Het School & Opleidingen Topic [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

1. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    Net een telefoontje van de politie academie gehad. Dinsdag 28 augustus de eerste testdag. Spannend :).

2. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Is al vol toch? Dat kamp?

3. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Vol ja? Zal eens navragen. Wil je nog meedoen?

4. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb morgen een orienterend gesprek met iemand die bij een accountantskantoor werkt voor m'n stage, iemand nog tips voor dingen die ik kan vragen?

5. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Nog niet zeker, laat zo snel mogelijk weten want wil dan met een vriend van me, gaat natuurlijk ook die studie doen, moet nog even wachten op zijn antwoord.

6. Victor.

Victor. Fight Club is Closed

Leuk Bevonden:
    0
    Niemand die mij hier mee kan helpen? :)

7. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Heel specifiek, dus ik zou ze even bellen.

8. Victor.

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, daar zat ik ook al aan te denken eigenlijk haha... :9

Toch bedankt voor het antwoord. Dan ga ik deze week even bellen! :)

9. Rebby

Rebby Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  10. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Wat zetten jullie standaard in een motivatiebrief voor een sollicitatie voor een stage?Betreft een accountanskantoor.

11. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    - Korte intro (wie ben je, wat studeer je, kort waarom, beetje overtuigend overkomen in de trant van 'ik ben van mening dat ik een meerwaarde ben voor het kantoor' ofzo)
    - Volgende alinea: Waarom bij dit accountantskantoor (gewoon hun site checken voor specifieke dingen, betrek bij de redenen iets persoonlijks zodat het lijkt alsof je er echt affiniteit bij hebt)
    - Volgende alinea: Wat zijn jouw kwaliteiten (laat daarvan concrete voorbeelden zien om het te illusteren: vanuit je studie, vorige baantjes, nevenactiviteiten)
    - Slot ('Ik hoop u hiermee voldoende te hebben overtuigd van mijn interesse en kwaliteiten. Graag word ik uitgenodigd op een persoonlijk gesprek')

12. Victor.

Leuk Bevonden:
    0
    Erg late reactie, maar bedankt! Ik zal het meteen aan m'n pa laten zien! :D

13. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Ik ben bezig met HBO accountancy opleiding die normaal 4 jaar duurt. Ik heb echter een jaar vertraging opgelopen. In september begin ik dus aan mijn 5e jaar.

Heb ik nu wel nog recht op studentenreis pas oftewel OV?

Kom er geen wijs uit als ik het opzoek.

14. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ligt eraan of je ervoor ookal heb gestudeerd. Als dat niet het geval is, is er niets aan de hand. Je hebt 7 jaar recht op een studentreisproduct. Ding van mij stopt ermee per oktober (:'-() in verband met deze regel. Heb namelijk eerst een jaar accountancy/MER gedaan, toen 4 jaar HBO-Rechten (gehaald) en nu alweer twee jaar Rechtsgeleerdheid aan de VU achter de rug. Komend schooljaar beginnen aan m'n Master, dus hopen dat me dat lukt in één jaar. Ik laat mijn werk nu wel de bulk van mijn reiskosten betalen.

15. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Is het niet mogelijk om dan nog een extra jaar als 'lening' nog een OV aan te vragen bij DUO/IB?

Ligt er natuurlijk ook aan hoe vaak je heen moet.

16. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Niet dat ik weet. Sowieso heb je na 7 jaar geen recht meer op een lening van hen. Het is niet zo dat je direct alles terug moet betalen, maar bijlenen is er ook niet meer bij zo begreep ik na mijn laatste belletje met de DUO een paar weken geleden.

17. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Helemaal niks meer bijlenen? Maar je moet dan dus een langstudeerboete betalen + reiskosten, maar mag niks bijlenen per maand? 8)

18. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ik moet sowieso nog bekijken of ik ook die langstudeerboete zou krijgen (ingewikkeld verhaal), maar ik lees nu ook weer dit: http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nede...enLinks-spoedwet-tegen-langstudeerboete.dhtml en http://www.nu.nl/politiek/2888573/donderdag-debat-langstudeerboete.html

Dus ik ga daar volgende week wel achteraan, nadat er dus echt besluiten zijn genomen. De kans is dus echter wel degelijk redelijk groot dat ze er alsnog een stokje voor gaan steken, als we de pers mogen geloven.

Verder ga ik mijn reiskosten beperken door altijd te werken op de dagen dat ik naar college ga, al is het maar een uurtje 8), en zo de treinreis vergoed te krijgen. Ik ga ook nog kijken of ik ze zover krijg mijn kosten voor de metro (deels) te vergoeden. Als ik dan uiteindelijk een paar tientjes kwijt ben maar een shitload kan declareren is er weinig aan de hand.

Laatst bewerkt: 21 aug 2012
  19. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ik geef je een hand Pascal wat dat betreft, door het jaartje VU en de halfjaar vertraging ben ik ook de lul met die langstudeerboete.

Wordt even 3 maanden lenen (Gaat om 20 ECTS voor 2 projecten praktijkgedeelte :emo:)....

20. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Werk zelf ook als accountant. Welke studie doe je, AA of RA? Mag ik weten welk kantoor je wilt gaan solliciteren, groter kantoor of wat kleiner?

Motivatie is het belangrijkst. Zowel je motivatie voor het vak (het belangrijkste) alsmede waarom je voor dat kantoor aan de gang wil.

Deel Deze Pagina