1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV, 3D en Digitale Televisie Thread [ Deel 26 ]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 3 jul 2011.

  1. Woods

    Woods Why so serious?

    Berichten:
    900
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, ik heb hier een kleiner 23" schermpje staan met cinema 3d maar ik moet nog kijken of ik er ook zulk mooi 3d uit kan halen. Dat passieve 3d zint me wel want voorheen had ik een 'hekel' aan thuis 3d omdat het niet tot amper werkte.

    Weet iemand misschien hoe je de donkerheid verminderd?
     
    Laatst bewerkt: 29 aug 2012
  2. Signex

    Signex RIP Paul Walker!

    Berichten:
    583
    Leuk Bevonden:
    9
    Ik heb een jaar geen xbox weer gehad omdat ik weer ging PC gamen.

    Maar krijg volgende week een xbox weer samen met een 43inch plasma TV, die is HD ready niet Full HD.

    En me vraag is kan je in je xbox instellingen het resolutie op 1080i instellen of 1080p?
     
  3. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Tegenwoordig kunnen veel tv's 1080P omzetten naar de resolutie van het scherm zelf, ik heb hier thuis een plasma staan van bijna 4 jaar die gewoon 1080P accepteerde en die omzet naar de resolutie van het scherm zelf ( 1024x768 )
     
  4. Signex

    Signex RIP Paul Walker!

    Berichten:
    583
    Leuk Bevonden:
    9
    Ah nice, thnx voor snelle reactie :)
     
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    De grote tv's lijken nu toch te gaan komen :D

    LG 84 inch ultra hd

    http://www.engadget.com/2012/08/30/lgs-84-inch-ud-3d-tv-hands-on/

    panasonic 103 inch 3d zonder bril

    panasonics-103-inch-glasses-less-3d-plasma-panel-arrives-at-ifa

    panasonic 145 inch 8k

    http://www.engadget.com/2012/08/30/panasonics-145-inch-8k-pdp-eyes-on-video/

    toshiba 84 inch 4 k

    http://www.engadget.com/2012/08/30/toshiba-84-inch-4k-tv-hands-on/

    sony 84 inch 4k

    http://www.engadget.com/2012/08/29/sonys-84-inch-4k-bravia-kd-84x9005-hits-the-ifa-show-floor-we/


    (ik koop wel een beamer voor veel veel minder geld)
     
  6. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Ik heb een TV met WLNA functie.
    Is het dan ook mogelijk mkv files te streamen? En ook met ondertitels?
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Kijk even in de gebruiksaanwijzing welke formats jouw tv ondersteund.

    Persoonlijk gaat mijn voorkeur naar het afspelen via een usb-stick ondanks dat ik de mogelijkheid heb van UTP en WLAN.
     
  8. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Mijn TV ondersteund o.a. MP4 en AVI maar geen MKV.
    Maar hoe zorg ik nou dat de ondertiteling eronder staat als ik het via de usb doe?
     
  9. THEKVNZ

    THEKVNZ Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Dag allemaal,

    Ik ben opzoek naar een LED full HD tv.
    De tv ga ik vooral gebruiken voor het gamen met de xbox 360.
    Op het internet kwam ik de Samsung UE32EH5300 LED-TV 32inch tegen en deze sprak mij aan vanwege de prijs.
    Nu weet ik dat sommige tv wat langzamer zijn met de beeld verwerking als de andere, en dat is voor mij belangrijk met gamen.
    Als ik bijvoorbeeld call of duty online wil spelen wil ik geen haperingen of ruime vertragingen.
    Bij de specificatie staat dat de tv 100Hz CMR heeft is dat goed?
    Zou dit een goede tv voor mij zijn?

    Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

    Gr, Kevin
     
  10. GustavSan

    GustavSan Active Member

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu zo'n 2 jaar een Panasonic full hd plasma (42inch). Dit scherm bevalt eigenlijk erg goed. Ik vind de kleuren wat aan de zachte kant en dat vinden we beiden erg prettig. LCD vonden we in het begin veel te scherp en agressief. Misschien een vreemde manier om het te omschrijven, maar LCD deed het em telkens niet.

    Nu ga ik binnenkort verhuizen (terug naar Nederland) en we vervoeren die plasma liever niet met zeevracht. Het idee is om de tv hier te verkopen en in NL een nieuwe te kopen.

    Ik lees nu veel over LED en in onze prijsrange (zo'n €500-€800) is er best wel wat te vinden. In de reviews lees ik nu veel goede dingen van de Sharp LED's, vooral dat ze zulk mooi beeld hebben en nog belangrijker; enorm energiezuinig zijn.

    Nu heb ik ze nog niet bekeken (moet ik nog doen voordat ik uberhaupt een nieuwe tv koop); maar ik ben benieuwd hoe jullie een LED scherm icm de xbox360 ervaren. Is dit een forse terugval vergeleken met een plasma full hd?

    Wij doen verder niet aan reguliere televisie (geen zenders, niet hd en niet analoog). Wel kijken we regelmatig HD content via de mediaspeler. Voorheen was plasma ook prettig vanwege de kwaliteit bij niet-hd content; dit zal dus nu echter geen rol meer spelen. Ook begreep ik dat zwartwaardes van LED momenteel ook erg goed zijn; ook dat hoeft geen reden meer te zijn om een LED te vermijden. Dan nog het energieverbruik; die plasma die we nu hebben slurpt volgens mij aanzienlijk. Dat is bij LED veel minder.

    Ik twijfel om in NL voor een 40 inch te gaan....max 42inch zoals we nu hebben.

    Wat zijn jullie LED ervaringen? Ik zie dat de 1e post (van TS) nog niet echt hierop is aangepast.

    p.s. we geven niks om 3d
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2012
  11. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Ik heb verschillende plasma, lcd en een led scherm gebruikt om te gamen (ook al jaren terug, dus toen waren de schermen nog niet zo goed als dat ze nu waren) en ik heb nog nooit problemen gehad met vertragingen in het beeld.
    Ik moet er wel eerlijk bijzeggen dat ik de kleuren van de plasma het mooiste vind. :)
     
  12. Cryton NL

    Cryton NL Active Member

    Berichten:
    1.506
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan om een nieuwe tv te kopen voor op me kamer op zolder die ook een ziggo am module(insteekkaart) ondersteunt. Maar beneden hebben wij ook al een tv met zo'n kaart.

    De vraag is dus;

    Kan ik boven zonder problemen ook een tv met een ziggo kaart kopen of kan er maar 1 per huis/adres?
     
  13. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Je kunt toch n 2de kaart aanvragen op t zelfde abonnement?
     
  14. Cryton NL

    Cryton NL Active Member

    Berichten:
    1.506
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh dat weet ik niet. Maar ik kan 'm goedkoop krijgen bij aanschaf van een nieuwe tv:)
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    5 kaarten ;)

    3 kaarten kan je via de site activeren en 2 kaarten via de helldesk.

    Helaas heeft de CI+ wel 1 klein nadeeltje tegenover de standalone decoder.
    Als de tv helemaal uitstaat kan de smartcard in de CI+ niet bijgewerkt worden.
    Moet af en toe de smartcard van de interactieve decoder omruilen met die in mijn Panasonic plasma.

    Ik heb bij de lcd uit 2006 ( Samsung R71B) alleen last dat bij snelle horizontale bewegingen strepen ontstaan.
    Maar een vertraging tussen Xbox/PS3 en TV heb ik nog nooit meegemaakt.
     
  16. Cryton NL

    Cryton NL Active Member

    Berichten:
    1.506
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen idee of het hier thuis hoort maar ik heb een vraag over Ziggo & de CI+ kaart.

    Ik heb zojuist de smartcard geactiveerd via de klantenservice en hij zou dus nu geactiveerd moeten zijn. Maar ik heb nog niet de HD zenders! Hoe zit dit?

    Ik heb ook al bij instellingen gezocht naar tv kanalen via kabel en dan digitaal & analoog. Is dit de juiste instelling?

    Mvg.
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als de smartcard niet geactiveerd is kan je alleen kijken naar NED1 ;)
    1. Je hebt de tv ook ingesteld op de juiste gegevens (Netwerk ID en Frequentie) ?
    2. Laat de tv nogmaals scannen op de Digitale zenders (DVB-C).
    3. Verwissel eens de smartcard met die van beneden.

    Je kan via de Mijn Ziggo de kaarten opnieuw activeren.
    Log in en ga dan naar Mijn Producten.
    Ga dan naar Radio & TV en klik daar op Smartcards.
    Zorg ervoor dat de smartcard in de tv zit en zet de tv op NED1 (digitaal).
    Druk op Herstel.

    Alle smartcards worden opnieuw geactiveerd door Ziggo.
     
  18. mr.elite

    mr.elite Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    goede middag,

    wij zijn in t bezit van n Samsung PS51D550 3D plasma en we hebben ook n 2.1 3d home cinema van samsung
    nu is t zo dat als ik tv kijk via interactive tv van kpn mn home cinema aanzet ik t geluid daarvan kan regelen via de afstandbediening van kpn
    ook als ik via de a.b de tv uitzet gaat de home cinema ook gelijk uit en dat vind ik super
    maar waarom gaat de home cinema niet gelijk aan als ik de tv aanzet met die a.b???
    heb ik t dan verkeerd aangesloten??
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Denk eerder dat de apparaten een aantal functies delen op de zelfde infrarood frequentie.
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    32"
    mediaspeler mogelijkheid (of kunnen communiceren met de mediaspeler in het netwerk)
    lcd (led)
    full hd
    weinig budget
    internet
    ziggo kaart er in
    moet op de slaapkamer dus vormgeving wel enigzins van belang

    welke tv moet ik kopen? :+

    edit: zoeken op mediaspeler functionaliteit kan niet op tweakers, of zie ik wat over het hoofd?
     

Deel Deze Pagina