[Algemeen] Boeken [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.223
    Leuk Bevonden:
    4.751
    De eerste vrachtlading aan boeken overgebracht naar mijn flatje.

    En ik heb nog steeds niet mijn Murakami terug van mijn moeders vriendin. Deze leent bijna al mijn boeken, en meestal is ze zeer tevreden. Murakami's Norwegian Wood vond zei net als ik verrassend om te lezen. Apart, maar verder boeiend.

    Ga misschien toch een plekje reserveren in de boekenstalling voor Murakami, op mijn flatje. Murakami op 3 hoog, beat that Modder, want dat uitzicht verdient die gewoon. :+

    Morgen of woensdag toch eens even langs de boekenzaak om Het Bonaparte Geheim van Gregg Loomis op te halen. Zijn boeken zijn niet duur. Nieuwprijs is 12,95, maar dan heb je geen echt topboek. Het zijn wel heel vermakelijke boeken en ze lezen erg vlot. Bovendien een fijne hoofdpersoon en die niet meteen alle bad guys vermoord. Heeft mede daardoor een prive jet voor zijn stichting en 500 miljoen per jaar aan inkomen weten te vergaren. Inkomen voor de stichting, maar daarvoor moet je de boeken kennen.

    Hehehe, begin er langzamerhand echt zin in te krijgen. Misschien ook een klein party voor een paar trouwe XBWérs organiseren.
     
  2. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Wauw, die ziet er wel echt awesome uit! :D
     
  3. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.590
    Leuk Bevonden:
    8.691
    Eigenlijk wil ik stiekem nog een Murakami of Zafon tussendoor lezen. Wat zal ik doen? :+

    Hard-Boiled Wonderland was baas. Echt behoorlijk anders voor Murakami, maar toch ook weer niet. :D
     
  5. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet sowieso ook nog Kafka op het Strand lezen, maar ik weet uit eigen ervaring dat teveel Murakami's achter elkaar een beetje too much is. :+
    Doe maar Zafon, kan ik die deze zomer ook nog lezen.
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.590
    Leuk Bevonden:
    8.691
    Ik zat eerder te denken aan een van de boeken met korte verhalen. :)

    Zafon ga ik sowieso nog lezen deze (of volgende) maand.
     
  7. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke van die korte verhalen heb je dan?
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.590
    Leuk Bevonden:
    8.691
    Ik heb sowieso Blinde Wilg, Slapende Vrouw. Volgens mij heb ik ook ooit nog eens De Olifant Verdwijnt gekocht, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. :+
     
  9. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    De Olifant Verdwijnt is wel echt awesome, hele bizarre verhalen. Blinde Wilg moet ik zelf ook nog lezen, binnenkort ook maar eens aan gaan beginnen. :)
     
  10. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    En dan lees je binnen 6 dagen een trilogie uit. Dat zegt wel over goed het eigenlijk is. Het laatste deel was van een heel ander kaliber dan de andere twee, in negatieve zin wel ja. Het begon allemaal zo superinteressant.
    De propaganda filmpjes, het verzet opbouwen, het tripje naar het vernietigde District 12, de bombardementen in District 8.
    . Maar dat einde zeg, wat een hork. Net alsof de schrijfster lekker zat te schrijven en opeens besloot om binnen 20 pagina's het hele verhaal te eindigen. Allemaal doden, niet bevredigende antwoorden en dan als toetje nog die achterlijke epiloog in de stijl van Harry Potter :lol:

    Achteraf had de schrijfster voor een andere schrijfvorm moeten kiezen. Door de ik-vorm is ze niet echt in staat achtergrondinformatie te geven waar je juist zo naar verlangt in dit verhaal. Je weet na het lezen van de trilogie nog zo weinig over de wereld.
     
  11. SD23a

    SD23a Why so serious?

    Berichten:
    233
    Leuk Bevonden:
    19
    Helemaal mee eens. Het derde boek staat niet eens aan de enkels van het eerste! Echt jammer.
     
  12. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.735
    Leuk Bevonden:
    4.953
    100 % eens met Jeffer. Eerste deel heb ik werkelijk verslonden en vond ik erg goed, maar deel twee en drie zijn van een aanmerkelijk minder niveau met het einde inderdaad als triest dieptepunt :mad: Zonde!

    Eerste boek van de de Mistborn trilogie uitgelezen. Fantastisch boek wat ik fans van het fantasy genre (maar ook nieuwkomers) absoluut aan kan raden. Ik zou hem wel in het Engels lezen daar er een hoop woorden waarschijnlijk weer lame ass vertalingen krijgen :p Echt een ontzettend goed boek en ben benieuwd naar de twee andere delen.
     
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.223
    Leuk Bevonden:
    4.751
    Zit even te denken welk boek ik na Zingen voor de Doden ga lezen.

    Misschien toch voor het eerst een E Book lezen. Heb dat boek van Lizza geloof ik, De Boekendief, er ook op staan en zo'n crappy kut thriller dankzij dat tasje van ECI.

    En natuurlijk de Ilias, maar die lees ik liever in het Nederlands straks.

    Geen idee wat ik zal doen, maar ik moet wel eens wat meer gaan denken aan die E Reader, anders haal ik nooit een keertje het geld eruit.
     
  14. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    De Elfen uit \o/ Of het wat was? Tsja, laat ik het zo zeggen; bij deze leren jullie dat je van mijn leestempo niet kunt afleiden of ik het nu een goed of slecht boek vind. :+

    [​IMG]
     
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.223
    Leuk Bevonden:
    4.751
    Willen jullie mij een plezier doen, kleine moeite:

    Lees aub de achterflap en een of twee goede recensies van Zingen voor de Doden.

    Boek is echt awesome en het leek met wel wat voor Modder, Lizza en Dulle, zonder gekkigheid.

    Dat boekt maakt echt indruk op me nu, en is Murakami's Norwegian Wood voorbij in zijn soort van beschrijving van emoties, karakters etc. _O_
     
  16. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
  17. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Niks voor mij, ik hou absoluut niet van die thrillers/detectives. ;)


    Vandaag De Nevelprins uitgelezen. Opzich wel een goed en heel spannend verhaal, maar ik vind hem maar wat kort. In tegenstelling tot Schaduw van de Wind (en Spel van de Engel natuurlijk ook), boeken die uit zo'n 500/600 pagina's bestaan, hebben die YA-boeken maar net aan 200 pagina's. Dan heb je zo'n spannende verhaallijn en dan komt het plot maar een beetje kort en snel over. Ik zit nu met nog zoveel vragen en voor mijn gevoel is het verhaal gewoon niet goed afgesloten. Niettemin 3,5 ster, die Zafon is toch wel een baas. :)
     
  18. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik ben er nog steeds niet uit of ik dit boek wil. :+
     
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.590
    Leuk Bevonden:
    8.691
    Klinkt tof. :)
     
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.223
    Leuk Bevonden:
    4.751
    Het is Rowling, dus je koopt het gewoon.
    Je doet het toch wel als Emma over het boek begint. :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina