Het School & Opleidingen Topic [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

1. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    Update: ik heb een mail ontvangen van de politieacademie dat mijn profiel, opleiding en motivatie aansluit bij het profiel wat ze zoeken. Ze hebben mijn gegevens met hun aanbeveling doorgestuurd naar het corps. Het corps zal moeten beslissen of ze mij ook een geschikte kandidaat vinden (zei worden immers je werkgever). Even afwachten wat zei vinden, en hopen dat ik uitgenodigd wordt voor de eerste test dag.

Wederom weer een tijdje wachten op een vervolgbericht.

2. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Welke pre-master wilde je gaan doen?

3. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    crosspostspam:

Hell yeah.

Volgend jaar de master International Economics:
    Code:
    Courses                                          Student Workload

Applied Econometrics                                 4 ECTS credits

Advanced Modern Macroeconomics               4 ECTS credits

One course, to be chosen from: 
    - Industrial Organisation
    - Game Theory and Its implications               4 ECTS credits

One course, to be chosen from:
    - Poverty and Inequality
    - International Trade and Trade Policy
    - Financial Development
    - World Development
    - Tax Policy                                              4 ECTS credits

1 elective, to be chosen from: 
    Master's courses of the ESE (including any 
    of the remaining courses mentioned above)     4 ECTS credits

Two seminars, to be chosen from:
    - Seminar Exchange Rates and International Financial Markets
    - Seminar Multinationals and International Financial Markets
    - Seminar Trade and Growth

24 ECTS credits

Master’s thesis                                          16 ECTS credits

Programme total                                        60 ECTS credits
    + Ik start als student assistent boekhouden/management accounting en later in het jaar waarschijnlijk ook nog financial accounting.

Laatst bewerkt: 6 aug 2012
  4. Rebby

Rebby Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een scriptie van 16 ects?! :eek:

5. JoJo

JoJo ☆☆☆

Leuk Bevonden:
    0
    Zit management accounting en financial accounting volgend studiejaar niet meer in één vak? :eek:

6. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik kan mij als bèta sowieso moeilijk voorstellen hoe je kennis kunt opdoen én onderzoeksvaardigheden in een één-jarige master. Dan moet je gewoon of het een, of het ander doen. Of dus een onderzoek van 16ECTS. ;)

7. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    veel of weinig?

Heb je ook op de EUR gezeten? Vanaf komend jaar scheiden ze Accounting inderdaad, van Inleiding Accounting/Accounting naar Management Accounting/Financial Accounting. Kan het me wel voorstellen, er zit nogal verschil in en dat verwart studenten nogal. edit: oh je bent 19, zit je bij mij dan? haha

Onderzoeksvaardigheden zijn we ook al wel mee begonnen in de bachelor. Maar 16 ects is veel maak ik dan op uit het dikgedrukte?

8. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij is het 10.

9. JoJo

JoJo ☆☆☆

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga komend jaar aan het tweede jaar Economie & Bedrijfseconomie aan de EUR beginnen. Mijn P heb ik al, dus bij jou kom ik niet :p. Er zat inderdaad een groot verschil tussen Management Accounting/Financial Accounting, maar er zit ook een groot verschil tussen boekhouden en management accounting. Als ik het goed onthouden heb, zit er in in Financial Accounting ook een deel boekhouden, dus dan zou ik die combinatie meer logisch vinden. Het enige voordelige eraan is dat Financial Accounting wel het lastigste is van de drie vakken en dat dat nu apart wordt gegeven.

10. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Klopt, bedoelde ook niet dat Boekhouden/Management accounting bij elkaar hoort ;) Blijft een los vak. Maar wellicht dat ik je dan eind van het jaar wel Accounting geef, weet nog niet wat ze doen met de overgang ;)

11. JoJo

JoJo ☆☆☆

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben wel nieuwsgierig hoe ze de herkansingen voor studenten van het afgelopen jaar gaan regelen, aangezien er nu twee vakken veranderd zijn.

12. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Ik ook! Kan je er eind van de maand waarschijnlijk meer over vertellen, dan heb ik als het goed is wel een bijeenkomst gehad.

13. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Nais!

*Jaloerst

Toevallig 2 weken geleden tegen een groep EUR master studenten gevoetbald, vlakbij Capelle op zo'n kunstgrasveld :+ Collega van mij woont in het gebouw tegenover eetcafe concordia, waar ook veel MBA volgers zitten. Avondje mee wezen stappen en even over de campus geweest. N.a.v. de verhalen die ik gehoord heb baal ik er van dat ik de EUR niet geprobeerd heb. Dat is echter altijd zo makkelijk zeggen, achteraf |:-

14. Rebby

Rebby Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het behoorlijk weinig, zelf had ik 25.

15. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Nee, zeer weinig. :p

Ik rond nu mijn 46 ECTS thesis af en dat is op de TU wat aan de korte kant. Het is niet ongewoon dat het zelfs 60ECTS is.

Je hebt gewoon, maar dat zal wel aan het vakgebied liggen, tijd nodig je een onderwerp eigen te maken alvorens je er een bijdrage in kunt leveren.

16. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Haha verschilt dus inderdaad heel erg per studie. Ik wilde eigenlijk een research master gaan doen aan het Tinbergen Instituut, maar daar moet je een GRE test voor doen en 2 recommendations hebben (meestal dus lui die honors classes hebben gedaan). Die heb ik niet haha. Ze willen bij ons nog wel een 2 jarige master introduceren, waarvan 1 jaar veel meer econometrie geeft en 1 jaar theoretischer is (beetje zoals de master die ik ga doen dus, maar dan met meer econometrische/wiskundige basis), dat had ik ideaal gevonden, maar daar starten ze nog niet mee nu (en nog niet bekend wanneer wel).

17. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Zit er aan te denken om na mijn opleiding verder te gaan met de opleiding anesthesiemedewerker. Supergaaf technisch beroep en goed te doen met een verpleegkundige achtergrond. Het spreekt mij alleen niet aan om direct weer 2.5 jaar vast te zitten na 4 jaar studie.. Ach we zien wel wat de tijd brengt :)

18. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Waar zit je nu dan? UvA? MBA op de RSM staat best wel goed bekend volgens mij. Jammer dat je de campus als bouwput hebt gezien :+ Het is volgend jaar eindelijk klaar.

19. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ik zat op de VU, doe nu deeltijd HBO BE.

Nette gymzalen trouwens daar bij het fitnesshok moet ik zeggen :+ ;)

Laatst bewerkt: 7 aug 2012
  20. GoDz ViSioN

GoDz ViSioN .

Leuk Bevonden:
    7
    Ik begon in september '11 met mijn opleiding 'commerciele medewerker niveau 3/4'. Dit hield ik vol tot eind maart en toen ben ik met mijn opleiding gestopt. In de veronderstelling dat ik een nieuwe zou beginnen in september 12' stuurde ik hun een e-mail met de vraag of ik mijn studiefinanciering/OV Chipkaart moet stopzetten vanaf april tot komend schooljaar. In hun respons werd mij duidelijk gemaakt dat ik hier gewoon recht op heb wanneer ik in augustus/september 2012 weer een nieuwe opleiding start. Alleen vanwege bepaalde omstandigheden heb ik besloten om niet dit schooljaar maar het schooljaar daarop te beginnen (augustus/september 2013 ). Dus ik heb toen mijn studiefinanciering/OV Chipkaart een tijdje terug (rond half juli) stop gezet. Nu krijg ik dus een studieschuld van 226,- voor mijn studiefinanciering die ik onrechtmatig ontvangen heb vanaf april 2012 plus ook nog eens mijn OV Schuld die ook vanaf april 2012 begon en die bedraagt maar liefst 474,-.

Dus moet ik dit bedrag meteen betalen of binnen een aantal maanden/jaren? Of hoef ik dit bedrag helemaal niet te betalen wanneer ik mijn diploma haal binnen 10 jaar?

Laatst bewerkt: 7 aug 2012

Deel Deze Pagina