The Dark Knight Rises
Vond hem een beetje tegenvallen, serieus. M'n eerste gedachte toen ik de bios uit kwam; niet zo goed als the Dark Knight. Ik vond hem rommelig, van de hak op de tak. Catwoman vond ik een leuk toevoeging, snelle actie en sexy zonder dat het Megan-Fox-in-Transformers-sletterig werd. Bane was vet omdat hij als een echt bad-ass overkwam en elk moment iemand kon wurgen. Maar waarom weer die kutstem? Sowieso hadden ze hem wat minder mogelijk laten zeggen, hij had wat mysterieuzer mogen blijven. Die speeches vond ik echt niet indrukwekkend. Er zaten te weinig echte Batman-stukken in, het hele middendeel zat 'ie weg te rotten. Dat hele verhaal met de rechtszaal waar elke keer vierhonderd man zat om iemand te veroordelen het ijs op te gaan.. Dat boeide me niet. Ik vond het sowieso niet echt top dat de aanloop naar het grote slot was dat hij en al die agenten vijf maanden vast zaten. Nadat 'ie z'n rug heeft gebroken op zeven plekken en een beetje push-ups heeft gedaan in de gevangenis kan 'ie Bane opeens aan? Die agenten zaten allemaal vijf maanden vast op water en brood en gaan dan Bane en z'n mannnen (met Tumblers) te lijf? Het slot vond ik bovendien een beetje te veel Bond/Mission Impossible worden met een tijdbom en de slechte vrouw met buitenlands accent die half dood haar laatste woorden uitblaast. Catwoman schiet uiteindelijk van buiten beeld de bad guy dood met een slechte one-liner over het gebruiken van kogels, het was een beetje geforceerd en het werd gewoon een James Bond-achtige actiefilm zonder Batman-gadgets. Wat heeft 'ie nou gebruikt? De Bat vond ik geen heel leuke toevoeging en tegen Bane was alles hand-to-hand. Steek gewoon een mes in z'n arm.
Ok, niet alles was slecht. Zeker niet. De openingsscene was geweldig, de muziek was top en tijdens de gevechten met Bane had je wel echt het gevoel dat het hard tegen hard ging. Maar ik had er gewoon echt meer van verwacht en ik vond the Dark Knight als film beter in elkaar zitten. Elk stuk had gewoon met het verhaal te maken, de mind games van the Joker (ferry, het omwisselen van waar zit Dent/die chick, de gegijzelden en gijzelaars omdraaien) waren gaaf, de Batman-gadgets (Tumbler, motor, sonar) waren interessanter en de genietmomentjes (TADAAAA) waren leuker. Na the Dark Knight (we'll hunt him, because he can take it) dacht ik; wow. Na the Dark Knight Rises dacht ik; ok, het is afgelopen.