Onzin, Gesink heeft het in een grote ronde nooit laten zien behalve de vijfde plek in de tour van 2010 wat ik zie als een gelukje, net zoals Boogerd dat een keer is gelukt. Elk jaar is er weer een ander excuus voor de Gesink lovers, maar elk jaar valt hij tegen in de grote rondes als hij meedoet. Mijn conclusie is gewoon simpel, hij is niet, en zal nooit een renner worden die een van de grote rondes kan winnen. Laten we eerlijk zijn, een podiumplek voor Gesink in een grote ronde is voor Gesink gewoon onmogelijk aangezien alle toppers daar mee doen. Gesink is een prima tweede garnituur renner, leuk voor de wat kleinere rondes, en een plaatst 5 tot en met 15, en misschien nog wel eens een Dauphiné oid, maar een tour, vualta of giro, nee.
En dat je hem vergelijkt met Rodriguez zegt alles, Armstrong, 28 toen hij de tour won in 1999, Contador, 25 in 2007 met tourwinst, Schleck, 25 in 2010 met tourwinst, Menchov (wie ik niet eens als echte grote topper beschouw), 27 bij de vuelta in 2005. Ja misschien gaat Gesink ooit eens podium rijden, maar ik zie het niet gebeuren als de concurrentie eigenlijk altijd gewoon zoveel malen beter is. Gesink heeft altijd zoveel excuses, de voorbereiding van Contador was vele male desastreuzer dan Gesink, en die rijd toch nog even tweede op minuten van Gesink met 7 wedstrijden in de benen. Gesink is gewoon niet een topper ala Contador.
Ik sluit Gesink dus ook echt niet af op alleen deze ronde, maar op zijn prestaties van de afgelopen jaren. Wanneer gaat Gesink wel eens voor de verandering een goede voorbereiding hebben trouwens, is dat überhaupt wel eens gebeurd voor een grote ronde bij Gesink? Het is niet het talent en de grote ronderenner die mensen soms in hem zien
Klik om te vergroten...