1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Dark Souls [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Coentjuh, 12 mei 2012.

  1. Coentjuh

    Coentjuh Active Member

    Berichten:
    2.235
    Leuk Bevonden:
    29
    ^:)

    Stel gewoon hier je vragen mocht je vragen hebben ;)
     
  2. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.849
    Leuk Bevonden:
    2.050
    Thanks :)

    Ik loop dus de hele tijd als hollow rond. Wat is daar het voordeel/nadeel van, en waarom zou ik weer menselijk willen worden!?

    Die eerste baas trouwens verslagen, en ben nu in dat nieuwe gedeelte waar ik zowel naar boven als beneden kan, heb een smit in een cel gevonden die wapens kan repareren, maar ik zie helemaal niet aan mijn wapens of, en hoeveel, ze beschadigd zijn. Ik heb alles maar gerepareerd, wat me flink wat souls kostte, maar zoals gezegd merk ik er verder weinig van.

    Die smit vond ik toen ik naar beneden ging, maar ben niet verder gegaan dan het water.

    Toen ik even naar boven probeerde te gaan kwam ik 2 skeletten tegen, die ik al lastig vond om te verslaan.

    Sowieso zit ik nog wat te stoeien met alle controls en hoe ik een firebomb in een gevecht moet gebruiken etc etc. Het is allemaal wat 'clunky'.
     
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Hoezo? Twin humanities zijn gewoon twin humanities. Die heb je in je inventory gestashed.
     
  4. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Het is niet een kwestie van dat er weinig wordt uitgelegd. Het is een kwestie van zelf uitzoeken. Je wordt gewoon in het diepe gegooid en je moet het grotendeels zelf uitzoeken. Dit doe je ook echt wel gaanderweg.

    Als je naar beneden bent gegaan, ga je de verkeerde kant op (dat is pas voor higher level) en hetzelfde geldt voor de skeletten. Je moet richting een viaduct gaan. Dat is voor jou level bedoeld. De rest komt later pas.

    De game is redelijk complex qua ideeen die verborgen zitten en de dubbele lagen er in. Je bent nu Hollow. Dit betekent dat je 'dood' bent. Toch kan je de wereld rondlopen. Dit kan je de hele game zo doen. Hier heb je daadwerkelijke voordelen of nadelen aan.

    Mocht je human willen worden, kan dat als je de item 'humanity' hebt. Je kan deze als aparte item vinden in je inventory als je die gevonden hebt, of je kan deze soms automatisch krijgen als je een vijand verslagen hebt. De teller links boven in (Staat nu als het goed is 00) staat voor het aantal humanity dat je momenteel 'in je hebt'. Dit betekent dus alleen de humanity die je automatisch hebt gekregen van de monsters of als je de item 'Humanity' hebt gebruikt vanuit je inventory.

    Nu je (hopelijk) humanity wat beter begrijpt kan je door middel van deze Humanity ook Human worden. Dit moet je bij zo'n kampvuur doen (Bonfire heet die) Als je minstens 1 humanity op de teller hebt staan kan je 'Reverse Hollowing' doen bij een bonfire. Hierdoor wordt je weer Human. Dit kost 1 humanity. Op het moment dat je human bent zijn er wat meer mogelijkheden 'vrijgespeeld' die zowel voordelig als nadelig zijn.

    De voordelen van Human zijn is dat je 'signs' op de grond kan zien (niet de standaard oranje signs die hulp geven) waardoor je andere mensen in jou wereld kan summonen. Dit zijn dan menselijke spelers op een andere plek op de aardbol. Ook kan je eventueel NPCs summonen bij bepaalde boss battles als je deze hebt vrijgespeeld. Deze ontmoet je onderweg vaak. Melk ook elk gesprek uit die je hebt met een NPC. Blijf met ze praten totdat ze zichzelf gaan herhalen. Dan ben je sowieso zeker dat je niks gemist hebt.

    De nadelen van Human zijn, zijn ook goed om in gedachte te houden. Op het moment dat je Human bent kan je namelijk ook 'invaded' worden door andere menselijke spelers. Deze invaders worden 'Phantoms' genoemd. Deze Phantoms komen in jou wereld om jou dood te maken, zodat zij weer extra items krijgen. Dit kan jij ook doen bij andere mensen eventueel.

    Het punt is wel, je blijft niet voor eeuwig 'human' (tenminste, dat neem ik aan ;)). Op het moment dat je namelijk dood gaat om wat voor reden dan ook, ben je weer Hollow geworden. Daarom is het ook van belang dat je ontzettend oppast als je human bent. In het begin is Humanity namelijk een zeldzaam iets, dat je echt maar op selecte momenten wilt gebruiken.

    Ik moet zeggen dat ik 90% van de tijd in Dark Souls als Hollow heb rondgerend. Alleen als ik inderdaad hulp nodig had van andere bij een lastige boss, werd ik Human. Later als ik de game echt volledig heb uitgespeeld (ik nader nu het einde) ga ik misschien ook andere mensen invaden om een beetje aan de PvP te doen die deze game biedt.

    Mocht je nog meer vragen hebben, we zijn er inderdaad voor om deze te beantwoorden. Ik heb ondertussen genoeg uurtjes in de game zitten om redelijk wat vragen te beantwoorden :)

    Het zou kunnen zijn dat je bij het verlaten van sommige covenants in de Book of Guilty komt te staan. Dit is een soort blacklist die door de Blade of the Darkmoon Covenant gebruikt wordt. Mensen die bij de Blade of the Darkmoon Covenant gaan kunnen mensen selecteren om te invaden die in de Book of Guilty staan. Bovendien kan je sommige essentiele items missen in de game als je sommige covenants pissed hebt gemaakt omdat je ze verlaten hebt. Ik heb hier zelf nog niet echt ervaring mee, dus dit zou je even na moeten zoeken. darksouls.wikidot.com blijft een goede site om dit ff te checken ;)

    Mocht je trouwens nog een wapen willen hebben die scaled met STR moet je alsnog voor de Dark Sword gaan. Ontzettend sterk zwaard met een prima snelheid. En scaling met STR. ;) Ik heb nu zelf STR van 38, met Lightning Dark Sword +4 en ik doe zo'n 200 - 400 damage. Afhankelijk van de weakness en DEF van de enemy ofcourse.
     
    Laatst bewerkt: 13 jul 2012
  5. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.849
    Leuk Bevonden:
    2.050
    Thanks :)

    Was inmiddels al een stukje verder gekomen. Idd via dat viaduct en vervolgens ben ik daarboven bij dat kampvuur een beetje aan het grinden en steeds probeer ik een stukje verder te komen.

    Ben voorbij dat kampvuur al een vervelende ridder tegengekomen die me met een paar klappen doodsloeg, dus die laat ik nog maar even met rust :{

    Had ook 'per ongeluk' die verkoper die vlak voor dat kampvuur zit doodgeslagen, maar gelukkig had ik al wel wat items van hem gekocht, zoals die sleutel en dat gedoe waarmee je boodschappen kunt achterlaten op de vloer....

    Leuk spelletje. Zit nu op level 14 ofzo qua character. Weet even niet meer precies welke klasse ik gekozen heb, maar het was een ventje met een 'hood' op. Stond onder of boven 'thief' geloof ik.

    Qua wapen gebruik ik of zo'n bijl die vrij veel damage doet, of dat lange Japanse zwaard.
     
  6. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Je moet ontzettend oppassen met het doden van NPCs. Die merchant die je nu gedood hebt, heeft toch handige items mocht je die nodig hebben met name in het begin van de game. Je zal er nog wel meer tegen gaan komen, maar wees er voorzichtig mee. Gewoon schild omhoog en kijken of je kan targetten (Right stick inklikken), kan je 'm niet targetten is het een NPC. Bovendien, alles is aggressive in Dark Souls. Dus als je maar dichtbij genoeg staat, valt het je vanzelf aan. Zo kan je altijd even testen of het een friendly of een hostile is. Gelukkig is 90% hostile en de overige 10% een NPC :p
     
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Je moet sowieso op het eerste gezicht nooit NPCs dood slaan in deze game. Dat zijn de enige karakters die je nog enigszins gunstig gezind zijn, ook al lijken ze een beetje gestoord...
     
  8. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Dat was so obvious dat ik dacht wtf bedoelt hij hier nu mee :)

    Ik zit nu bij de Princess guard, maar wil voor de rewards eerst de garvelord joinen (sword), dan Darkwraith en die levellen naar + 2 (ook voor sword) en dan wil ik weer terug naar de Princess. Kan dat ?
     
    Laatst bewerkt: 14 jul 2012
  9. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik heb net gevonden op Google dat je gewoon elke covenant kan verlaten als je dat wilt, alleen wordt je inderdaad dan opgenomen in de Book of Guilty. Oftewel, wordt human en je bent waarschijnlijk binnen no time invaded. Ik heb dat ook gedaan en merk er nog niet veel van, al ben ik al wel wat keertjes invaded toen ik human werd. Naar mijn idee is dit de enige consequentie.

    Ik vraag me alleen af waarom je bij de Princess's Guard zou willen blijven. Je bent een Pyromancer (toch?) en de Princess's Guard staat voor Miracles. Daar heb je dus vrij weinig te zoeken. En dat is het enige wat de Princess's Guard echt als benefit heeft. ^^
     
  10. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik word idd vaak invaded. Kan ik nog uit dat boek ? En ik dacht dat princess covenant ook de kans op co-op (summons) groter maakte...
     
  11. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Dat is inderdaad waar, de kans op co-op wordt groter, maar alleen met bepaalde andere covenants. Ik meen met Way of the White.

    En ik geloof niet dat je nog uit dat boek kan nee. Maar dat weet ik niet zeker.
     
  12. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.849
    Leuk Bevonden:
    2.050
    Ik kreeg net de melding dat mijn wapen in danger is ofzo, oftewel ik denk dat hij op korte termijn wel kapot zal gaan of whatever. Het was de scimitar. (Ik speel als Wanderer)

    Tevens heb ik die grote ridder verslagen en even verderop is er een toren waar je naar boven gaat, en weer door een witte deur moet, waar dan weer een eindbaas zit. Ik ben nu level 27 ofzo. Maak ik dan een kans!?
     
  13. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Level 27 is al best hoog voor in het gein. En volgens mij bedoel je de Taurus Demon? Die zou je moeten kunnen verslaan ja…

    Je gaat rap :)
     
  14. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.849
    Leuk Bevonden:
    2.050
    Mooi, dan gaan we eenpoging wagen vanavond.... :)

    Had vanmiddag voor het eerst die grote ridder verslagen. Was al een aantal keren verkeerd gegaan, maar schijnt dat het met parry-strike had gemoeten. Nu had ik hem maar meegelokt naar het trappetje en granaten op zijn kop gedropped tot ie out ging (wel gefinished door nog even op hem te springen met mijn zwaard)

    Heb gewoon de hele tijd rond die bonfire gelevelled, mede omdat het battlen nogal lastig ging, dus wilde daar wat beter in worden.

    Ik snap nog helemaal niets van al die Dead Souls en magie en meuk enzo, dus ik gebruik puur een schild en bijl/zwaard...
     
  15. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Magie (miracles) gebruik je ook niet meestal, tenzij je een sorcerer bent. Of, net als ik, als je een pyromancer bent dan gebruik je ook fire magic. Melee is de combat inderdaad veelal shield + wapen.

    Belangrijk is echt om altijd je shield up te hebben. Daarnaast vind ik het handig om zo snel mogelijk de enemy te targetten (left stick indrukken). Dan kun je nl met je shield up gericht blijven naar de enemy en kun je op die manier achteruit lopen met shield up, dodgen en circle strafen zonder de enemy uit het oog te verliezen en met je defense altijd up.

    En als je geen stamina meer hebt, dan blockt een shield nul komma nul. Dus let ook op je stamina bar. Als je je shield lowert dan refreshed je stamina veel sneller, dus de kunst is ook op de juiste momenten even je shield laten zaken om weer full stamina te krijgen.

    Die (black) knight die je in dat gangetje hebt gekilled die is in het begin ook erg moeilijk, dus goed dat je hem neer hebt gekregen!
     
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Wacht, is dat deze?


    Sinds vandaag de game, en heb geen idee wat ik aan het doen ben. :+ Na de tutorial gewoon ergens naartoe gelopen, en dat was hier. Dus dat ding zijn kont maar even geschopt. :p
     
  17. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Jep dat is de boss. Erg simpele boss als je weet hoe je 'm aan moet pakken. Ik zal dat nu nog maar niet melden, probeer het eerst zelf te ondervinden. Kom je er echt niet uit, moet je maar roepen. Maar denk dat je deze met gemak zal verslaan, met name als je level 27 bent.
     
  18. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Damn. I've come to a complete standstill! Four Kings. Niet te doen voor mij. Aan mijn pyromancy heb ik niks, omdat het ze weinig deert, maar vooral dat ik niet de tijd krijg om en close enough te komen en te casten. Melee doe ik echt veel te weinig damage, binnen no time zit ik met 4 Kings tegelijkertijd. Ik heb ook een summon meegenomen, zo'n witch, maar die doet nauwelijks iets en bovendien is ze in 2 klappen dood.
    Vind het ook moeilijk te zien hoever die kings van je vandaan zijn en of je er nu achter staat of niet …

    Hoe oh hoe dit te doen. Ook geen player summons te bekennen…

    En tis ook een tering end als je dood bent om weer terug te gaan. Kom je ook nog allemaal knights tegen onderweg. Dit had echt wel more user friendly kunnen zijn…

    I'm done for today!
     
  19. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Als het goed is zijn ze weak for fire. Dus pyromancy moet wel zin hebben. Alleen je kan het beste deze boss pakken dmv melee. Je moet jezelf echt tegen een van de Kings aan drukken. Hun normale slagen doen nauwelijks damage. Je wilt gewoon niet dat ze hun magic gaan casten, want die doet bakken met schade. Het enige waar je op voor hoeft te passen als je dicht bij ze staat is hun grab attack en hun area of effect magic spell. Blijf om eentje heen cirkelen en blijf 'm melee damage doen. Zo moet je 'm kunnen pakken.

    Als het goed gaat, moet je zo de eerste dood hebben voordat de tweede in de buurt is. Ik heb het zelfs zo gehad dat de 3e nog niet eens gespawned was toen de 2e al dood was bij mij. Maar kijk voor een fire-damage wapen, volgens mij is dat extra effectief. Good luck. :)
     
  20. Bergje

    Bergje Active Member

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0
    Die tactiek had ik nog niet gezien, Taurus mee naar boven nemen. Ik lokte hem altijd naar de andere kant (waar de uitgang is), en dan terugsprinten, toren opklimmen, en hem van daaruit bespringen.

    Goed gedaan :)
     

Deel Deze Pagina