Wielrennen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tyrant, 25 mrt 2012.

1. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    Tja als contador en schleck gaan en wiggins kan echt niet volgen dan laten ze neem ik aan froome mee gaan volgend jaar. Dit jaar was het gewoon no panic omdat de concurentie wiggins ook niet echt pijn kon doen bergop.

Maarja het blijft sky he. Maar die Henao die ze bij sky hebben rondrijden heeft ook zwaar veel potentieel. En ik hoop dat Liquigas volgend jaar Moreno Moser de tour laat rijden. En Quintana is ook een beest in worden. Drie jonge gasten die volgend jaar de tour wel eens op de kop zouden kunnen zetten. Vooral Henao gaat een grote worden!

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Ja met het statement mbt Cavendish is het misschien te verwachten dat ze vol op het klassement gaan met 2 renners...

Maar Astana is bv zeker geinteresseerd in Froome.

3. Obscure Thing

Leuk Bevonden:
    142
    Ik hoop dat Froome zelf kan gaan maar misschien is hij een stuk minder goed bij een ander team uit de schaduw van Wiggins.

4. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Froome zou wel wat voor Rabo zijn, met Gesink en Mollema als meesterknechten. :+

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Sowieso moeten ze van Renshaw af, maar daar is nu een ideale situatie voor :+

6. Obscure Thing

Leuk Bevonden:
    142
    Haha Cav bij Rabo:+

7. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Cav vraagt schijnbaar 6m per jaar. Dat gaan ze bij Rabo niet betalen.

8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Hij vraagt nog meer salaris dan Contador :lol:
    Zelfs Bakala vind hem te duur.

9. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Op zich wel een garantie op etappes in de Tour natuurlijk. Ze moeten bij Rabo wel nog een slag slaan vind ik. Zeker als ze Gesink écht een keer mee willen laten doen. Alhoewel ik zelf Mollema meer kansen toedicht.

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Jongen, Kruiswijk wordt de spil! ;)

En als je Cav haalt moet je a la HTC een sprintploeg gaan samenstellen. Ik zie Tankink, Tjallingi en Mollema niet echt een treintje trekken voor Mark. Dan moet je Rabobank compleet overhoop gooien.

11. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Tankink..die heeft echt een kleurloze tour gereden. Het is dat hij een paar keer geïnterviewd werd, anders hadden we niet eens doorgehad dat hij meedeed.

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Tankink is iemand die knecht voor z'n kopmannen. Als die na 1 week al door het ijs zakken is hij echt geen man die met een kopgroep mee gaat ofzo.

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja maar wat kan Tankink ook dan?
    Is eigenlijk een knecht maar dat is het.

14. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Een goede knecht kan meer dan alleen knechten.

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Wat een dooddoener. Wat had je van Tankink verwacht dan? Dat hij naast knechten ook gewoon een etappe had gewonnen ofzo?

Ik vind dat Tankink helemaal geen slechte Tour heeft gereden. Daarnaast rijden er 100 man mee die jij allemaal niet in beeld krijgt, maar dat zegt niet dat er maar 40 man in de Tour goed rijden.

16. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb nooit veel vertrouwen gehad in Tankink, zelfs nog in de Tours dat de Rabos voor Menchov reden was het voornamelijk Boogy die het echte knechtwerk deed (positioneren, het bergwerk). Tankink is handig als je een man een hele dag vooraan moet hebben aangezien je de gele trui hebt, maar die situatie zal zich nooit voordoen bij de rabos dus kan je hem beter inruilen voor een knecht die je beter kan positioneren in de vlakke etappes of een knecht die bergop wat kan, Tenkink kan beide niet of nauwelijks.

En Froome bij de Rabos, lijkt me wel wat :) Froome kopman, Mollema, Kruiswijk, Gesink, Ten dam, Sanchez en Tjalingi voor vlakke etappes om Froome goed te positioneren, damn dan heb je echt een van de beste ploegen in koers.

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Als Rabo Froome haalt heb je 2 Tourzeges binnen.

18. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Nou, hij had toch op zijn minst 1x de aanval kunnen zoeken. Zeker nadat Gesink en Mollema uit de tour zijn gestapt. Dan had hij in een kopgroep bijv. heel nuttig werk kunnen verrichten voor LLS of Ten Dam. Etappewinst is voor hem sowieso nagenoeg uitgesloten.

Maar goed, jij mag vinden dat hij het niet slecht heeft gedaan hoor. No problemo. Ik vind dat hij het beter hád moeten doen.

19. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Hij bedoeld dat je voor een knecht als Tankink gewoon niet meer kan verwachten. Hij is geen meesterknecht, hij blinkt in niets echt uit. Daarbij dacht ik dat hij ook bij de valpartij betrokken was in de eerste week. Al met al, Tankink zal altijd een Tour rijden waarbij hij nooit opvalt. Daarbij twijfel ik er wel aan of hij nooit geprobeerd heeft aan te vallen, in het eerste uur van de etappe (het deel wat wij nooit zien op TV) mislukken er altijd tientallen ontsnappingen, het kan ook goed zijn dat hij altijd in de verkeerde groep zat het eerste uur. Je moet Tankink zien als iemand die enkel is meegenomen om flessen water te halen, in dat opzicht kan hij het redelijk gedaan hebben :p

20. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Dat kunnen aanvallers ook. Zelfs Cav deed dat.

Deel Deze Pagina