[Algemeen] Boeken [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 7 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Gaan we vingertje wijzen? :+

2. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Klinkt wel goed, ik heb hem al een tijdje op mijn e-reader staan dus wie weet binnenkort.

Allebei je mond houden totdat je Kafka op het Strand hebt gelezen. O-)

Laatst bewerkt: 1 sep 2012
  3. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.727
    Hey, geen commentaar leveren totdat je Hard-Boiled Wonderland hebt gelezen. :+

4. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Krijgen we nu een bitchfight? :+
    :+

5. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nu wel echt blij dat ik een e-reader heb. Geen boek kiezen op de dikte omdat ik anders een hernia krijgen van het sjouwen (of ruimte tekort heb), maar gewoon lezen waar ik op dat moment zin in heb. Ik zou zelfs in Spel van de Engel kunnen beginnen. :+

6. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Heb een nieuwe Murakami gekocht.

Ik wil even een weddenschapje sluiten met Modder.

Als je binnen 3 pogingen niet raad welke het is, dan lees jij Norwegian wood.
    Raad jij het wel, dan begin ik na mijn huidige boek aan de nieuwe Murakami.

Goed? Zet je pogingen allemaal maar in je volgende post, als je mee doet. :+

7. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  8. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Deel 1 en 2 van een serie wat ik al een tijdje wil zijn bij Bol 75% afgeprijsd; van 20 naar 5 piek. ipv hier bovenop te springen begin ik juist te twijfelen. :+ Is dat een teken dat het 2e deel niet meer in het NL uitgegeven zal worden? Hm... (ik heb hier een Bol.com cadeabon van €20 liggen, en ik ben er een mooie bestemming voor aan het zoeken :p)

Het eerste deel krijgt een rating van ~3.6 @ GR en het 2e deel 3.4. Op het randje. Ik heb altijd voor mezelf gezegd dat 3.5+ voldoende is om te zien dat het een redelijk goed boek is. Een zit er net boven en de ander net onder.

Maar de beschrijving klinkt wel gewoon leuk. En het is 75% afgeprijsd!

Misschien iemand dus De Linkerhand van God gelezen en er een mening over kan geven?

9. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Als Modder het niet aandurft, kost hem niets als die het goed speelt, dan is die een watje. :+

10. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.727
    Als jij Norwegian Wood voor me koopt wil ik die weddenschap best aan gaan, hoor. :cool:
    En dan niet de filmeditie.

11. Zer0ch@0s

Zer0ch@0s Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Wat vonden jullie van Dance, Dance, Dance? Ik vond het een heerlijk boek om te lezen, maar het einde was me iets te open. Vind het altijd zo heerlijk aan Murakami boeken dat je na afloop eigenlijk niet precies kan vertellen waar het precies over ging. Althans, dat kan wel; maar dan vindt de ander er niets aan. Murakami moet je gewoon ervaren.

Ik krijg er altijd zo'n heerlijk opgeruimd gevoel van omdat hij heel methodisch en efficient alles beschrijft. Zou dat Japans zijn? Ik ben die stijl nog niet bij iemand anders tegengekomen. Nu alleen nog IQ84 en dan heb ik echt alles uit van hem.

Alleen eerst alle boeken van A Song of Ice and Fire :).

Voeg me toe op GR: Jurrian Hansink. Kan iemand me bij de OP zetten?

12. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wauw, heb je dan alle Murakami's gelezen? Ik ben goed op weg, maar moet er nog steeds iets van 6 of 7. Welke vond je het beste?

13. Zer0ch@0s

Zer0ch@0s Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Yep, dan alle Murakami's gelezen. Vond Hard-Boiled echt heel vet. Wind-up Bird Chronicle ook. Maar de allereerste die ik gelezen heb, Kafka on the Beach, blijft toch een speciaal plekje houden bij mij. Zou IQ het kunnen overtreffen?

14. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, 1q84 is wel erg tof, maar heel anders dan de andere boeken. Vind zelf Kafka het beste, met Opwindvogelkronieken er vlak achteraan. Hard-boiled moet ik nog lezen, erg benieuwd naar. :)

15. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.727
    Hard-Boiled vond ik ook echt een geweldig boek. Het is ook behoorlijk anders dan zijn andere boeken (1Q84 komt er nog wel in de buurt) die ik tot nu toe heb gelezen. Veel actievoller.

Mijn favoriet blijft De Opwindvogelkronieken, maar zoals jij zegt zal dat ook wel komen omdat het mijn eerste was. :)

16. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Had de twijfel om die te kopen, tot ik het aantal pagina's zag en dat vond ik toch nog wat te veel.

Uiteindelijk is het een ander geworden.

17. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    ~900 pagina's? Pfft, valt mee toch? :+

Eens zien of je audioboeken ook op GR kunt toevoegen. Heb LotR even...'gekocht'. Geen zin om die boeken te lezen, dus dan maar zo. Nu hopen dat het wat is (qua verhaal en verteller). Tot nu toe is mijn enige ervaring met audioboeken alleen HP geweest.

18. Zer0ch@0s

Zer0ch@0s Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Had je wel een pittigere introductie dan de meesten van ons. Wind-Up Bird Chronicle is wel meteen een goede, maar als je zijn stijl niet gewend bent kan het begin nog al lastig zijn. Norwegian Wood en Kafka zijn dan veel simpeler en meer to the point.

Sleeping Woman, Blind Willow is trouwens ook aan te raden. Heerlijke verhalen voor tussen het studeren door, in de trein of 's avonds in bed even. Juist doordat je zo'n verhaal in een half uur uitleest en het dan ook echt afgerond is. Heel veel kritiek van fans dat dit juist irritant is, maar ik vond het juist zo mooi dat van eigenlijk iedere short-story wel een boek gemaakt kan worden. Ik zou ze allemaal kopen. Fantastische schrijver!

Heb me ook aangemeld bij GR trouwens. Nu nog alle boeken toevoegen. Haha. Let's keep in touch!

19. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.727
    Tsja, dan ga ik ook niet Norwegian Wood lezen, tenzij je hem voor mij koopt. :+

Heb je ook z'n eerste twee boeken, die alleen binnen Japan zijn uitgebracht (en heel vroeger in de VS)?

20. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die korte verhalen vind ik ook altijd wel tof, vooral die van De Olifant Verdwijnt. Waren stuk voor stuk heerlijke, bizarre en leuke verhalen. Ah, nu heb ik gelijk zin om weer in een boek te beginnen. :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina