Mountainbiken

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Jeffer, 19 aug 2010.

1. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Nee, net als ws 99% van de Nederlandse bevolking. :+

Maar ik bedoelde meer in steden als LA, SF of San Jose. En daar kun je dus niet MTB'en. Ik weet wel dat er in Cali ook bergen zijn. Canada lijkt me trouwens ook wel vet om naartoe te gaan. Maar ik denk niet dat er in Whistler een universiteit is. :+

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Denver misschien?

3. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Haha holy shit!

Ik denk dat ik mijn bestemming gevonden heb. :+ Lekker MTB'en en snowboarden onder en buiten schooltijd! :D

Laatst bewerkt: 6 aug 2012
  4. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Wat kost zo'n degelijke mtb eigenlijk en is tweedehands een optie? Sowieso dat ik het voorlopig niet kan betalen, maar puur uit interesse.

5. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Die van mij geloof ik 800 euro. En 2e hands, geen idee. Ligt eraan in welke staat en hoe oud ie is natuurlijk.

6. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Vandaag me MTB binnengekomen. Het is me eerste MTB maar heb er onwijs veel zin in. Eerst hadden we de Trek 6500 besteld maar die was niet leverbaar binnen een maand dus toen zijn we voor de Trek Mamba 2013 gegaan.

Erg toffe fiets lijkt me zo. Meteen SPD schoentjes en bijpassende kleding gekocht. AS zaterdag lekker door de bossen knallen!

7. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Aight, nice, have fun!

Kijk ook eens op www.mtbroutes.nl voor leuke mountain bike routes in de buurt. Of uit de buurt.

8. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Dankjewel voor de site! Zo te zien zitten er aardig wat leuke route's hier in de buurt.

9. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Ik rijd al op een fully Dusky, heb 120 mm veerweg voor en achter dus kan heerlijk stampen in de Alpen. Ik voelde mij dankzij de fiets heel zeker in tegenstelling tot de hardtailtjes van pa en broerlief. Geen enkele keer gevallen daar en nu ben ik gisteren op mijn plaat gegaan... hele arm ligt open en ik loop goed mank :+ Ach heb ik er weer een mooi litteken bij.

Lijkt mij ook superawesome om in Canada en de VS te vertoeven en lekker overal te gaan MTB'en. Mooie trails rijden met een flinke fully. Op Pinkbike staan zoveel mooie filmpjes <3

Leuke fiets heb je Divimus, veel plezier ermee. Ben benieuwd naar je ervaringen met een 29er! Supermooi voor een eerste bike. Hij biedt in de toekomst ook nog eens mooie mogelijkheden tot upgrades. Ik zie dat je in Oud Beijerland woont, dat vraagt om een mtb meeting in Bergschenhoek of Zoetermeer hehe.

Wat foto's.
    Na een paar km klimmen maar het helmpje voorop geklikt, wat is zo'n ding dan warm zeg.​

Veel paadjes zagen er zo uit naarmate je wat hoger kwam. Erg leuk afdalen, lots of speed. Alleen uitkijken voor de Milka koeien. Gelukkig hebben ze zo'n mooie bel :+

Hier dus met een flinke snelheid overheen stuiteren vraagt om een fully.. op deze manier afdalen kost echt veel energie en concentratie.

10. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Zoetermeer een chille locatie voor MTB dan?

Foto's zijn nice trouwens!

11. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Best wel, leuke trainingsronde. Redelijk wat hoogtemeters in een kort parcours. Ook wel wat leuke technische stukjes zoals schansjes, ze hebben pas ook een flinke rockgarden in een afdaling aangelegd.

12. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Bij Ayers Rock daar neem ik aan.

13. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Ja daar bij Snow World idd.

14. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik ga denk ik vrijdag de route Amerongen eens rijden, die is nog redelijk te doen qua afstand van mijn huis en de beschrijving klinkt wel vet.

15. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Als het heeft geregend moet je er niet gaan rijden. Zitten zeker leuke elementen in de route, helemaal als je er bekend bent. Vooral de grote afdaling is geweldig. Ik ken ook nog wat leuke zijweggetjes. Vergeet niet om zowel de kleine als de grote route te doen! (Zuylensteinsebos heet die route)

16. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Het weerbericht klinkt goed, dus regenen zal het vast niet doen! Dus dat wordt Amerongen morgen.

17. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Jammer dat ik moet werken, anders was ik wel een rondje komen meerijden ;) Veel plezier en pas op in de afdaling als je voor het eerst naar beneden gaat.

Edit:
    Het gemakkelijkste is beginnen aan de 'Bergweg' parkeerplaats. Daar rijd je in de zogenaamde 'marmottenbak' naar beneden. Dit is een breed stuk bos wat afdalend loopt met talloze singletracks, het is sowieso al de moeite om dat stukje een paar keer te doen op hoge snelheid. Maar goed.. als je hier onderaan bent moet je linksaf voor de grote route. Rechtsaf steek je de Bergweg over en moet je een stukje rechtdoor waar je de route van het Zuylensteinsebos kan rijden.

Laatst bewerkt: 16 aug 2012
  18. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Pff, m'n fietsmaat liet het op het laatste moment afweten. En ik had geen zin om alleen te gaan, dus ben niet gegaan. Misschien volgende week.

5 maanden Whistler gaan trouwens wel duur worden. Ik heb het al op 10.000 euro berekend en dan heb ik nog niet eens eten. En ik moet dan ook nog een mountainbike + gear daar kopen. Dus ik betwijfel of ik het ga redden financieel. Ik vind die lessen wel achterlijk duur iig. $314 per week tijdens de winter en $259 per week, voor 15 uur per week les.

Registratie: 125
    Materiaal: 75
    Lessen: 5840
    Mountainbike pass: 525*1,12=588
    Ski pass: 1489*1,12=1667,68
    Airport transfer: 150
    Accomodatie: 215 + 160*12 + 125*8 = 215 + 1920 + 100 = 3135

Totaal: $ 11580,68 = € 9485,20

Vliegticket: 835,64

Totaal: € 10.320,84 voor 20 weken les
    € 9472,30 voor 16 weken les

Laatst bewerkt: 17 aug 2012
  19. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Toevallig geen tijd as. woensdag of donderdag ;)?

20. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ja woensdag heb ik wel tijd. Dan kunnen we wel gaan als je zin hebt.

Deel Deze Pagina