[Algemeen] Boeken [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 7 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat soort dingen echt zo'n onzin. Een dagboek wat nooit bestemd is geweest voor publicatie, even uitbrengen na zijn dood om zo nog even wat extra centjes binnen te harken. Dat andere boek van hem na zijn dood was precies hetzelfde. :emo:

2. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Idd. Ben geen fan van Mulisch, maar dit riekt naar het niet geven om een van je topschrijvers, dood of levend. :mad:

3. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.726
    En toch leest Lizza het. :+

4. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Dat denk ik ook ja, maar misschien ook niet. Je bent fan/lezer van de schrijver, niet de uitgever. ;)

5. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.726
    Lizza heeft dat andere post-mortem boek ook gelezen. ;)

6. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ik ben er nu doorheen aan het bladeren. Komt er gewoon een boek over Anonymous uit. 8) Ze vinden zichzelf wel heel interessant.

edit: Crap, weer niks over het boek wat ik wil. Zal wel niet meer komen dan. :mad:

Laatst bewerkt: 9 aug 2012
  7. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou ja, hij heeft het natuurlijk in feite wel zelf geschreven en zijn boeken zijn natuurlijk briljant (sommige dan :p). Het vorige boek heb ik inderdaad wel gelezen maar viel ontzettend tegen. Een paar hoofdstukken van een boek die ze ergens in zijn papieren/computer hadden gevonden en wat aantekeningen. Er zijn altijd gekken die zulke boeken kopen. :+

8. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.726
  9. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    _O_
    Waar heb je ze gekocht?

10. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.726
  11. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Mooi, Donker water van Ramsay en Het Bonaparte Geheim van Loomis ook binnen.

Nu is het enkel wachten nog op Vergiffenis. Ondertussen ga ik aan Het Bonaparte Geheim beginnen met nog geen 330 pagina's ofzo, dunnetje dus. 8)

12. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
  13. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jep. Nou ja het verhaal is natuurlijk wel heel interessant en geweldig, had alleen vaak nogal moeite met de schrijfwijze, maar dat geldt natuurlijk voor al die boeken. Vaak heel overdreven en uitermate formeel om het zo maar te zeggen. ;)

14. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Ja, maar Schwartz schijnt met dit boek wel dicht bij de originele tekst te hebben gezeten.

Ik zag dat je hem 4* hebt gegeven, was dat ook om de vertaling of om andere redenen?

15. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Zo, Subterranean uit. Leuk, spannend boek. Met meneer Ben als leuk hoogtepunt. Ik hoorde/zag het al helemaal voor me, die gast met zijn Australische accent en leuke humor. Awesome. :+
    Recordtempo! :eek:

Wel altijd jammer als een boek korter is dan het vooraf leek. 560 pagina's? Pff, 530 pagina's dus, de rest is promo materiaal voor zijn andere boeken. Ik trap er iedere keer weer in. :p Ga ik klaar zitten voor nog een lekker avondje lezen, ben ik na een paar pagina's klaar omdat ik dacht dat het nog veel langer door zou gaan.

Nu eindelijk verder met Flamel (De Warlock). Gelijk beginnen waar we waren gebleven met het vorige boek, lekker. Benieuwd welke bekende personages deze keer allemaal geintroduceerd worden. Het werd iig tijd dat
    Mars werd bevrijd. Zat er al de hele tijd op te wachten. Nou, het is nog niet gebeurd, maar het hoofdstuk eindigde met de Heks van Endor die beloofde dat ze het ging doen.
    Oh...Zei ze niet iets als 'De wereld is klaar voor een nieuwe warlock'. Aha! De titel van het boek! Wacht, of was het Warlord... Hm. :+ Altijd leuk om uit te vinden op wie de titel van het boek slaat. ;)

Josh blijft een lul.

Ik ben eigenlijk nog het meest benieuwd wat Machiavelli gaat aanvangen. Interessantste personage eigenlijk. Moeilijk te zeggen wat ie van plan is en aan welke kant ie nu écht staat.
    Ik blijf het zeggen, hij zal op een gegeven moment de Josh move maken, maar dan naar de andere kant. Voor mijn gevoel is ie niet door en door slecht, zoals Dee dat wel lijkt te zijn.

16. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom worden dit soort dingen nu ook weer met Facebook geïntegreerd, beetje jammer weer. 8)
    Ze hebben er trouwens wel zin in bij Sony aangezien de PRS-T1 pas een jaar uit is.

Een jaar of anderhalf geleden had of wilde niemand zo'n ding en nu is het echt bizar hoeveel mensen er eentje hebben. Je kunt hier in de bibliotheek zelfs een e-reader lenen, ze hebben er een paar met een aantal boeken erop en dan kun je hem meenemen als je graag een ebook wilt lezen. :eek:

17. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Iedereen zag mij die iRiver kopen en wilde er gelijk ook een. :cool:

Maar mooi dat blijkbaar toch zoveel mensen voor een standalone ereader gaan ipv gebruik te maken van hun iPad oid. Het verschil is gigantisch.

18. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Mooi, nu heb ik alle boeken van Caro Ramsay ook binnen. Meesterschrijfster uit Groot Brittanie. :cool:

Ik was helaas begonnen bij het 2e deel. Veel te enthousiast om door te hebben dat er 3 in een serie waren, dus 1 voor nog en een na.

Nu moet ik het 1e boek lezen met de wetenschap dat in het 2e boek al minstens een belangrijk iemand dood is, alles buiten deze post gelaten.

Normaal overkomt me dat nooit, maar die boeken zijn echt zo goed geschreven. :F::eek:

Laatst bewerkt: 17 aug 2012
  19. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom spoil jij altijd boeken? Het is namelijk niet de eerste keer dat jij zegt dat er in een bepaald boek een belangrijk iemand doodgaat. Niet dat ik deze serie ga lezen, maar ik zou echt niet van te voren willen weten dat er een hoofdpersonage doodgaat. 8)

20. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Heb het even in een spoiler gezet.

En ik spoil altijd met boeken? Dat is onzin. :mad:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina