1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

  1. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    Ik zag vanochtend deze poster:
    [​IMG]
    En dacht wat bedoelen ze hier nu mee. Dus ik wou het net hier vragen, kom ik tijdens het zoeken van dit plaatje tegen dat het nep is. :p
     
  2. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Zo die komt hard aan!

    :{
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Zo bedoel ik het niet.
     
  4. Woods

    Woods Why so serious?

    Berichten:
    900
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind gewoon dat je koopkracht moet stimuleren, waar de VVD te veel mee bezig is is aan die 3% vol te houden maar weet je, we zitten in een zogenoemde crisis dus je moet even een paar jaartjes misschien wel 4 of 5% hanteren om er sterker uit te komen. Wat ook een hekelpunt is zijn de accijnzen die gewoon te hoog zijn. Vooral voor benzine en diesel werkt het averechts.
     
  5. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Koopkracht dit, recessie dat.
     
  6. Woods

    Woods Why so serious?

    Berichten:
    900
    Leuk Bevonden:
    0
    Die hele recessie had anders kunnen aanpakken als we onze kracht hadden behouden alleen dat ging moeilijk door de vele ontslagen, oplossing, als we gesamelijk meer koopkracht hebben consumeren we meer waardoor je op ten duur meer zal moeten produceren is werk. Klinkt heel simpel maar zo moet het en niet anders door alles te verhogen, lonen te verlagen e.d. :F:
     
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    WTF lees ik nou weer? Over een paar jaartjes maar bezuinigen? Wat is daar het idee achter? Alsof onze staatsschuld 2 jaartjes oud is ofzo :emo:. Sinds de jaren 80 is er nooit omgekeken naar die staatsschuld en altijd al gezegd 'ah joh dat doen we wel ff andere keer'. Laatste keer dat ik dat gehoord heb was in Griekenland en Spanje. Waarom zouden we over 4 jaar opeens wel gaan bezuinigen dan? Stel dat er dus een linkse coalitie komt en over 4 jaar onze staatsschuld met 10 miljard is gegroeit. Dan kun je toch precies hetzelfde zeggen? 'Ah joh, het is nu echt inhumaan om te bezuinigen, komt later wel'. Zo'n instelling heerst er al tijden in de politiek en heeft er voor gezorgd dat er nu zo'n situatie is ontstaan.

    En jij met je koopkracht. Echt het idealistische voorbeeld van een meer meer meer cultuur. Tuurlijk moet de overheid de koopkracht in de gaten houden, maar het hoeft echt niet altijd te stijgen hoor. Koopkrachtstijging zal heus niet tot herstel leiden en koopkrachtdaling zal al helemaal niet ervoor zorgen dat de economie instort. Realiseer dat je eens.

    Verder vind ik je nogal egoïstisch overkomen. En dan noemen ze rechts een graaicultuur....


    Klinkt simpel, je zegt het al, maar dat is onzin. En waarom baseer je alles op koopkracht? Nederland is een export land, al die stijgende minimum lonen is juist killing voor onze bedrijvigheid. Vind ik toch wat belangrijker dan paar procentpuntjes daling in koopkracht. Waarom denk jij uberhaupt dat er zoveel ontslagen vielen?



    Nogmaals, ik snap dat je niet VVD gezind bent. Ik snap ook mensen die inderdaad vinden dat VVD keihard is. Ik snap enkel niet dat je beweert dat je met de VVD financieel het slechts bent, aangezien de andere partijen overal slechter uitkomen.
     
  8. Woods

    Woods Why so serious?

    Berichten:
    900
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is jouw visie dan op de pensioenen?
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    AOW omhoog, kijk eens hoeveel je daarmee bespaard. Vraag maar Emiel!
     
  10. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Haha die kop van Samsom toen Wilders weer begon over Griekenland. :D
     
  11. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    middelbare school economie \o/

    Duitsland heeft zo sterk kunnen worden als het nu is door na de internetbubbel de koopkracht te verlagen (absoluut dan wel relatief aan de economische groei).


    Ik vind het trouwens schrijnend hoe weinig alle partijen aan de woningmarkt willen doen. De woningmarkt is een van de grootste factoren van onze economie.... Ik zweef nog trouwens, van centrumlinks tot VVD.
     
  12. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Die Buma vind ik echt maar een naar mannetje. Heb niet zoveel met politiek maar vind zo'n debat altijd wel leuk om te kijken. Maar die Buma krijgt zeker mijn stem niet :D
     
  13. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Hoe dom kan je zijn. AOW-leeftijd omhoog, maar ook het ontslagrecht versoepelen. Bedrijven: dag dure ouderen!
     
  14. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
  15. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Van wie zijn deze plannen?
     
  16. Woods

    Woods Why so serious?

    Berichten:
    900
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij elke Kunduz-partij. Behalve de PVV en SP en wat ik al zei, als je het ontslagrecht versoepeld vergroot je het aantal werklozen waar je nog dieper in de shit komt. Trouwens, ik moest bijna kotsen dat ze het al hadden over 'na de 67' en dat het nog wel hoger kan, hoe durven ze. Wij als hardwerkende Nederlander kunnen niet zomaar even 2 jaar extra maar die kneuzen in Den Haag snappen dat niet en is een kwestie van zeggen..:F::F::F:
     
  17. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Voor mij klinkt het ook logisch wat de PVV zegt. Er zijn zoveel werkelozen en dan wil je de ouderen door laten werken tot je 67, lijkt mij dat ie daar toch wel gelijk in heeft?!
     
  18. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Waarom zouden wij niet langer kunnen werken? Stijgende levensverwachting, betere gezondheid, klaar.
    Het is in de ophoging van de AOW-leeftijd altijd geïmpliceerd dat de fysiek zware banen ontzien worden. Maar als gezondheid niet in het geding is, is er geen bezwaar om de AOW eens naar levensverwachting te corrigeren.

    Ik zelf moet er niet aan denken te moeten stoppen
     
  19. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Maar jij zit nog niet richting de 60 neem ik aan? :p

    Er zijn veel werkelozen en als die mensen nou gewoon met pensioen gaan dan komen er weer banen vrij die weer door de rest ingenomen kan worden lijkt mij. Zal vast wel weer iets over het hoofd zien :).

    Ik blijf zweven en zie wel wat ik ga stemmen als ik überhaupt al ga stemmen.
     
  20. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Klopt wel, maar je ziet idd iets over het hoofd: de vergrijzing. Er gaan komende decennia veel meer mensen met pensioen dan er de arbeidsmarkt betreden.
     

Deel Deze Pagina