Fotografie [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Remco, 12 mrt 2012.

1. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Zoveel awesomeness. _O_

2. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Ook die is weer een aanrader om op volledige grootte te kijken, shiiiiiiiiit!
    Baas!

3. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Aquanura vanaf de zijkant i.p.v. front-tribunes? Wellicht dat je dan een toffer frame kunt vinden met bijv. Fata Morgana of Huis van de Vijf Zintuigen in de achtergrond of juist de mensen op de tribune ipv er zelf tussen te staan.

4. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog geen statief, dan zou ik de camera ergens op moeten zetten.
    En instellingen qua ISO etc?

Leuke tip.

En donkere attracties, daar moet wel de flits aan denk ik?
    Ik kreeg gisteren in de huiskamer zonder flits al moeilijk goede foto's omdat het redelijk donker was.

5. Remco

Remco Guest

Zonder statief wordt het lastig hoor! Anders moet je je ISO echt gaan pompen en daar krijg je een hoop ruis van. Tenzij je een D800 hebt, maar dat denk ik niet. :+

Koop gewoon een statiefje voor 30-40 euro. ;)

6. JeePee

JeePee Guest

Als je mensen fotografeert: Klap de flitser op en pak ISO800 of iets hoger. Begin met een sluitertijd van 1/5 (ja, dit lijkt lang), en mochten die foto's bewogen zijn, ga steeds iets sneller (hangt een beetje van je omgevingslicht af). Probeer je composities zo te bepalen, dat je verlichte onderwerpen of lampen in de achtergrond hebt. Anders krijg je zo'n volledig zwarte foto met een wit ingeflitst hoofd.
    Diafragma altijd wijd open natuurlijk.
    Pas op met je zonnenkap, want dat kan een lelijke schaduw veroorzaken op de grond wanneer je de pop-up flitser gebruikt.

Voor attracties e.d. ben je, zoals Remco al zegt, zonder statief eigenlijk nergens. Of je moet hem echt ergens goed kunnen klemmen, dan kun je met lange sluitertijden gaan spelen. Een attractie inflitsen met de pop-up is onbegonnen werk. Alles hoger dan ISO3200 ook.

7. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Laatst bewerkt: 2 aug 2012
  8. JeePee

JeePee Guest

Haha wat is deze? In het midden onscherper dan in de hoeken? Chromatische aberratie? Sorry, maar die foto is niet met een 24-70 genomen ;) Ik twijfelde nog, maar ik zie ook dat de 10-24 (dx lensje) zogenaamd scherper is in de hoeken dan de 14-24 (beste groothoek op aarde?), terwijl de 10-24 echt heel slecht presteert in de hoeken. De 35mm f/1.4 (maandsalaris) is ook minder scherp dan de 35mm f/1.8 (dagje werken) en de keuze tussen de 18-55 kitlens of de 24-70 opperzoom wordt ook heel moeilijk gemaakt daar :lol:

9. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Je ziet sowieso dat die foto's niet identiek zijn. :lol: Wel grappig dat je zo ontzettend hapt op iets wat normaal gesproken een troll van jou had kunnen zijn 8)

Overigens is die 10-24 op gelijke settings (15mm, F5.6) veel slechter dan de 14-24?

10. JeePee

JeePee Guest

Happen? Trollen? Die site is toch gewoon echt of wat? :p Ik ben gewoon verbaast wat voor crap erop staat (zullen ongetwijfeld mensen zijn die daar kun keus vanaf laten hangen) Was niet naar jou gericht.

11. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Gelukkig, al is de vergelijking tussen de Canon objectieven vaak wel goed. ;)

12. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Killaz, mag ik vragen wat jij voor je sigma 70-200 heb gekregen?

13. Remco

Remco Guest

Dude, jouw?

14. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    PM ;)

@Remco: Busted....

15. JeePee

JeePee Guest

Zo en zo.

16. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    Thnx, dan neem ik alleen savonds een statief mee, ga er niet heel de dag mee lopen zeulen in het pretpark :+

Iemand die me een statief kan aanbevelen bij BOL.com?
    Dan heb ik het morgen nog in huis als het goed is.

17. Remco

Remco Guest

18. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
  19. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Dan neem je toch die Star 61?

20. Remco