Mountainbiken

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Jeffer, 19 aug 2010.

1. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Afgelopen donderdag een mountainbike gehuurd in Argeles sur Mer en de Pyreneeën in gegaan. Ondanks de 40 graden echt genoten.

Ga dit zeker vaker doen.

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Grappig, heb zelf ook in Argeles sur Mer een mountainbike gehuurd. Was naar dat torentje gefietst, fucking zwaar :+

3. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Heel toevallig!

Op zich verhuren ze best goed materiaal voor goede prijs. Lombardo fietsje met schijfremmen en michelin banden.

Jup het torentje boven op de berg was ook onze bestemming. Moeilijker te bereiken dan gedacht maar het was het zeker waard.

Denk dat ik me vaker een mountainbike ga huren voor hier in het heuvelland, beviel me echt goed!

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
  5. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Prima, ik heb net een nieuwe fietsendrager gehaald dus dan kan ik die ook mooi testen. Kan ik je meteen op sleeptouw nemen want het is een route waar je nog wel eens een bordje kan missen. Plakken we ook Zuylensteinsebos eraan vast. Weerberichten zijn ook nice las ik vanochtend.

6. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
  7. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Was zeker leuk! Amerongen blijft wel een leuke route ondanks ik er al kind aan huis ben :+

8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Jongen schakel eens snel over op Strava!

9. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Is dat beter dan Runkeeper dan?

Trouwens, over de route Amerongen, die eerste afdaling was wel echt vet. En de marmottenbak ook. Alleen was die wel echt veel leuker op Jeffers fully dan op mijn eigen hardtail. Veel meer controle gewoon, waardoor je harder kan.

Laatst bewerkt: 23 aug 2012
  10. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Voordeel is dat je achterwiel continu op de ondergrond drukt wat het stuiteren verminderd. Moet je nagaan dat die achterdemper nu op mijn gewicht is afgesteld :+ Als ik er wat druk uithaal voor jou rijdt het nog veel chiller.

Nog meer XBW'ers die een keer een rondje willen fahren? Straks krijgen we nog een eigen ploeg hehe

11. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik vond het iig zeker voor herhaling vatbaar. Misschien kunnen we binnenkort eens de Drunense Duinen doen? Alhoewel ik die afdalingen in Amerongen wel echt heel leuk vond en die heb je niet zoveel en zo lang in Drunen. Dat is meer singletrack rijden.

Op die eerste afdaling in Amerongen gingen we trouwens ongeveer 47km/u Jeffer.

12. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk volgend jaar ook met MTB gaan beginnen, interesse ligt vooral bij downhill eigenlijk. Eerst even rustig geld opzij leggen voor een degelijke fiets en ondertussen op de racefiets conditie blijven trainen. :)

13. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Op het eerste gezicht zie ik weinig redenen om over te stappen op Strava, wil het best proberen overigens. Hoezo heeft die jouw voorkeur dan? :)

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    O van mij hoeft niks hoor, je kunt ook RunKeeper blijven gebruiken (deed ik zelf hiervoor). Alleen de segments van Strava zijn al leuker.

15. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Hmm, dan blijf ik lekker bij het vertrouwde RunKeeper :)

16. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn record is 56 km/u in die afdaling. Maar dat is als hij wat harder is dan nu. De ondergrond was soms erg los. Vooral op die korte route in die grotere afdaling. Dat is gewoon stuur stuntwerk :+

17. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Ik wil misschien deze mountainbike kopen. Voor een beginner is deze best mooi afgemonteerd, alleen de voorvork is niet heel speciaal maar vandaar de prijs ook denk ik.

Goede keus?

http://www.fietssportief.nl/nl/producten/xtrail-mountainbikes/save-5-0/875

Vraag me alleen af welke framemaat ik moet hebben..

PS: wat voor accessoires zal ik erbij moeten kopen buiten bidons, helm e.d.?

Laatst bewerkt: 25 aug 2012
  18. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18

Qua framemaat zijn er allemaal richtlijnen maar imo kan je het beste gewoon de fiets proberen voordat je hem koopt.

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
  20. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Dat is het probleem. Is een onlineshop en als ik een proefrit wil moet ik zo'n 100 km rijden.

Deel Deze Pagina