1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

  1. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    800
    Leuk Bevonden:
    369
    De helft van de comments daar zijn ook om te huilen.
     
  2. markvdstaay

    markvdstaay Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    De Rijksuniversiteit Groningen doet een onderzoek naar jouw betrokkenheid bij politiek en hoe jouw stem de aanstaande verkiezingen voor de tweede kamer kan beïnvloedden. Hiervoor hebben wij een vragenlijst (link), die ongeveer 5 tot 10 minuten kost om in te vullen. We stellen je deelname sterk op prijs!

    Alvast bedankt,

    Mark van der Staaij
    Rijksuniversiteit Groningen
    link: http://tinyurl.com/8lg4xdr
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Familie van? :+
     
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.029
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Dom Jostivolk, maak eerst je school maar eens af en doe wat aan je IQ. :emo:

    Sorry voor de uitlatingen, maar kan me echt kapot ergeren aan het IQ van de gemiddelde PVVér of zei die er op stemmen. :emo:
     
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Kan je wel iets doen aan je IO? :+
     
  6. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Dit is een grap neem ik aan? :lol:
     
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Waarom zou je je ergeren aan het IQ van PVV'ers?
     
  8. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Als ik eerlijk ben vind ik dat de PVV hier en daar wel een goed punt heeft en zou zelfs op ze kunnen stemmen.

    Alleen vind ik dat Wilders absoluut niet te vertrouwen is en zelfs een gevaar voor het land zou kunnen zijn. Zal dus nooit op ze stemmen zolang wilders daar zit.
     
  9. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Wat is er nu mis met de PVV?

    Wilders doet inderdaad vooral aanvallend onzin brabbelen tegen anderen, maar dat doet Buma en Van der Staaij(die toch wel ergere dingen zei) ook en daar erger je blijkbaar niet aan?

    Als iemand toch vindt dat PVV goede standpunten heeft, mogen ze daar toch op stemmen?

    Vind het altijd wel makkelijk om mee te doen met Wilders-bashen zodat je een beetje intellectueel lijkt.

    Ps. Ik ben nog zwevende kiezer.
     
  10. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    800
    Leuk Bevonden:
    369
    Ik snap dat je kritisch moet blijven, maar mensen die op de PVV stemmen onder het mom 'Ja want Geert is lekker kort en krachtig' kan ik echt niet uitstaan. En ja, dat zijn er volgens mij een hoop :emo:.
    Er zullen er ook mensen wel bij zitten die wel fatsoenlijke argumenten hebben hoor, maar toch.
     
  11. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ingevuld, maar sodeju wat moet je secuur lezen zeg. 8) Door de waslijst aan vragen scan ik er graag snel doorheen, maar dat kan met al die nuanceringen hier niet. Maar dat is vast je insteek. ;)
    Succes!
     
  12. Woods

    Woods Why so serious?

    Berichten:
    900
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap het echt niet dat mensen nog steeds in de praatjes van de VVD trappen, ze liegen en bedriegen de boel bij elkaar en zorgen niet voor de nodige koopkracht. Als de VVD en zn korneuten weer de grootste wordt schaam ik me voor Nederland.
     
  13. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Panache is best vermakelijk trouwens. Met Jan Jaap :cool:

    [yt]_EZFIdaMVPY[/yt]
     
  14. Erasmus

    Erasmus Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    39
    Jongen, ze vertellen allemaal hun eigen waarheid. Staar je nou niet blind op wat partijen over elkaar zeggen.

    Ik heb geen idee, waarom jij denkt dat de VVD de boel aan het "bedriegen" is en waarom ze niet voor de "nodige koopkracht" zorgen, maar daar zal je waarschijnlijk een hele goede motivatie voor hebben en die hoor ik dan graag van je.


    Over de politiek:

    Ik zou het wel mooi vinden als welke partij dan ook zegt: ,, Wij gaan investeren in de zorg, maar om aan dat geld te komen bezuinigen wij op het onderwijs".

    Of: ,,Wij gaan investeren in het onderwijs, maar om aan dat geld te komen bezuinigen wij op de zorg".

    In plaats daarvan vertellen de partijen (en dit geldt voor allemaal) alleen het eerste zinnetje. Wij gaan meer geld uitrekken/investeren in.....
    Ondertussen weten wij allemaal dat dat geld ergens vandaan moet komen, het is niet zo dat de ene partij meer geld tot zijn beschikking heeft dan de ander en het komt niet uit de lucht vallen, het moet links of rechtsom ergens vandaan komen.

    Ik vind het een diskwalificatie van de gemiddelde kiezer als ze in Den Haag denken dat wij dat zomaar voor zoete koek slikken. Alsof wij niet weten dat al het geld wat er wordt uitgegeven en al de beloftes die gemaakt worden ook een keerzijde hebben en we dat geld ergens zelf betalen.

    Ik ben er wel van overtuigd dat elke partij die in Den Haag bezig is het beste voor heeft met Nederland, alleen allemaal met hun eigen ideeën. Er is geen enkele partij die denkt: ,,wij gaan er eens even een potje van maken''. Ze doen allemaal naar eer en geweten hun best voor het land. Of je het met hun ideeën eens bent of niet is een ander verhaal. Ik ben dus niet anti-politiek ofzo.

    Tegenwoordig lijkt het helaas meer stemmen op te leveren als je met modder naar de ander gooit dan dat je zelf met een inhoudelijk verhaal komt, een beetje het Amerikaanse systeem zullen we maar zeggen. Blijkbaar is dat wat de mensen willen volgens Den Haag, alleen ik denk dat ze daardoor verder weg van de burgers komen dan ooit, doordat ze het gemiddelde niveau van de Nederlandse stemgerechtigden onderschatten. (of doe ik dat juist overschatten?)

    Wou ik gewoon ff kwijt, ik stem overigens PVV. (duikt weg)
     
  15. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Kopvoddentax en de gulden terug!

    Serieus, wil je dat we om het half jaar opnieuw moeten stemmen? De PVV saboteert de boel alleen maar.

    Ik krijg ook nachtmerries van VVD'ers. Het zijn hele nare mensen. Ik had vroeger een leraar die op Fred Teven leek en was altijd bang van hem. :mad:

    Uitslag van Stembreker.nl bij mij:
    Eindelijk eentje die klopt.
     
    Laatst bewerkt: 4 sep 2012
  16. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Even a broken clock has ethics twice a day. :)
     
    Laatst bewerkt: 4 sep 2012
  17. Woods

    Woods Why so serious?

    Berichten:
    900
    Leuk Bevonden:
    0
    Mwa, kijk de PVV schreeuwt er inderdaad op los zonder echte oplossing maar als je even daar doorheen kijkt willen ze alle lasten verlagen als de BTW was neerkomt dat producten wat goedkoper worden waardoor mensen als jij en ik het wat ruimer in de knip krijgen, capiche? De VVD wil daarintegen alles zowat verhogen maar ontkent dit volhard waar ik niet tegen kan.

    De SP daarintegen heeft wel potentie met hun plannen samen met eventueel de PvdA die ook wel aardig zit. Bijv. de AOW leeftijd voor zware beroepen verlagen, de ontslag vergoeding en alles daaromheen in stand houden want als je dat versoepeld is het makkelijker om mensen te ontslaan waardoor je nog meer mensen werkloos hebt.

    Geloof mij, de politiek zit er echt niet voor jou. Hun kunnen makkelijk praten en snappen de problematiek niet.
     
  18. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat doet iedere partij hoor. Zeker in deze tijd. Wat maar kiezers kan lokken.
     
  19. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ik stem trouwens voor een nieuwe enquête
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Typisch, het is crisis en meneer maakt zich druk om zn koopkracht. Alsof koopkracht elk jaar moet stijgen, dat is onmogelijk.

    En alsof SP geen praatjes heeft. Populisten ten top. Bij elke protest verkondigen 65 is 65, de complete vakbonden laten vallen maar zodra het CBP een doorrekening moet doorvoeren gewoon de pensioen leeftijd omhoog gooien. Vind je het gek dat je dan zakt in de peilingen.

    Nee, dan heb ik liever de VVD waar mn koopkracht ietsjes daalt dan de SP waar we na 2040 geen banen meer hebben en onze belangrijke internationale handelspositie verneukt door ontslagrecht te vergemakkelijken en het MKB te pesten.
     

Deel Deze Pagina