Fotografie [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Remco, 12 mrt 2012.

1. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Ik wil een camera gaan kopen. Maar wil liever niet meer dan €500 gaan uitgeven.

Enige wat ik nu heb is een Casio Exilim Fh20

http://www.imaging-resource.com/PRODS/FH20/FH20A.HTM

Is volgens mij geen slechte camera.

Maar wat me opvalt, of me niet lukt, is een goede scherpte diepte te krijgen met deze camera. Hij maakt namelijk bijna alles scherp. Alleen in de macro-modus zijn dingen in de achtergrond wat blurry.

Ook irritant dat al het scherpstellen via knoppen moet, en je dus niet aan de lens zelf kan draaien.

Anyways, heb net een Flickr pagina aangemaakt en er wat op gezet:

http://www.flickr.com/photos/84530588@N07/ (als je wilt, is feedback altijd welkom!)

Heeft iemand misschien goede ideeën welke camera/lens relatief goeie foto's oplevert? Wil het namelijk met name voor school gebruiken. En ga in december naar Vietnam toe, en wil daar natuurlijk ook mooie foto's maken.

Laatst bewerkt: 8 aug 2012
  2. JeePee

JeePee Guest

Voor 400,- zit je al aan de instap Canon of Nikon spiegelreflex met kitlens. En die kwaliteit is al intens veel beter dan zo'n Casio geval. Mocht het geen nieuwkoop hoeven zijn, kun je voor 500,- volgens mij redelijk wat leuk speelgoed van marktplaats afhalen.

3. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Na enorm veel gezeik, helaas geen IS kunnen kopen.

Dan maar voor deze:

Voor 380 op kunnen pikken, net geen jaar oud, prima prijsje :)

2.8 IS komt dan volgend jaar wel....ofzo

4. JeePee

JeePee Guest

f/4... Zat er ook een flitser bij?

5. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Santorini is een vette eiland!

6. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Nice Killaz! Nog van je F2.8 af kunnen komen?

Biedingen liepen eerst storm (3 op één avond). Week later is er 0,0 animo op marktplaats :emo:

7. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ja, maar dat had nog een staartje.

Een "goede" vriendin van mijn vriendin wilde van haar objectief af die ik destijds voor haar voor een prikkie heb kunnen kopen. Ding was niet scherp, ze kon er niet mee omgaan, er zat geen IS op etc. etc. etc. blablablabla (mens snapte er gewoon geen hol van)

Prima, ik was op zoek naar een lichtere lens en wilde heb voor haar aanschafprijs best overnemen (Ruim 75 euro onder de marktwaarde). Afspraak gemaakt dat ik eerst mijn lens zou verkopen om daarna haar lens over te nemen. Was allemaal prima. Maandag mijn eigen lens verkocht, voor iets minder, aangezien ik die F4 voor 350 op kon pikken, daarvoor nog even gebeld of ik hem meteen op kon pikken. "Natuurlijk, ben gewoon thuis".

Je raadt het al: Mijn lens is verkocht, sta bij haar voor de deur: "Ja eh.....mijn vriend zegt dat ik het niet moet doen dus laat maar zitten...." Bam, deur dicht. (Let wel: Die gast is net aan 2 maandjes bij haar, die lens heeft ze al een maand of 5....)

Kutwijf

8. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    WANNE KUTH*&R JOH!

:+

9. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Wat een kutactie :emo: En kutwijf, zo te lezen :9

Eind goed, al goed, zullen we maar zeggen

10. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Dat dus ja, maar goed heb nu wel de lens die ik wilde :)

Haal denk ik nog een 50 1.8 er bij voor de heb. Is ook wel leuk.

11. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Ach joh, 2.8 is ook langzaam.

12. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Je mag mijn 50mm F1.8 wel overkopen voor een fijn prijsje :)

13. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Deal hipster, je hebt een whatsapp :+

14. JeePee

JeePee Guest

Waarom 50 op een crop? Wat wil je daar in vredesnaam mee fotograferen?

15. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Je bril

16. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Auto's.

Portretten misschien?

17. JeePee

JeePee Guest

Dat moet met die beeldhoek vanuit Akersloot wel lukken inderdaad.

18. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Richting Dronten zeker ja.

JeePee, je hoeft niet alles af te zeiken, dat deed je 1,5 jaar geleden ook niet. Uiteraard mag je kritiek hebben, maar op bijna alles wat hier voorbij komt doe je wel weer een poging om grappig te zijn. Dat is niet nodig, je bent op sommige momenten best grappig, maar die krampachtige pogingen om alles onderuit te halen wat niet Nikon is, of wat niet in je straatje past, heb je niet nodig. Soms is een stapje terug en gewoon niets zeggen ook fijn. Het zou je sieren in ieder geval.

19. JeePee

JeePee Guest

Ik ben gewoon serieus benieuwd wat je er mee wilt vastleggen. Ik kraak het niet af omdat het geen Nikon is, maar omdat 50 mm in vrijwel alle gevallen kut is op een crop. Portetten? 85. Iets anders? 35. (En nee, 1.5 jaar geleden kraakte ik het niet af. Ik was toen pas net blij dat ik wist hoe ik m'n D3100 aan moest zetten).

En ik hoef toch geen ':+' achter de vraag of je een flitser bij je F4 krijgt te plaatsen? Was zo ook wel duidelijk volgens mij.

20. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    85mm op een crop voor portretten is wel heel erg afstandelijk, ik gebruik zelf 50mm op FF ervoor.

Deel Deze Pagina