[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. Woods

Woods Why so serious?

Leuk Bevonden:
    0
    Had ik wel verwacht:
    PvdD
    PVV
    VVD

Dat laatste eigenlijk niet en die eerste ook niet echt aangezien ik wel tegen ritueelslachting ben.

2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Is wat duidelijker idd.

3. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Aaawh yeah haha

http://nos.nl/artikel/407174-kamer-wil-nu-af-van-studieboete.html

Voor mij maakt het niet uit dat de stufi wordt afgeschaft (zolang ze OV maar houden..), maar die boete vind ik gewoon dikke onzin. En ik loop liever 1200 euro mis dan dat ik 3000 moet betalen.

4. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    ik kwam ook op zoiets uit, als ik de stellingen nakijk neig ik toch meer naar D66.

5. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.775
    Ik zeg ook als gast. :emo:

6. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Dan zou ik helemaal nooit meer naar college gaan.. :+ In die 4 jaar universiteit ging ik eerste jaar vrijwel alles en laatste jaar naar vrijwel geen enkele meer.. maar dat zou echt geniaal zijn. Voor een tentamen gewoon een marathon colleges kijken ipv je aantekeningen 1x doorlezen.

7. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Op de UvA kan dat al hoor. Zit nooit meer iemand bij colleges. :+

8. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
    Ik vind het inderdaad heerlijk om voor m'n tentamens een hele college marathon te doen. PC via HDMI aan de tv hangen en die colleges vanaf bed kijken. :cool:

9. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Damn lucky.. bij ons kon het gedeeltelijk bij sommige vakken, leek meer op een experiment. Vaak werden de studenten die naar colleges kwamen "beloond" doordat er vaak een tentamenvraag over de colleges kwam :+ Zou me dan wel niks verbazen als ze de tentamens moeilijker maken als ze weten dat de student oneindig toegang heeft tot de colleges.. net zoals bij openboek tentamens, klinkt relaxed maar in praktijk zijn ze bijna altijd KUT.

10. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Sorry maar hoe kun je dat nou verschrikkelijk vinden?
    Lijkt me juist een goed plan. Ik vind dat elk zichzelf respecterend land zou moeten investeren in dingen als cultuur/kunst/sport e.d. Dat is een investering in de toekomst, dat maakt een land 'rijker'. Talent moet áltijd aangemoedigd worden. Laat staan hoeveel mensen genoten hebben van de olympische spelen.

Ik mag nog blij zijn dat ik vroeger een gymleraar had. Op veel scholen zijn die tegenwoordig weg bezuinigd.

Voor mij zijn onderwerpen als onderwijs en gezondheidszorg enzo echt primaire dingen die van hoog niveau moeten zijn en toegankelijk voor iedereen.

11. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Exactly, helaas zien weinig mensen het belang in van cultuur/kunst/sport/onderwijs. Gelukkig is de SP zo groot in de peiling.. er is een beetje hoop, jammer alleen dat er weinig steun is vanuit die hoek voor een regering (lees weinig stemmen voor partijen waarmee SP zou kunnen regeren).

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Heb je dat persbericht gelezen? Zwaardere gymlessen zodat we nieuwe Epke's en Ranomi's kweken... Kom op, gewoon populistisch gelul ipv iets structureels aanpakken. Daar ergerde ik me aan.

13. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Wat heb ik het ongelovelijk geschoten met de nederlandse politiek zeg. Eerst met veel bombarie en trots dat lente/kunduz akkoord verkondigen en vervolgens draaikonten als n malle.

Vorige keer op de VVD gestemd, maar die kunnen het shaken. Mijn stem gaat naar d66, duidelijk verhaal, vooral tov europa.

14. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Wat een mooie televisie bij Knevel en Van den Brink. Jan Smit legt het vuur aan de schenen bij Diederik Samsom. 8)

15. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Natuurlijk is het populistisch. Maar dan ligt het daar meer aan dan tegen het plan opzich. Zul je altijd zien dat partijen dingen gaan roepen vlak voor de verkiezingen. Lees net dat het zowel van PdvA als VVD een plan is.

Vind het standpunt van SP dan wat genuanceerder. Voldoende aan topsport, alleen meer uitgave aan gymleraren en vakdocenten.

Ik weet nog niet wat ik ga doen in september. Ik ben wel voor een wat linksere regering.. maar aan de andere kant zijn er ook veel standpunten van SP waar ik me helemaal niet in kan vinden..

16. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Om vervolgens weer terug te vallen op z'n oude niveau door de Europa discussie "saai" te vinden en liever politici te interviewen over muziek. De piek bij hem was van korte duur.

Overigens was ik het volledig eens met minister Kamps. Europa slaat door, vergaderen om te vergaderen.

Laatst bewerkt: 15 aug 2012
  17. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Ja, maar jij bent sowieso weinig enthousiast de laatste tijd.

18. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Redelijk hetzelfde resultaat.

19. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224

lijkt me duidelijk ;)

20. Delphiki

Delphiki Active Member