Ik zit nu ook toevallig the Wire te kijken en kon de eerste 2 seizoenen echt niet stoppen.
Ben nu in seizoen 3 en nu begint het wat te vervelen. Wat ik zo leuk aan de eerste seizoenen vond was dat ondanks dat vrijwel elk personage een beetje stereotiep is (sommige zelfs echt overdreven.. De hard-ass politiechef, de dronken detective met huwelijksproblemen, de zakelijke drugsdealer die verder kijkt dan alleen drugs verkopen op de straathoek) het verhaal toch blijft boeien omdat de aandacht echt verdeeld word over politie, dealers en junks en je het dus de hele tijd van alle kanten volgt.
En eigenlijk is dat stereotiepe ook nog wel een sterk punt van de serie omdat de personages allemaal een beetje overdreven zijn en stiekem ietwat oppervlakkig worden gebracht kun je gewoon lekker het verhaaltje volgen.
Daarbij kun je wel merken dat ze volgens mij het hele plot van in ieder geval de eerste seizoenen klaar hadden voordat ze begonnen zijn met filmen, soms heb je wel eens van die series waarbij je bijna het gevoel krijgt dat ze per week een aflevering schrijven. Kleine dingetjes uit seizoen 1 komen weer terug in seizoen 3 bijvoorbeeld en ik heb echt het idee dat er eigenlijk gewoon 1 groot verhaal word verteld in plaats van maar wat losse flodders. Dat maakt het ook een ideale serie om achter elkaar aan te kijken.
Maar als ik heel eerlijk ben snap ik wel dat deze serie veel fans heeft maar dat het op IMDB ZO enorm hoog staat aangeschreven snap ik dan niet helemaal.
Ik vind bijv de Sopranos nog wel duidelijk een tandje beter, omdat daar wel personages met echt veel diepgang in zitten
Laatst bewerkt: 27 aug 2012