Ik was vorige week toevallig in de Efteling.
Heel dat Aquanura is echt triest. Ik dacht dat het mooi was maar het was echt een flop. Het duurde ook echt maar 8min. ofzo. Ik keek het toen het nog licht was dat zal een hele hoop schelen maar overrated is het hoe dan ook.
Mijn camera had ik de gehele dag rondgezeuld die dag. Maar bij een de Efteling moet je dat eigenlijk al niet doen. 20 foto's gemaakt waarvan ik er denk ik nul ga gebruiken.
@ JP, Die site is gewoon echt hoor. Sowieso beetje nutteloos om crop lenzen met FF lenzen te vergelijken . Groothoek lenzen zijn sowieso véél gemakkelijker te perfectioneren dan een FF WA lens. Dus zo gek vind ik die 14-24 vs die andere niet. Die 14-24 is idd de beste op FF. Maar het is echt moeilijk om een lens tot in de hoeken scherp te krijgen met een FF lens.
De WA die ik eerst had de Tokina 11-16 blaast de 17-40 en de 16-35II echt weg qua scherpte. En dan voornamelijk de hoeken. Daarom is het vaak beter en ook veel goedkoper om bij een crop te blijven als je echt veel of alleen maar WA schiet.
Groothoek primes voor FF zijn trouwens wel goed. Bij FF WA zooms heb je vaak softe hoeken.
Ik zag de onderstaande lenstas trouwens net via tweakers. Lens wisselen kan na een klein dagje best vervelend worden.
Dus dit ding lijkt me echt chill. Beetje nerdy misschien om ermee rond te lopen. Maarja boeiend.
link
Laatst bewerkt: 3 aug 2012