[Muziek] Het grote producer (ik-wil-een-plaatje-maken) topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lethal AK47, 18 jun 2012.

1. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Vandaag binnengekomen! :cool: Straks even installeren. Er zit naast de software nog iets van 6GB data bij en voucher voor voor downloads uit de store. De hardware voelt echt solide aan en heeft een mooie alu afwerking. :)

Trouwens voor de Korg nanoPad 2 heeft Arti het eerste bod geplaatst van €20,00.

2. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.046
    Vet apparaat man!:thumbs:

Ik ga binnenkort ook maar ff een USB geluidskaart (hoe duur zijn die krengen eigenlijk en welke raden jullie aan? wil eigenlijk niet meer dan €40,- uitgeven als het kan) halen zodat ik mn MIDI keyboard kan aansluiten en een controller halen.

Ik wacht trouwens nog even met bieden op je Korg NanoPad 2, ik heb nog heel veel spullen te koop staan die ik eerst de deur uit wil hebben voordat ik weer iets nieuws ga kopen :).

3. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Thanks! :) Maar een goede USB-geluidskaart/interface kost vanaf rond de 150 piek.

4. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Nice, wel benieuwd naar je ervaringen! Filmpjes willen we zien :9

Voor 4 tientjes haal je geen fatsoenlijke USB kaart.. Spaar nog even door, voor een eurootje of honderd kun je tweedehands best wat leuks krijgen! (Wellicht zelfs nieuw uit een aanbieding..) EDIT: Aah, LAK47 was me voor :)

Heb zelf een Tascam US144 MKII, superkaart! Zeer lage latency, goede geluidskwaliteit. Weinig toeters en bellen, maar die wilde ik juist ook niet. 2x jack in, 2x XLR in en midi in en uit. En een stereo out uiteraard.. Perfect ding! Gekocht voor € 85 als ik het me goed herinner (Marktplaats).

5. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.046
    Hmm oké, dat word dan nog ff doorsparen :9.

Was eigenlijk van plan om deze maand een fatsoenlijke koptelefoon te halen [noparse](waarschijnlijk de Brainwavz HM:cool: [/noparse]samen met een Controller en een USB geluidskaart maar de voeding van mn PC klapte er laatst uit dus ik heb gelijk maar wat andere dingen vervangen (voeding, behuizing, toetsenbord en monitor, en waarschijnlijk doe ik er gelijk ook een 2de videokaart in, allemaal veel te duur :+) en ik heb helaas geen geld meer voor iets anders over...

Laatst bewerkt: 22 aug 2012
  6. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Als je die koptelefoon gaat aanschaffen om muziek te maken en vooral af te mixen is wederom mijn advies: Spaar nog even door ;) Een écht goede koptelefoon is duur.. Mijn advies: Eerst de USB geluidskaart, dan een paar studio-monitoren en voor erbij een leuk koptelefoontje voor het produceren. Voor het afmixen (en uiteraard voor de ik-ben-alleen-thuis-momenten) gebruik je de monitoren! Uiteraard kunnen die ook op zacht volume.. Afmixen is mogelijk op een goede koptelefoon, maar wil je echt muziek maken dan zijn monitoren onmisbaar.

Helaas is het bij heel veel muziekproducten: Goedkoop is achteraf duurkoop.. Ben ik al veeeeeeel te vaak achter gekomen ;)

7. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.046
    De koptelefoon ga ik ook gebruiken om muziek op te luisteren en mee te gamen etc.
    Oh en btw ik vergiste me, ik bedoel de Brainwavz HM5 ipv de Brainwavz HM3.
    De HM3 heb ik al, prima koptelefoon maar niet gemaakt voor dit soort werkt terwijl de HM5 "studio monitor headphones" zijn.
    Welke koptelefoon raad je anders aan?

Ik denk dat ik later pas een paar studio-monitoren ga halen, ik heb al een aardige speakerset en een goede gamingheadset (beide natuurlijk niet bedoeld om mee te producen :9) maar ik gebruik mn speakers amper.

Welke monitoren raad je anders aan?
    Het probleem is dat ik er wel geld aan wil uitgeven maar ik krijg alleen zakgeld en ik heb op dit moment geen bijbaantje meer, dus kan ik aan alles niet al te veel geld uitgeven.

8. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    In de startpost staat een hoop info hè, staat er niet voor niks. :) En je kan wel een aardige speakerset hebben. Maar lees de info maar eens over kleuring van het geluid en produceren/afmixen. ;) Als je het geld niet hebt voor nieuw, dan zou ik 2e hands zoeken. Zit soms mooi spul tussen...

Dit ga ik trouwens zeker proberen, maar dan beter en meer in de maat (hoop ik)! :D

[yt]E5ZknLEdHzU[/yt]

9. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Holy shit wat een unit

Laatst bewerkt: 25 aug 2012
  10. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Wilt hier iemand trouwens het nieuwe nummer van Bandcoach magazine t.w.v. €7,95 hebben? Ik hoef alleen de verzendkosten. Ik heb er 2.

11. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    pm

12. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Komt je kant op man, enjoy! ;)

Trouwens wat een wereld van verschil als je je monitoren wel of niet decoupled. Ik was een beetje aan het opruimen en herindelen hier, maar wat komt het geluid toch slecht tot z'n recht zonder decoupling. Nooit eerder getest, maar wat een wereld van verschil... zeker in de lage frequenties. Alleen na het verplaatsten moet ik weer even de juiste hoek zien te vinden. Ook staan ze nu afgesteld op +3dB terwijl ze eerst op +6dB stonden. Beetje puzzelen nog! :)

13. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    LOL, wat een uitvinding! 8)

[yt]jHFzfZl6NQQ[/yt]

14. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Haha ja de sausage fattener heb ik al een tijdje , wel geinig .

15. SilverLie

SilverLie Lurkt

Leuk Bevonden:
    1
  16. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Ik weet nog maar de helft van dat ding, maar ik ben al heel de dag aan het spelen met Maschine en hier is een kleine demo. Het is niet zo goed hoorbaar en het klinkt hier beter. :9 Je kan er ook goed mee mixen heb ik gemerkt. :) Het was al eerder ingespeeld, dus ik hoefde niet meer te drummen. Daar maak ik nog een video van. :p

@SilverLie: Klink wel goed man! :thumbs:

17. SilverLie

SilverLie Lurkt

Leuk Bevonden:
    1
    Thanks, mooi dingetje!

18. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Thanks, ja is het zeker en je kan er mee dan ik dacht... goede koop geweest! :D En dan nog 6GB aan sounds, diverse plug-ins en de software zelf. Top apparaat! :)

Dit is ook zo vet om te zien (en horen uiteraard):

Gewoon meenemen die shit! :9

19. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Gaaf ding! makkelijk in gebruik?

20. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Ja, zeker wel. Het is even wennen, maar je kan alles via zowel de software als de hardware doen. :)

Hier heb je trouwens een mooie video met uitleg:
    [yt]Luq83LJhaiU[/yt]

En je kan bijv. ook slicen en sampelen via de hardware. En nog tal van functies en mogelijkheden.

[yt]GtQJ1LeBUc0[/yt]

Deel Deze Pagina