Dead Or Alive 5

Discussie in 'Games' gestart door Pegas, 14 sep 2011.

  1. SamuraiPizzaDog

    SamuraiPizzaDog Jedi Mind.

    Berichten:
    501
    Leuk Bevonden:
    1
    Jann Lee

    [​IMG]

    Bunny's

    [​IMG]

    [​IMG]

    Lisa & Bass (?)

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    DOA5 Tag Team Action
    [yt]TeWPv3vhlLk&[/yt]
     
  3. SamuraiPizzaDog

    SamuraiPizzaDog Jedi Mind.

    Berichten:
    501
    Leuk Bevonden:
    1
    Ziet er vet uit die laatste move die Leifang en Hitomi uitvoeren dat Hitomi het overneemt :thumbs:
     
  4. tamerius

    tamerius Active Member

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    9
    Aardige tag-trailer, maar had op iets andere trailer gehoopt. Die dubbele Power Blow mogen ze grafisch nog wel wat aanpassen. Het ziet er nogal raar uit, Power Blow start, combo, beeld wordt duister en dan een tag in gevolgd door nog een tweede complete Power Blow. Vreemd, ze had die verduistering er niet in moeten zetten (in tag-stage zit toch niks om op te richten, dus het mag ook stukkie sneller). Had ook gehoopt op echte Tag Power Blows (zoals de tag throws lekker varierend zijn). Anyway, die dubbele Power Blows gaan we toch niet veel zien in het spel (beide charachters. moeten < 50% health hebben).

    Ik had wel meer verwacht van de reveal van Jann Lee & Lisa, vooral Jann omdat het mijn Main is :)
    De foto met zijn nieuwe kostuumpie valt me beetje tegen maar ingame lijkt ie vrij veel op Jann Lee van DOA4. Voice is wel veranderd door de nieuwe voice acteur, wat minder vind ik maar ik was er al aan gewend door DOA Dimensions. Zijn 'WATTAAH' is wat minder cool, mist wat Bruce Lee energie, maar als hij spreekt (volzinnen) klinkt het wel okay. Ik zag een tweede kostuum van Jann ('fire dragon broek'), maar nog niet zijn gele bruce lee trainingspak, die moet er wel in zitten he! (zal ook wel, mag van mij ook die van DOA Dim. zijn)

    Lisa was qua gezicht niet goed te zien in de trailer maar op foto's zie je dat het wel goed komt. Speel nooit met haar maar online zijn er wel mensen die vrij goed zijn.
    Hitomi ziet er trouwens nog steeds niet goed uit, wel jammer.. maar dat is ook de enigste waar ik niet zo blij mee ben. Ze heeft ook wat wijzigingen wbt moves die me niet bevallen (minder bounce/geen follow-up/rare kick etc) dus ik stap mogelijk over op Rig die met zijn Tae Kwon Do interessant e gameplay kan hebben (mix van Hwoarang en Akira?, met een VF style, bevalt me wel voor een DOA-char). Ben benieuwd of die samen met Jann (Jeet Kune Do) leuke tag-gameplay heeft.

    Akira + Kokoro als tag-team lijkt me ook wel wat, beide Ba Ji Quan stijl, Kokoro kan dan fijn launchen en Akira kan dan de pijn uitdelen ;)
    (ik ken Akira nog niet, maar Kokoro redelijk dus Akira lijkt me leuk om te leren ivm Tag)

    Hopelijk krijgen we ook nog een demo, in augustus zou leuk zijn, maar kopen doe ik em zeker. Alleen nog besluiten of ik de DLC zooi belangrijk genoeg vind voor een pre-order of CE versie.
    Anyway, ik hoop dat ze bij de volgende trailer wat meer van Jann + Lisa tonen!
     
    Laatst bewerkt: 20 jul 2012
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Dit ziet er ZO stoer uit. Dit wordt genieten geblazen als nooit tevoren...
     
  6. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    [yt]W81ivDBz7Vc&[/yt]
     
  7. tamerius

    tamerius Active Member

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    9
    Jann's nieuwe voice is toch wel stuk minder, pijnlijk in de oren. Doet me denken aan DOA Dimensions (niet alleen zijn voice), op zo'n 3DS maakt me dat niet zo uit maar voor console versie? Weinig nieuwe moves voor Jann, een knietje en een feint, dat was het? naja, misschien zijn er nog wat moves veranderd die je normaal niet snel gebruikt (unsafe/langzaam/overbodig etc). Zijn basic setup movelist lijkt in elk geval helemaal intact, mooi.

    Dashing (movement) lijkt sneller nu, nice. leuk voor de spacing
     
  8. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Grootse verschil zal het in de mechanics van het spel zitten, niet of de characters nieuwe moves hebben. Sommige bestaande moves zullen zich ook anders gedragen tegenover DImensions/DOA4.

    Vond Jann Lee's stem erg irritant in DOA4 maar raakte er ook langzamerhand aan gewend, denk dat ook het geval zal zijn met DOA5(hopelijk :+)
     
  9. tamerius

    tamerius Active Member

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    9
    Ja meeste zal ook wel komen uit de nieuwe mechanics als Critical Burst, Sidestepping, Power Blow etc.. maar het begint toch veel te lijken op DOA4/Dim. TN zou eerst flink de counters aanpakken, maar je kan nu weer bijna overal uit counteren (behalve CB en deels Sit Down).. Iets minder random raden en wat meer gegarandeerde setups zou mooi zijn.
    Wat nieuws in je Jann Lee's arsenaal zou leuk zijn om mee te spelen, ben bang dat DOA5 anders te snel als 4 gaat aanvoelen (en na 7jr mag je toch wat extra verwachten).
    Lijkt in elk geval of dat knietje van Jann een kleine launch oplevert, dat is al wat :)
     
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Jantje Lee was altijd al een irritante, heetgebakerde chinees. Net zoals Bruce Lee. Wat dat betreft is hij ook in DOA5 weer "in character". :)
     
  11. SamuraiPizzaDog

    SamuraiPizzaDog Jedi Mind.

    Berichten:
    501
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vraag me echt af hoe die Mila eruit ziet en hoe ze Pai gaan uitwerken.
     
  12. tamerius

    tamerius Active Member

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    9
    [​IMG]

    Amazon.co.jp heeft een prijs voor de Hori DOA 5 arcade stick
    http://www.amazon.co.jp/dp/B008F4MU0Q/ $185

    bij Play-Asia te importeren ($250, 205euro) : http://www.play-asia.com/Dead_Alive_5_Stick_for_PS3/paOS-13-71-zl-49-en-70-5251.html

    absurd duur. Enig idee of Hori sticks ook naar NL komen?
    Ik heb de Hori DOA4 stick, maar daar was ik helemaal niet van onder de indruk (die was toen ook veel goedkoper, 65euro ofzo). Maar deze zou Sanwa stick + buttons hebben.

    Ik ben wel aan het kijken voor een arcade stick, maar dan wel een betere dan de DOA4 Hori. Iemand ervaring met de Madcatz sticks?
    zoals die van SFxTekken :
    https://www.all4games.nl/Categoriee...-X-Tekken-Arcade-Fightstick-Pro-Line-Xbox-360 117euro voor de Pro line, 134 voor de Cross line en de VS kost 158. De Soul Calibur V stick kost 122.

    Hori lijkt niet meer mee te doen of niet leverbaar in NL?

    Iemand ervaring met een Fighting Pad? die van Madcatz zijn niet zo duur (30e) : http://www.castlegames.nl/shop/1012...-x360-street-fighter-x-tekken-fightpad-poison

    Ik heb zelf die betere limited pad van microsoft gehad (zilveren draaibare dpad) en die was inderdaad een stuk beter, super eigenlijk, geen foute inputs. totdat de dpad gewoon afbrak. Aangezien die 50euro is ben ik een beetje huiverig dat me dat weer gebeurt.
     
    Laatst bewerkt: 23 jul 2012
  13. SamuraiPizzaDog

    SamuraiPizzaDog Jedi Mind.

    Berichten:
    501
    Leuk Bevonden:
    1
    Nog nooit op gespeeld, en het spreekt me ook niet echt aan :9 misschien is het een kwestie van wennen, maar ik hou het bij me controllertje
     
  14. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Heb zelf de Hori real arcade pro EX, goed ding, die van Madcatz zijn denk ik wel beter en ook gebruiksvriendelijker wanneer iets kapot is.

    De SFxt Pro Line versie lijkt me goed zat imo en is het goedkoopste.
    Je kan ook een eigen achtergrond ervoor maken als je dat wil.

    Heb nog geen andere controllers gezien voor de 360( die beter zijn dan de Madcatz Fighting pads om vechtspellen te spelen...behalve de playstion controller. Is ook perfect wanneer je bovenhands wil spelen(houd je vingers boven de knoppen inplaats van je duim)

    DOA is sowieso geen game die moeilijk is kwa het uitvoeren van de moves, 1van de makkelijktse.

    Veel mensen proberen eens stick en leggen het bijna gelijk weer weg omdat een controller fijner speelt, wat wil je, je speelt al met controllers sinds de eerste consoles. Met een Arcade stick spelen leer je dan ook niet in een paar dagen, je moet eerst gewoon even doorbijten voordat het beter gaat.
     
  15. tamerius

    tamerius Active Member

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    9
    Die Hori HRAP.EX heb ik wel eens vaker gezien op youtube, lijkt me inderdaad wel een fijne stick te zijn.

    De Hori DOA stick is echt waardeloos, het is niet dat ik arcade sticks niet gewend ben ofzo. Speelde vroeger in de arcade hal niet anders met SF2 + MK1, maar de DOA stick heeft een stick die heel wijd beweegt (veel te veel beweging nodig), niet zwaar genoeg, buttons zijn slecht en bij de training zie je gewoon dat er inputs komen die je niet ingevoerd hebt. Dus ingame spring je onnodig, komen moves er niet uit etc.

    Met de gewone controller kan ik makkelijk Izuna's eruit gooien maar niet met de Hori stick. Rajin lukt me op beide niet (3de deel), maar lukte me wel met de MS Limited Edition controller (met draaibare dpad) totdat de dpad afbrak ;)

    Ik heb ook nog een SF 15th Anniversay Arcade Stick (xbox1), die om te modden moet zijn voor 360: http://www.youtube.com/watch?v=ht09nnZS97U maar ik heb geen idee hoe.

    Voor de SFxT Pro is hier een aardige review te vinden (met de HRAP.EX in de achtergrond):
    http://www.youtube.com/watch?v=GBwV0eiYjE4

    Ipv die SFxT wil ik misschien de SF4 TE editie halen. Aangezien die nog goedkoper (en beter?) is. Nieuw 100euro, kan ook 2de hands vinden voor minder. Maar ik wil ook nog even kijken wat de prijs voor de DOA stick zal zijn. DOA art er op telt toch wel mee :)

    Ik ga in elk geval de Madcatz Fightpad proberen, eens kijken of die een beetje werkt met DOA4/5. De buttons liggen op dat ding wat raar met RB/RT boven en LB/LT op de achterkant, maar dat zal met remapping wel te wijzigen zijn.

    DOA is inderdaad niet de moeilijkste fighter en goed speelbaar met pads, maar dan moet je wel een goeie pad hebben en de reguliere xbox controller staat nu niet echt bekend voor zijn fantastische dpad. Pro's spelen dan ook op een stick, alhoewel Master & Vanessa het op de E3 ook goed deden met de reguliere wired pad : http://www.youtube.com/watch?v=0OSu-nzDR30

    Ik weet trouwens niet of de E3 IPL video's hier al zijn geplaatst, maar deze van Master vs Black Mamba is wel interessant om te zien:
    http://www.youtube.com/watch?v=pLpVAmYwOdA

    Vrij duidelijk dat Mamba nog niet zo bekend is met DOA5 als Master, veel grabs die niet meer zeker zijn, een critical burst waar hij Hitomi's kick-salto doet die niet meer launcht en nog wat foutjes.

    Voor de Bayman liefhebbers: Rikuto vs Swoozie
    http://www.youtube.com/watch?v=jMXVcXEYN7Y

    De IPL videos met Akira erin zijn ook wel interessant.

    (krijg de Youtube YT tags niet aan het werken)
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2012
  16. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Als je goedkoop een Madcatz SFIV TE nieuw kan krijgen, doen. Kon ze een jaar geleden ook bijna nergens krijgen voor een fatsoenlijke prijs of ze waren uitverkocht.

    De post dat "je" niet gewend aan een arcade stick was, was meer een verwijzing naar diegenen die het al naar een korte periode opgaf zonder het echt te hebben geprobeerd.

    Had een aantal pagina's terug een link naar de archive gepost van de DOA5 IPL stream, maar youtube is altijd prettiger.

    Je moet [yt ] [ /yt] tags gebruiken(zonder de spatie) en daartussen de gedeelte na de "=" uit de URL plaatsen. Dus http://www.youtube.com/watch?v=pLpVAmYwOdA het dikgedrukte tussen de tags.

    [yt]pLpVAmYwOdA[/yt]
    [yt]jMXVcXEYN7Y[/yt]
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2012
  17. Vato G

    Vato G Ben Howard

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    0
  18. Rookie[NL]

    Rookie[NL] Oldtimer VF5 victim

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de Hori EX2 en de Madcatz SFIV TE. Ik begon met de Hori. Deze speelt op zich redelijk totdat de knoppen het één voor één begaven door slijtage (elektronisch). Later de TE aangeschaft en dat speelt een stuk fijner, de knoppen drukken een stuk lichter (misschien net een beetje té licht, is persoonlijk). Ik heb later Sanwa SW-68 microswitches ingebouwd in de Hori en de slag vd hori-stick verkleind (het gedeelte van de as vd stick die in de restrictor beweegt dikker gemaakt). De Hori speelt nu net zo fijn als de TE en ik vind de kortere slag vd stick nu zelfs fijner dan de slag van de TE. De TE geeft wel meer steun aan je handen. Bij de Hori valt de palm van m'n rechterhand net over de rand vd behuizing en na een uur spelen ga je dat echt voelen.
    De SW-68 switches passen in de originele buttons vd Hori. De soldeer aansluitingen zijn wel anders en die passen dan weer niet netjes in de print (bij twee buttons) deze heb ik dan nu via draden aan de print gesoldeerd.
    De microswitches zijn niet duur en als je de stick van de EX2 gewend bent en een beetje handig bent dan is dit een redelijk goedkope mod om de EX2 nieuw leven in te blazen.
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2012
  19. SamuraiPizzaDog

    SamuraiPizzaDog Jedi Mind.

    Berichten:
    501
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik weet niet hoeveel costumes iedereen krijgt maar ik vind deze 3 een beetje hetzelfde..

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  20. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Wees blij met iedere extra costume die je gratis krijgt.
    Met DOA Ultimate hadden een paar dames zelfs 20 costumes.
    Dat gaat tegenwoordig niet meer gebeuren met alle betaalde dlc.
     

Deel Deze Pagina