Het is niet een kwestie van dat er weinig wordt uitgelegd. Het is een kwestie van zelf uitzoeken. Je wordt gewoon in het diepe gegooid en je moet het grotendeels zelf uitzoeken. Dit doe je ook echt wel gaanderweg.
Als je naar beneden bent gegaan, ga je de verkeerde kant op (dat is pas voor higher level) en hetzelfde geldt voor de skeletten. Je moet richting een viaduct gaan. Dat is voor jou level bedoeld. De rest komt later pas.
De game is redelijk complex qua ideeen die verborgen zitten en de dubbele lagen er in. Je bent nu Hollow. Dit betekent dat je 'dood' bent. Toch kan je de wereld rondlopen. Dit kan je de hele game zo doen. Hier heb je daadwerkelijke voordelen of nadelen aan.
Mocht je human willen worden, kan dat als je de item 'humanity' hebt. Je kan deze als aparte item vinden in je inventory als je die gevonden hebt, of je kan deze soms automatisch krijgen als je een vijand verslagen hebt. De teller links boven in (Staat nu als het goed is 00) staat voor het aantal humanity dat je momenteel 'in je hebt'. Dit betekent dus alleen de humanity die je automatisch hebt gekregen van de monsters of als je de item 'Humanity' hebt gebruikt vanuit je inventory.
Nu je (hopelijk) humanity wat beter begrijpt kan je door middel van deze Humanity ook Human worden. Dit moet je bij zo'n kampvuur doen (Bonfire heet die) Als je minstens 1 humanity op de teller hebt staan kan je 'Reverse Hollowing' doen bij een bonfire. Hierdoor wordt je weer Human. Dit kost 1 humanity. Op het moment dat je human bent zijn er wat meer mogelijkheden 'vrijgespeeld' die zowel voordelig als nadelig zijn.
De voordelen van Human zijn is dat je 'signs' op de grond kan zien (niet de standaard oranje signs die hulp geven) waardoor je andere mensen in jou wereld kan summonen. Dit zijn dan menselijke spelers op een andere plek op de aardbol. Ook kan je eventueel NPCs summonen bij bepaalde boss battles als je deze hebt vrijgespeeld. Deze ontmoet je onderweg vaak. Melk ook elk gesprek uit die je hebt met een NPC. Blijf met ze praten totdat ze zichzelf gaan herhalen. Dan ben je sowieso zeker dat je niks gemist hebt.
De nadelen van Human zijn, zijn ook goed om in gedachte te houden. Op het moment dat je Human bent kan je namelijk ook 'invaded' worden door andere menselijke spelers. Deze invaders worden 'Phantoms' genoemd. Deze Phantoms komen in jou wereld om jou dood te maken, zodat zij weer extra items krijgen. Dit kan jij ook doen bij andere mensen eventueel.
Het punt is wel, je blijft niet voor eeuwig 'human' (tenminste, dat neem ik aan
). Op het moment dat je namelijk dood gaat om wat voor reden dan ook, ben je weer Hollow geworden. Daarom is het ook van belang dat je ontzettend oppast als je human bent. In het begin is Humanity namelijk een zeldzaam iets, dat je echt maar op selecte momenten wilt gebruiken.
Ik moet zeggen dat ik 90% van de tijd in Dark Souls als Hollow heb rondgerend. Alleen als ik inderdaad hulp nodig had van andere bij een lastige boss, werd ik Human. Later als ik de game echt volledig heb uitgespeeld (ik nader nu het einde) ga ik misschien ook andere mensen invaden om een beetje aan de PvP te doen die deze game biedt.
Mocht je nog meer vragen hebben, we zijn er inderdaad voor om deze te beantwoorden. Ik heb ondertussen genoeg uurtjes in de game zitten om redelijk wat vragen te beantwoorden
Het zou kunnen zijn dat je bij het verlaten van sommige covenants in de Book of Guilty komt te staan. Dit is een soort blacklist die door de Blade of the Darkmoon Covenant gebruikt wordt. Mensen die bij de Blade of the Darkmoon Covenant gaan kunnen mensen selecteren om te invaden die in de Book of Guilty staan. Bovendien kan je sommige essentiele items missen in de game als je sommige covenants pissed hebt gemaakt omdat je ze verlaten hebt. Ik heb hier zelf nog niet echt ervaring mee, dus dit zou je even na moeten zoeken. darksouls.wikidot.com blijft een goede site om dit ff te checken
Mocht je trouwens nog een wapen willen hebben die scaled met STR moet je alsnog voor de Dark Sword gaan. Ontzettend sterk zwaard met een prima snelheid. En scaling met STR.
Ik heb nu zelf STR van 38, met Lightning Dark Sword +4 en ik doe zo'n 200 - 400 damage. Afhankelijk van de weakness en DEF van de enemy ofcourse.
Klik om te vergroten...