WTF lees ik nou weer? Over een paar jaartjes maar bezuinigen? Wat is daar het idee achter? Alsof onze staatsschuld 2 jaartjes oud is ofzo
. Sinds de jaren 80 is er nooit omgekeken naar die staatsschuld en altijd al gezegd 'ah joh dat doen we wel ff andere keer'. Laatste keer dat ik dat gehoord heb was in Griekenland en Spanje. Waarom zouden we over 4 jaar opeens wel gaan bezuinigen dan? Stel dat er dus een linkse coalitie komt en over 4 jaar onze staatsschuld met 10 miljard is gegroeit. Dan kun je toch precies hetzelfde zeggen? 'Ah joh, het is nu echt inhumaan om te bezuinigen, komt later wel'. Zo'n instelling heerst er al tijden in de politiek en heeft er voor gezorgd dat er nu zo'n situatie is ontstaan.
En jij met je koopkracht. Echt het idealistische voorbeeld van een meer meer meer cultuur. Tuurlijk moet de overheid de koopkracht in de gaten houden, maar het hoeft echt niet altijd te stijgen hoor. Koopkrachtstijging zal heus niet tot herstel leiden en koopkrachtdaling zal al helemaal niet ervoor zorgen dat de economie instort. Realiseer dat je eens.
Verder vind ik je nogal egoïstisch overkomen. En dan noemen ze rechts een graaicultuur....
Klinkt simpel, je zegt het al, maar dat is onzin. En waarom baseer je alles op koopkracht? Nederland is een export land, al die stijgende minimum lonen is juist killing voor onze bedrijvigheid. Vind ik toch wat belangrijker dan paar procentpuntjes daling in koopkracht. Waarom denk jij uberhaupt dat er zoveel ontslagen vielen?
Nogmaals, ik snap dat je niet VVD gezind bent. Ik snap ook mensen die inderdaad vinden dat VVD keihard is. Ik snap enkel niet dat je beweert dat je met de VVD financieel het slechts bent, aangezien de andere partijen overal slechter uitkomen.
Klik om te vergroten...