Ik heb vandaag dus even het grootste kutste kutter de kutste ervaring opgedaan met die bureaucratische instantie die de universiteit heet.
Bezig met mijn tweede bachelor, alles gehaald, laatste maand nog zitten zweten om mijn scriptie af te maken voor een deadline die het SIS heeft (om alle scripties digitaal in te kunnen voeren oid), en uiteindelijk alles binnen. Op 8 augustus had ik al mijn studiepunten binnen, alleen moest mijn BA scriptie nog online worden toegevoegd. Ga ik naar de uni om mijn diploma aan te vragen wordt mij gezegd dat ik te laat ben, dat moest immers 26 juli, in de hectiek met scriptie helemaal vergeten. Het geval wil nu dus, dat ik om mijn diploma aan te vragen ingeschreven moet blijven staan aan de uni tot ik mijn diploma krijg uitgereikt. Fijn, ware het niet dat ik aangezien dit mijn tweede BA is ik dus 'instellingsgeld' moet betalen, wat neer komt op 9000 euro, en ik minimaal twee maanden ingeschreven moet blijven staan.
Dus samenvattend:
Ik heb al mijn studiepunten binnen en gehaald binnen dit schooljaar en moet nu 1500-9000 euro gaan betalen omdat ze mijn printje van mijn diploma niet willen geven aangezien ik een papiertje met paspoortgegevens en een kopietje van paspoort ben vergeten in te leveren. Ik volg geen vakken, ik heb immers als mijn punten al gehaald. Natuurlijk, stom dat ik vergeten ben dat papiertje in te leveren om je diploma aan te vragen, maar 1500 euro voor enkel de uitreiking van een diploma vragen is gewoon immoreel en verwerpelijk.
Iemand ideeën of ik hier iets aan kan doen, desnoods juridisch. Het lijkt mij niet rechtvaardig dat een officieel document als een paspoort rond de 80 euro kost, en een diploma in dit geval 1500 euro gaat kosten.
Laatst bewerkt: 14 aug 2012