[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    wordt tijd dat ik mijn logo weer ga aanpassen ;)

2. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    NLKiest vond ik een erg slecht kiesadvies geven, stemwijzer.nl is een stuk beter. Voor mij wordt het dit jaar kiezen tussen VVD en CDA. Die twee partijen goed in de gaten houden de komende tijd :)

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Zolang je maar groot stemt.

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Stemwijzer geeft bij mij:

1. partij voor de dieren
    2. SP

rest alweer vergeten.... het wordt iig even noodzaak om even goed in de verschillende programma's te duiken :)

5. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    SP met die belastingplannen sowieso geen optie voor mij.

6. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    lol, ik heb dezelfde uitslag maar dan bij NLkiest.

7. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kreeg eerst CDA, op zich ook wel aardig in de buurt van wat ik dacht. Maar sommige ethische standpunten ben ik t niet echt mee eens.

Toen heb ik alle vragen waar ik niet echt een mening over heb (belasting op vlees enzo, i don't give a fuck...) overgeslagen. Toen kreeg ik een beter beeld. D66, daarna Groenlinks, toen VVD, meer in de richting.

8. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Stemwijzer eerste 3 (gedeelde eerste plaats):
    1. D66
    2. PvdA
    3. GroenLinks
    op de hielen gevolgd door CU 8)

Vind het alleen altijd zo kut dat je dat dan alsnog oneens bent met 1/3 van de standpunten :+ 1/3 toch behoorlijk substantieel deel.

Heb overigens vandaag een interessant gesprek gehad met de wethouder van CDA in Leiden. Zal nooit op die partij stemmen, maar het gesprek was wel goed.

9. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Je kunt het vrijwel onmogelijk met alle standpunten van een partij eens zijn. Dat zou wel heel bijzonder zijn. Veel standpunten uit de stemwijzer kun je ook op meerdere manieren uitleggen. Maar staan vast een paar standpunten in waar je meer waarde aan hecht of heb je een idee welke kant je zou willen dat het land op gaat.

10. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.775
    Stemwijzer:
    1. PVV 8)
    2. SP
    3. Partij voor de Dieren

Ik ben er nog niet helemaal uit. Redelijk vlug gedaan, maar ook redelijk serieus ingevuld.

PVV zeg, ben ik zo rechts dan? Ik kan alleen niet in een partij geloven die weinig inhoud laat zien naar de kiezers toe. That's just my opinion.

Als ik op Stemwijzer af zou gaan denk ik dat het SP wordt. :cool:

11. Sliv

Sliv The One and Only

Leuk Bevonden:
    230
    =( Mensen die stemmen op basis van stemwijzers

12. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Maak je maar geen zorgen schatje, niemand doet dat.

13. Sliv

Sliv The One and Only

Leuk Bevonden:
    230
    Het zal je verbazen.

14. Sasuke26

Sasuke26 Active Member

Leuk Bevonden:
    276
    Ben altijd links geweest. Iets wat nog steeds niet goed valt bij mijn vader die op de CDA stemt. Mijn vader heeft als bondsbestuurder van de CNV soms in de tweede kamer gezeten en had/heeft ook nog wat CDA vriendjes. Hij heeft zelfs, op avondschool, les gehad van Jan Peter Balkenende. Ik ben met een CDA visie opgegroeid maar nee bedankt, Ik trok mijn eigen conclusies. Wat wel leuk was, was dat mijn vader toen hij bondsbestuurder was wel eens een etentje had met bv Pim Fortuyn, Doekle Terpstra en andere politici die het nu hebben gemaakt. Af en toe mochten wij als gezin mee naar een etentje met wat van mijn vaders z'n " vriendjes " maar moesten we ons aan strikte regels houden tijdens het etentje en de Bobo's maar lachen om mensen minder als hun waren. Nee, dat was niks voor mij. Puur links dus;)

15. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Cool story bro.

Is er nog een partij die de langstudeerboete afschaft? :+

16. Sasuke26

Sasuke26 Active Member

Leuk Bevonden:
    276
    Daar ging het me niet om. het verhaal had wat redenen waarom ik links ben geworden daar gaat het om en waarom ik geen " stemwijzer stemmer " ben. That's all.

17. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    In die onzin moet je niet trappen.

Het is walgelijk hoe alle partijen de reddende engel uithangen door tegen de langstudeerboete te pleiten. Daar staat namelijk tegenover dat de studiefinanciering wordt afgeschaft. Dus reken maar uit hoe veel je dat kost. ;)
    Nu is dat allemaal leuk en aardig, maar m.i. zijn partijen te vaag in hoe ze dat geld dat vrijkomt door het sociale leenstelsel willen investeren. De meeste zeggen "dat gaat terug in het onderwijs!", maar dat is mij te vaag. Ik ben zeer kritisch of die Haagse ideeën zoals Zijlstra's prestatieafspraken echt de kwaliteit van het onderwijs verbeteren.

18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Datzelfde idee kreeg ik vanochtend toen ik opeens las dat de PvdA met geld wilde stoppen in de sport... Verschrikkelijk.

19. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    KiesKompas.nl is online en dat is wederom de enige echt fijne stemwijzer:

Voor het eerst herken ik mijzelf in een uitslag en kan ik echt wijzer worden op stellingsniveau.

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Goeie site ja, geeft aan wat voor gat er rechts zit!

Deel Deze Pagina