdat het nergens op sloeg. Aangezien ik zie dat jij 4 sterren hebt gegeven neem ik aan dat je hier geen last van had?
     
  4. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja i know, maar het was gewoon een vreemde zin. :p
    Dat personage in De Avonden is ook gewoon getikt, maar het feit dat je door blijft lezen is gewoon briljant.
     
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.590
    Leuk Bevonden:
    8.691
    Niet alleen dat personage, ze zijn allemaal vreemd. Het is gewoon niet reëel, net als de gesprekken die ze voeren. Ik vind dat het gewoon alleen over de dromen had moeten gaan, dan was het een meesterwerk geworden. :cool:
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.590
    Leuk Bevonden:
    8.691
    [yt]_BlHRPXPx-4[/yt]

    Er is hier 1 iemand die nu weet welk boek ik nu lees. :cool:
     
  7. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik zou gokken op onze Japanse vriend, al kan ik me dit nummer niet herinneren uit de boeken die ik gelezen heb dus zal het een ander zijn.

    Benny Golson _O_ art blakey & the jazz messengers blijft heerijke muziek, zet met regelmaat me jazz playlist aan, moet het binnenkort weer uitbreiden.
     
  8. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    :cool:

    De boeken van onze Japanse vriend hebben ook vaak een titel die is afgeleid van een nummer. (Dance, Dance, Dance, Norwegian Wood, After Dark)

    Nog over De Avonden: Jij zegt dat jij je vermaakt hebt met het boek, maar je zegt ook dat alles en iedereen vreemd was. Ook wel apart dan, ik weet dat ik er nauwelijks doorheen kwam toen ik het las en ik vond het allemaal eigenlijk wel fascinerend, hoe 'bizar' die personages waren. Iedereen die dit boek leest wordt ook gewaarschuwd dat het heel deprimerend is/kan zijn.
     
    Laatst bewerkt: 11 jul 2012
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.590
    Leuk Bevonden:
    8.691
    Ik heb me op zich wel vermaakt door de sombere sfeer die er hing, de details als het kolen halen, de nieuwsberichten in de bioscoop voor de film etc. Maar deprimerend vond ik het totaal niet, eerder vreemd bij vlagen. :+

    En deze komt inderdaad uit After Dark. Grappig ook dat in de reacties bijna alleen maar Murakami genoemd wordt. :lol:
    After Dark begint trouwens weer geweldig.
     
  10. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    After Dark is inderdaad weer lekker ouderwets Murakami, wel kort. Heb hem ook bijna uit. :)
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.590
    Leuk Bevonden:
    8.691
    Ik zit alweer op een kwart van het boek. Denk dat ik hem morgen al uit heb. :+
     
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.223
    Leuk Bevonden:
    4.751
    Heeft hier iemand trouwens ervaring met het boek Ilias en Odysseus van Homerus?
     
  13. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ja, maar of het was voor je is kan ik niet zeggen zonder te weten welke uitvoering je wilt kopen want er zijn van zulke oude verhalen uiteraard honderden verschillende uitvoeringen. En de een leest een stuk lekkerder dan de ander.

    Enige wat ik kan zeggen is dat als je enigzins van mythologie houd dit absoluut verplichte kost is
     
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.223
    Leuk Bevonden:
    4.751
    Ik hou er zeker van, maar ik heb deze uitvoering gekocht:

    http://www.bol.com/nl/p/ilias-odyssee/1001004006043329/

    Alleen bij een ander winkel, maar voor dezelfde prijs.
     
  15. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Jep, ik heb toevallig dezelfde editie. Verplichte kost, maar wel lastig om doorheen te komen.
     
  16. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Daarom moet je van de Ilias en Odyssee ook gewoon een mooie geillustreerde hardcover versie kopen :+ Dat verzacht de pijn van het oubollige taalgebruik wat
     
  17. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Wel met de originele versie :+
     
  18. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Die heb ik ook nog ergens liggen van het gymnasium , van die lelijke grijze paperbacks
     
  19. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha ja misschien wel, maar ik had deze nodig voor school. :+
     
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.590
    Leuk Bevonden:
    8.691
    Nou, hij is vast makkelijker doorheen te komen dan mijn schoolboeken. :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina