[XOne] Dark Souls [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Coentjuh, 12 mei 2012.

  1. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Wat bedoel je eigenlijk met kostuum-onderdelen?

    Niet om 't een of ander maar het verkopen van je items is uiterst zonde, met name als je ze er 'lelijk' uit vindt zien. Je moet echt proberen zoveel mogelijk shit te bewaren, daar draait de game om. Tuurlijk als je dubbele setjes hebt kan je dat verkopen maar je krijgt er zo bar weinig voor dat het niet eens de moeite is. Bovendien kan je pas dingen verkopen als je verder bent in de game. Dan is die 100 souls al helemaal niks meer.

    @Dulle: Ik blijf ook altijd alles kapot maken maar wel een tip: Maak tonnetjes en shit kapot door een rol (B knop) en niet door te slaan met je zwaard of dmv magic. Want het kan soms zijn dat er een belangrijke NPC vast zit achter een stel tonnetjes of zelfs in een tonnetje. (of in iets anders) en als je dan gaat slaan met je zwaard maak je ze aggressive en ben je ze kwijt voor de rest van de game ;)
     
  2. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Bij wie zou je kunnen verkopen dan? Heb nu bijvoorbeeld al 10x een gaint's halbert. Als dat nog wat souls oplevert heb ik er meer aan...
     
  3. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Levert niks op. Maar je zou t kunnen doen bij Kingseeker Frampt of Darkstalker Kaathe. Afhankelijk of je bij de Darkwraith covenant gaat of niet. ;)
     
  4. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.849
    Leuk Bevonden:
    2.050
    Ik heb echt belachelijk veel dubbele onderdelen, wapens, helmen, etc etc.

    Ik was dus voorbij die gepanzerde stier gekomen, vervolgens daar door de witte deur gegaan, paar grotere ridders verslagen, die grote poort geopend zodat ik niet steeds via die omweg moet gaan, en had vervolgens 3 van die grote ridders verslagen die daar binnen stonden.

    1 voor 1 naar buiten gelokt en in elkaar gerost. Durfde alleen die hele grote nog niet aan want had geen energie meer...

    BTW, ik vraag me af of ik die rode draak op die brug wel wil killen. Het zijn iedere keer HELE makkelijke 555 souls die je daar kunt verdienen door even snel de brug op en af te rennen, waardoor dat beest alle tegenstanders voor me verbrandt... :D
     
    Laatst bewerkt: 16 jul 2012
  5. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik wil dus die Darkwraith (tijdelijk) joinen voor de Dark sword. Verdwijnt dan Frampt voor ever ? En wat is het verschil als ik de vessel plaats via Frampt of Kaathe ? Kan ik de Darkwraith joinen en toch de vessel bij Frampt doen ?

    Die grote zeker verslaan (mini boss, komt niet meer terug). Achter hem ligt een fireseeker soul. Die kun je bij een vrouwtje onder firelink shrine inleveren en dan worden je Estus flasks beter (+1, +2, etc). Elk flask healt dan more damage!


    @Dulle, ik mis ook een verhaal, doel, general purpose in deze game. Zit er al ver in en heb werkelijk geen flauw benul waarom ik dat allemaal doe, waarom ik er rondloop etc. Tis gewoon vanarea naar area en weer voorbij de boss zien te komen. Ik zelf vind het verkennen en proberen alles te vinden in de areas het leukste aan de game. Er zitten imho ook best wat minpunten aan de game...
     
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    En zelfs het verkennen valt iets tegen omdat het relatief gesloten gebieden zijn. Het is van gang naar gang naar iets bredere gang. Er wordt je weinig keuze gelaten in hoe/wat/waar je de bosses aanpakt. Je komt ze tegen op een smal pad en zoek het maar verder uit.

    Het is zeker een leuke game, maar niet de klassieker waar ik op had gehoopt (en wat mensen me wilden laten geloven).
     
  7. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.849
    Leuk Bevonden:
    2.050
    Ik ben er net als jij (volgens mij) vorige week mee begonnen, maar ik vind hem wel erg goed. Maar goed, ik verwachtte wellicht ook niet een echte open wereld ofzo.

    Sterker nog, ik ging er zonder veel speciale verwachtingen in (behalve dan dat het een pittig spelletje zou zijn), en tot nog toe bevalt het prima, al sluit ik niet uit dat er straks punten komen die dusdanig frustrerend en moeilijk zijn dat ik er alsnog helemaal mee kap natuurlijk :'-(

    Thanks, ik ga het ook zeker wel proberen, maar op dat moment leek het me niet zo geweldig idee... :)
     
    Laatst bewerkt: 16 jul 2012
  8. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    @Gakkie, dat is idd een goede. Kingseeker Frampt gaat sowieso weg na het joinen van de Darkwraith Covenant. Ik denk dat Darkstalker Kaathe ook niet meer met je wilt praten nadat je de Darkwraith Covenant hebt verraden. Maar goed, als je de Lordvessel hebt geplaatst telt die al Bonfire. Dus dan heb je Darkstalker Kaathe niet meer nodig.

    @Yi-Long. In t kathedraal waar die grote dude staat kan je voor hem naar rechts. Als je daar doorloopt kom je bij een bonfire. ;)
     
  9. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    The four Kings are mine! Bitches! :D

    Vessel geplaatst, cvenant gejoined. Tijd om humanity te gaan farmen... Yawn...
     
  10. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.849
    Leuk Bevonden:
    2.050
    Hier snap ik nog niets van, maar ken al die ventjes nog niet, en ben sowieso slecht in namen :'-(

    Yeah, had hem al gevonden, inclusief smit. Had een andere route genomen zodat ik die 3 grote ridders die voor hem staan ontwijk, en daar heb ik nu helemaal geen last van.

    Hij bleek trouwens erg mee te vallen, die mini-baas, want had hem eigenlijk zonder veel problemen verslagen.

    Daarboven nog een paar ridders en een groot mannetje verslagen, ook weinig problemen mee gelukkig (al waren die miezerige zombies nogal irritant qua aantal), en helemaal bovenin zag ik een gevange zitten die ik moest bevrijden, maar hij kwam niet zo betrouwbaar over, dus wellicht dat ik dat een kans geef wanneer ik wat meer energie heb...

    Ben nog niet door die witte gloeiende deur helemaal bovenin gegaan, die waarschijnlijk voor de boss is...

    BTW, soms komt er vanuit het niets een soort gele gloed 'in' mij of mijn wapen. Wat is dat!? Ik doe er helemaal niks voor dus heb geen idee wat het is.

    Bij de smit wat meuk gekocht om zelf bij bonfires mijn meuk te repareren en up te graden enzo.
     
  11. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Humanity gefarmed en yes, got the dark sword!!
     
  12. Cliff

    Cliff Active Member

    Berichten:
    1.196
    Leuk Bevonden:
    127
    Toch ook maar ff besteld, hb even niets meer te spelen. Demon souls toen de tijd als import gespeeld. Zijn er veel vernieuwingen tov demon souls dit deel? En welke vinden jullie beter? Hoop dat hij morgen op tijd binnen is ^^.
     
  13. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.849
    Leuk Bevonden:
    2.050
    Kut, heb ik eindelijk die zwarte ridder die op die toren stond verslagen door hem mee te lokken naar het vuur, dropped hij helemaal geen toffe shit =(

    Ik ben nu bij die Gargoyle baas, en werd in 1 keer afgeslacht... :'-(
     
  14. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Demon souls nooit gespeeld, dus welke beter is weet ik niet. Vind em leuk, maar nietg geweldig zoals sommigen. Daarvoor zit er teveel minnetjes en ruwe kantjes aan de game.

    Net ook de Stray Demon verslagen en de Slab geloot en nu proud owner of Lightning Dark Sword + 5 !!

    Teven mijn Pyromancy flame volledig geupgrade, 21 levels!! Kostte maar liefst 340500 souls. Dat is genoeg om van level 1 naar 55 soullevel te levellen. Damn!

    Strength ga ik niet meer levellen, zit op 32, heb ik weinig aan. Lightning DS scaled ook niet meer met STR en zowiezo vind ik het effect van scaling matig overall. Mss bij een A weapon wel...

    Soullevel 73 nu, eens kijken waar ik nu naar toe zal gaan ….
     
  15. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.849
    Leuk Bevonden:
    2.050
    Zojuist BIJNA die eerste Gargoyle baas verslagen, heb gelukkig wel zijn staart afgehakt en die axe gepakt, maar vervolgens werd ik geflambeerd door zijn maatje...

    Morgen ga ik het wel weer opnieuw proberen allemaal, desnoods nadat ik even wat heb gegrind en armor en wapens heb geupgrade...
     
  16. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    TIP: word human (reverse hollowing) en dan kun je vlak voor de white fog gate knight solaire summonen. Maakt de fight een stuk makkelijker. Solaire is dan een mooie afleiding terwijl jij je kunt concentreren op damage doen :)
     
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Zo te lezen vind je hem in ieder geval beter als Gothic 3. :9

    GOTY 2011 hier. Meer van dit soort games, vooral in de dark gothic stijl.
     
  18. allstyles

    allstyles Active Member

    Berichten:
    1.270
    Leuk Bevonden:
    213
    Dark vond ik beter dan Demons,... maar ben een van de weinigen.

    Instap voor deze game is zeer hoog, maar als je het volhoud, 1 vd beste spellen ooit!!!!
     
  19. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Als ik je een tip mag geven: Probeer zoveel mogelijk mensen te bevrijden die met je praten. NPCs die praten zijn niet vijandelijk. Dus mocht hij je iets aanbieden of vragen om hem te bevrijden, zou ik het gewoon doen.

    Die gele gloed betekent dat een andere speler in de game een bonfire aan het kindelen is. Dit krijg je later pas, maar dat houdt in dat je meer estus flasks krijgt. En daardoor krijgt iedereen die daar in de buurt is ook een extra estus flask.

    @Gakkie: Ff een waarschuwing. Ik weet dit niet helemaal zeker maar je had het er wel over. Als je de Darkwraith joined maak je Kingseeker Frampt boos en gaat ie sowieso weg. Nou is dat niet zo'n probleem omdat je Darkstalker Kaathe hebt. Nou moet je wel oppassen dat je geen andere covenant joined. Punt is namelijk dat ik bang ben (heb het zelf niet gedaan omdat ik hier neit zeker van was) dat je hierdoor Darkstalker Kaathe pissed maak op het moment dat je vertrekt uit de Darkwraith Covenant. En Darkstalker Kaathe is nog je enige manier om naar de Firelink Altar te komen. Ik dacht voorheen dat je erheen kon warpen, maar dat kan niet. En aangezien daar de endgame zit, lijkt het me handig om daar wel heen te kunnen. Dus just a heads up! Wat ik zeg: is niet bevestigd, maar het is wel iets waar ik voor oppaste.
     
  20. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Frampt is idd weg. Zal voor de zekerheid maar geen ander covenant joinen dan (had ik al bijna gedaan). Zou overigens wel slechts zijn als dat je echt uitsluit om de game uit te spelen, maar goed ...
     

Deel Deze Pagina