De Grote Voetbaldraad [Deel 40]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 30 jan 2012.

1. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    En je hebt wellicht meer mogelijkheden op de markt, omdat je minder toezicht hebt van de KNVB.

Of maakt dat niet uit?

2. Seh

Seh Guest

Dat maakt niet meer uit. Categorie 2 is categorie 2, denk ik zo. Alleen is het boekhoudtechnisch vast makkelijker. En sowieso dus minder/geen rente betalen over die 30 miljoen, scheelt normaal gesproken al snel een paar ton per jaar dan.

Feyenoord moet nu gewoon winst maken de komende tijd, anders is de licentie weg. Dus alle beetjes (en dit is een hele hoop) helpen hier.

3. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Feyenoord met 1-5 gewonnen van Dordrecht. Ajax - Celtic begint zo direct.

4. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Aandelen en schuld zijn niet hetzelfde, dus de schuld word weggewerkt door een investering van inversteerders. Feyenoord word dus deels opgekocht alleen niet meer dan 49% van het totaal, zodat het in eigen handen blijft.

Er is alleen een regeling getrokken zoals je zegt dat ze verplicht aandelen moeten terugkopen, weet niet of er een termijn aan vast gesteld is of een % van de winst bijvoorbeeld. Maar in principe zijn we dan 30 miljoen schuld kwijt, en 10 miljoen in aandelen kwijt wat in totaal 49% is zelfs als ze uiteindelijk nog 10 miljoen extra ophalen dan blijft het 49%.

20 Miljoen cash, 10 miljoen aandelen

5. BFR

BFR Active Member

Leuk Bevonden:
    402
    Vreemd als dat zo zou zijn. Narsingh laten lopen omdat ie te weinig op zou leveren om vervolgens een speler te huren

6. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ik hoef jou toch niet uit te leggen dat een aankoop van Narsingh een groter risico was, zoals uitgelegd door Ajax, dan die 7 ton in je budget wegwerken voor die huurling? ;)

7. BFR

BFR Active Member

Leuk Bevonden:
    402
    Tuurlijk niet, maar een Narsingh die 2 topjaren draait kan een club als Ajax toch een dikke winst opleveren lijkt mij. En is het niet altijd een risico om miljoenen uit te geven?

8. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Ze hebben berekend dat bij een doorverkoop ze er weinig aan overhouden, Narsingh en ome Mino willen dan ook geld zien.

Daarnaast is Narsingh naar PSV, dus nutteloos om steeds te emmeren over "wat als".

Laatst bewerkt: 21 jul 2012
  9. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ach en toch vind ik het zwak. Geen uitzinnige besragen betalen is prima, maar 4.1 is gewoon marktconform. Als ze nu met een slecht plan B aankomen en Narsingh vlamt bij PSV, dan kost het je nog meer.

10. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    4.1 is misschien marktconform, maar de clausules die er bij komen door de speler en zakenwaarnemer zijn gewoon belachelijk.

11. Seh

Seh Guest

:eek:

12. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ja maar weet je wel zeker dat dat zo is? Volgens mij wordt dat maar een beetje door iedereen aangenomen omdat Raiola erbij zit.

13. BBE TheOne

BBE TheOne BBE Forever!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Hè? PSV zou tot vanmiddag uitgezonden worden? Op Eredivisie
    Live? In programma gids van UPC staat er niks...

14. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    De details zijn niet bekend, maar als een NV verslag uitbrengt dat een beoogde investering zijn terugverdien target niet haalt, ben ik best bereid dat te geloven.

15. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Maar waar rekenen ze dan op qua eventuele transfersom bij verkoop van Narsingh? Want het lijkt me sterk dat als je Narsingh voor 10-15 miljoen verkoopt hij niks oplevert.

Verder vind ik het allemaal prima, maar dan moet je wel gewoon een goed alternatief halen. Straks komen ze met een of andere bullshit speler aan die flopt en uiteindelijk ook geen moer oplevert (want ik heb nou niet bepaald een hoge pet op van de Ajax scouting-Olsen daargelaten-).

16. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Nou ja, stel dat je na 3 jaar op 7,5 miljoen zit (aankoop + salaris).
    Als jij hem voor 15 verkoopt en er zit 20% voor Heerenveen bij en 10% tekengeld ben je alweer 5 miljoen kwijt. Ik denk dat ze het risico niet wilden nemen, hij heeft pas 1 seizoen goed gespeeld he ;)

(percentages zijn als indicatie ;) )

17. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ja ik snap het risico wel , maar ik vind het nog een groter risico om nu op plan B over te stappen met deze magere scouting die je waarschijnlijk een tragische rechtsbuiten oplevert waardoor je weer geen voorhoede hebt.

18. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Het is nog geen 31 augustus he ;)

Daarnaast vind ik dat de prio nu moet liggen bij het opvullen van het gat van Vertonghen.

19. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Nee tuurlijk is er nog alle tijd (althans, officieel wel maar de competitie begint al over 2/3 weken ofzo) , maar ik weet gewoon zeker dat Ajax met een kutalternatief komt 8).

Hopelijk klopt m'n voorgevoel niet.

20. Seh

Seh Guest

:D

Deel Deze Pagina