Wielrennen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tyrant, 25 mrt 2012.

1. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Een satirische aanslag van Al Qaeda.

Wel weer schijnheilig hoe iedereen reageert op Wiggens, dat het sportief was enzo, hij fietsde ook gewoon door toen v.d. Broeck een lekke band had eerder in de tour waarodor hij 1.55 (?) verloor waardoor hij nu net tever staat om gevaarlijk te worden. Dit was gewoon omdat hij wist dat hij de tour toch wel in ze zak heeft, wat Maarten Ducrot al zei, het is even voor de bune maar als Evans op 10 seconden had gestaan had hij maar wat te graag ze ploeg op kop gezet, aanslag of niet.

Alle toppers doen altijd schijnheilig als ze voor staan, ik ken me Conta nog herinneren die ook gewoon doorreed in de eerste week van de tour bij een lekke band of kleine valpartij voor begin van een klim van een concurrent(weet niet meer welke tour het was), om in de derde week, toen hij de tour al in ze zak had even 'sportief' te wachten voor een soort zelfde geval. Allemaal een vinger wijzen naar Rolland, terwijl iedereen eigenlijk hetzelfde doet.

Laatst bewerkt: 15 jul 2012
  2. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Toen Ullrich het ravijn in reed wachtte Armstrong wel degelijk terwijl hij maar een kleine voorsprong had. Het is wel vaak zo wat je zegt.

3. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Ik vind iemand een lekke band of ineens dat je te horen krijgt 10 toch wel enig verschil

4. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Wat? Iets met een verschil, geloof ik?

5. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Echt geweldige tv, aanval na aanval.

6. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Jammer dat het peloton opgaf. Was ook niet mogelijk om alles terug te pakken. Had wel gedacht dat Sky ze uiteindelijk zou pakken, maar voor Cavendish willen ze blijkbaar niet rijden.

7. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Derksen over Kenny van Hummel _O_

8. Erasmus

Erasmus Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Frank Schleck positief bevonden in Tour

Door: redactie
    17-7-12 - 20:49 bron: ANP © reuters.
    De internationale wielrenunie (UCI) heeft dinsdagavond bekendgemaakt dat Franck Schleck positief is bevonden bij een dopingcontrole tijdens de Tour de France.

In de urine van de Luxemburgse profrenner van RadioShack zijn sporen gevonden van een diureticum, een plaspil

Bron AD:

http://www.ad.nl/ad/nl/1063/Tour-de-France/article/detail/3287989/2012/07/17/Frank-Schleck-positief-bevonden-in-Tour.dhtml

Jammer toch dat het weer gebeurd....

UPDATE:

Frank Schleck verlaat Tour na positieve test

Door: redactie
    17-7-12 - 20:49 bron: ANP © reuters.
    update Frank Schleck heeft de Ronde van Frankrijk dinsdagavond verlaten na een positieve dopingcontrole. De internationale wielrenunie (UCI) had even daarvoor bekendgemaakt dat in de urine van de Luxemburgse profrenner van RadioShack, geleid door de Belg Johan Bruyneel, sporen waren gevonden van een diureticum, een plaspil.

De test had plaats op 14 juli, de Franse feestdag toen het peloton finishte in Le Cap d'Agde. De 32-jarige Schleck eindigde vorig jaar als derde in de Tour maar staat nu 12e, op bijna 10 minuten van geletruidrager Bradley Wiggins.

Frank Schleck is de broer van Andy Schleck, die de tourzege van 2010 op zijn naam kreeg nadat de aanvankelijke nummer 1, de Spanjaard Alberto Contador wegens een dopingvergrijp gediskwalificeerd werd.

Volgens de UCI heeft de analyse in het dopinglab van Châtenay-Malabry uitgewezen dat Schleck het verboden vochtafdrijvende middel xipamide heeft geslikt.

Dat medicijn kan helpen een hoge bloeddruk te bestrijden en gewicht te verliezen, maar volgens de dopingvorsers ook om het gebruik van bijvoorbeeld spierversterkende hormonen of een bloedtransfusie te maskeren.

Hoewel het dopingreglement van de UCI gezien de aard van het middel niet automatisch een voorlopige schorsing voorschrijft, vroeg de bond RadioShack niettemin de 'noodzakelijke maatregelen te nemen om de Ronde van Frankrijk op een waardige manier door te laten gaan'.

De straf voor het gebruik van plaspillen varieert van een berisping tot twee jaar uitsluiting van competitie. Schleck heeft 4 dagen de tijd voor de contra-expertise, maar besloot als reactie op het vriendelijke verzoek van de UCI zijn hotel onmiddellijk te verlaten en de Tour voor gezien te verklaren.

'Schleck is uit koers', beaamde woordvoerder Philippe Maertens

Bron AD:

http://www.ad.nl/ad/nl/1063/Tour-de-France/article/detail/3287989/2012/07/17/Frank-Schleck-verlaat-Tour-na-positieve-test.dhtml

Laatst bewerkt: 17 jul 2012
  9. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Klootzak, nu wordt Andy ook raar aangekeken.

10. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Want die is wel schoon? :+

Het is toch bijna niet menselijk om zonder 'hulp' zo'n tour te rijden. Iedereen weet het en iedereen veroordeelt het toch. Vind die hypocrisie zo vervelend. 1 van de redenen waarom ik niet meer echt met plezier naar wielrennen kan kijken

11. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Kan jij het bewijs dan leveren dat hij het niet is? Ik vind niet dat je dat meteen kan concluderen, omdat Frank gepakt is.

Laatst bewerkt: 17 jul 2012
  12. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dat beweer ik ook niet. Ik vind het alleen vervelend dat ik voor niemand in het peleton mijn hand in het vuur zou steken.

En misschien ligt dat wel aan mij maar het hele idee verpest de sport gewoon een beetje voor me.

13. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Ja, dat begrijp ik wel. Alleen ik geniet zo van de bergetappes, dat ik toch blijf kijken.

14. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Met doping en dan nog zo slecht rijden...

15. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Je blijft wel gewoon mens hoor, je wordt niet plots van sprinter een klassementsrijder. Waarschijnlijk had hij zonder de doping ook gewoon altijd een mindere dag. Maarja, laten we eerlijk wezen, wie verdenkt er hier niet een Wiggens of een Froome, als ik voor mezelf spreek, ik verdenk ze ieg wel.

Iedereen weet wel dat de doping ongeveer 2 jaar voorloopt op de controles, vandaar dat de lijst ook telkens aangepast moet worden omdat er telkens prestatieverhogende middelen worden ontwikkeld, en wat dan weer mede ook komt doordat alle normale middelen op die lijst gaan staan waardoor ze amper meer iets mogen, een vicieuze cirkel: ze mogen steeds meer niet --> er worden daardoor middeltjes ontwikkeld die wel mogen/ niet ontdekt worden --> die middeltjes komen na 2 jaar op de dopinglijst --> het proces begint van voren af aan etc.

16. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Schijnbaar was het ook geen doping (prestatie verhogend middel), maar gewoon iets wat op de verboden lijst staat. Echter wordt dit middel wel weer gebruikt om andere middelen te masceren. Het was wel iets wat heel eenvoudig te traceren was. Dan vraag ik me ook altijd af waarom je iets zou gebruiken wat makkelijk te traceren is...

17. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Het is een plaspilletje :9 Daardoor pist hij eventuele andere middelen sneller uit. Het is een middel wat hier in NL niet eens is geregistreerd.

18. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Het is hoe dan ook bizar dom. Jezelf uitdrogen terwijl je alle vocht nodig hebt, of iets wat super makkelijk op te sporen is gebruiken om te maskeren.

Vind dat ze doping moeten legaliseren, en alleen grenzen moeten stellen mbt gezondheid van de renners.

19. SD23a

SD23a Why so serious?

Leuk Bevonden:
    19
    En dan wordt het wielrennen niet meer beslist door het talent en werkkracht van de renners maar door de beste ploegdokter met de beste middeltjes :):

Nee, doping mag je nooit legaliseren.

20. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Doping maakt je niet onsterfelijk, zelfs al geef je Bolt een kilo Epo, de kans dat hij plots zijn eigen 100 meter record gaat verbeteren met seconden is miniem. De renner met de beste lichamelijke (voornamelijk genetische) voordelen zal blijven winnen, met doping of zonder. Die verschillen kunnen niet door doping ongedaan gemaakt worden, als je grotere lonen hebt zoals al die Afrikanen waardoor ze altijd de marathon winnen, ja je kan als Nederlander wel doping gebruiken en dan iets sneller gaan lopen, maar als hun het ook gewoon doen blijven de originele verschillen bestaan. Daarbij, de strijd tegen doping is als de strijd tegen softdrugs, het is een strijd die je nooit wint en beter kan gedogen. Zo lang de gezondheid niet in het geding komt (wat nu overigens wel het geval is aangezien bijna alle medicijnen ook op de dopinglijst staan) mogen ze van mij gebruiken :thumbs:

BTW honestly, ik denk dat de grootste verschillen bij het moderne wielrennen niet eens meer gemaakt kunnen worden met doping van de renner maar met de techniek.

Laatst bewerkt: 18 jul 2012

Deel Deze Pagina