Fotografie [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Remco, 12 mrt 2012.

1. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Of een Mediamarkt/Saturn....

@Remco: Je mooiste foto toon je niet eens hier? :eek:

Laatst bewerkt: 2 aug 2012
  2. Remco

Remco Guest

Ja, sorry man! Ik wil je niet compleet ontmoedigen met je playmobil camera :+

Maar thanks man! :cool:

Saturn zou ik niet snel heengaan, je moet daar echt lang wachten op je producten. Heel apart.

Laatst bewerkt door een moderator: 2 aug 2012
  3. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
  4. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Komt ie weer:

:cool:

5. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Maar je krijgt wel gratis nikon mokken :cool:

6. Remco

Remco Guest

Zieke shit is dat inderdaad!

Cropje:

7. JeePee

JeePee Guest

Wat is dat voor dodelijke plant? 8) Door die steel lijkt het net een negatief. Wel tof though.

En nog steeds 5002*2814. Lul.

8. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Anders tyf je gewoon effe lekker op met je d800 8)

9. Remco

Remco Guest

Wil je je cameraatje nog terug? Anders ga ik even kijken of die malle Jap niet heeft valsgespeeld met z'n 7D-test. :cool:

10. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Bewaar dan wel even die ijsklont in batterij vorm! :cool:

11. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Ik was vorige week toevallig in de Efteling.
    Heel dat Aquanura is echt triest. Ik dacht dat het mooi was maar het was echt een flop. Het duurde ook echt maar 8min. ofzo. Ik keek het toen het nog licht was dat zal een hele hoop schelen maar overrated is het hoe dan ook.

Mijn camera had ik de gehele dag rondgezeuld die dag. Maar bij een de Efteling moet je dat eigenlijk al niet doen. 20 foto's gemaakt waarvan ik er denk ik nul ga gebruiken.

@ JP, Die site is gewoon echt hoor. Sowieso beetje nutteloos om crop lenzen met FF lenzen te vergelijken :p. Groothoek lenzen zijn sowieso véél gemakkelijker te perfectioneren dan een FF WA lens. Dus zo gek vind ik die 14-24 vs die andere niet. Die 14-24 is idd de beste op FF. Maar het is echt moeilijk om een lens tot in de hoeken scherp te krijgen met een FF lens.

De WA die ik eerst had de Tokina 11-16 blaast de 17-40 en de 16-35II echt weg qua scherpte. En dan voornamelijk de hoeken. Daarom is het vaak beter en ook veel goedkoper om bij een crop te blijven als je echt veel of alleen maar WA schiet.

Groothoek primes voor FF zijn trouwens wel goed. Bij FF WA zooms heb je vaak softe hoeken.

Ik zag de onderstaande lenstas trouwens net via tweakers. Lens wisselen kan na een klein dagje best vervelend worden.
    Dus dit ding lijkt me echt chill. Beetje nerdy misschien om ermee rond te lopen. Maarja boeiend.

link

Laatst bewerkt: 3 aug 2012
  12. iTz FaRiiD x

iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

Leuk Bevonden:
    6
    De weg terug naar de camping vanuit Andorra

The road back home by iTz FaRiiD x, on Flickr

Vind 'm zelf goed gelukt. De achtergrond had van mij wel nog wat waziger gemogen, maar over het algemeen ben ik er tevreden mee!

Exposure 0.003 sec (1/400)
    Aperture f/5.6
    Focal Length 55 mm
    ISO Speed 100

13. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Gister terug gekomen uit tunesië en heb me camera meegenomen. Misschien zijn er nog tips.

Dit is me eerste potret foto die ik genomen heb. Ik weet nog niet of ik de nabewerking zo laat.

Portrait by JeffreyKoopman, on Flickr

Barber Chairs by JeffreyKoopman, on Flickr

14. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Die worden veel gebruikt door fotografen op festivals, vet handig voor de tele etc. :)

15. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
  16. JeePee

JeePee Guest

Weet ik, maar heb zelf die 10-24 en dat ding is echt apenballen in de hoeken. Die wordt pas redelijk bij f/8. En die plaatjes bij de 24-70 kloppen ook echt gewoon niet. Die lens is dan weer veel beter dan dat die site doet suggereren.

Ook daarom moet je gewoon naar Nikon overstappen :cool:

17. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Die pouch is niet eens hetzelfde. Je mist het handige aan die pouch. Canon heeft ook van die lenshoesjes (wel iets anders dan die maar toch), als ik iets niet gebruik is het dat wel :p.

Het enige waar ik Nikon echt goed in vind t.o.v. Canon is de Dynamic Range. Voor de rest zou ik geen reden weten om over te stappen.

18. JeePee

JeePee Guest

Wat mist 'ie dan?

SCHERPSTELLAMPJE! :+
    En foto's verwijderen op de camera is een dubbelklik. Super chill :cool:

19. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Oke een scherpstellampje kan soms ook wel fijn zijn :) Maar Nikon kan dan wel absoluut geen goede AWB in zijn camera proppen.

Omdat die pouch die ik zei speciaal is gemaakt om lenzen te wisselen (kijk dat filmpje dan). Of heeft die van jou ook twee vakken?

20. JeePee

JeePee Guest

Geen idee, gebruik dat ding ook nooit :+

Deel Deze Pagina