In Amerika is het wettelijk gezien een stuk aanlokkelijker om een rechtszaak aan te spannen dan in veel andere landen, dat lijkt me toch een feit. Krijg er maar eens een ongeluk, de advocaten vallen over je heen om je te "helpen". De moeder van een vriendin woont daar al 20 jaar en het land is wat dat betreft niet helemaal lekker. De cultuur daar is nou eenmaal zo, aanklagen is daar heel normaal. Zoals wij ons graag oververzekeren, zo klagen ze daar graag snel iemand aan. Het is niet zozeer de wet, het is de cultuur. Aangezien het daar mogelijk is om miljoenen aan vergoedingen te ontvangen is het financieel natuurlijk aantrekkelijk om het eens te "proberen". Voor die fooi die je hier krijgt komen mensen hun bed niet eens uit. Ik denk dat als je hier plots miljoenen kunt vangen na een aanklacht zal het hier niet veel anders zijn en zijn er plots veel meer letselschade advocaten. Ik ga dan ook mijn rechtenstudie weer oppakken.
Verder is die knakker natuurlijk zwaar kansloos, ook in Amerika. De film is geweldadig, net zoals miljoenen andere films. Hij had ook kunnen vermoeden dat de film geweldadig zou zijn en koos ervoor om er toch heen te gaan.
Laatst bewerkt: 24 jul 2012