Ik heb nu zo'n 2 jaar een Panasonic full hd plasma (42inch). Dit scherm bevalt eigenlijk erg goed. Ik vind de kleuren wat aan de zachte kant en dat vinden we beiden erg prettig. LCD vonden we in het begin veel te scherp en agressief. Misschien een vreemde manier om het te omschrijven, maar LCD deed het em telkens niet.
Nu ga ik binnenkort verhuizen (terug naar Nederland) en we vervoeren die plasma liever niet met zeevracht. Het idee is om de tv hier te verkopen en in NL een nieuwe te kopen.
Ik lees nu veel over LED en in onze prijsrange (zo'n €500-€800) is er best wel wat te vinden. In de reviews lees ik nu veel goede dingen van de Sharp LED's, vooral dat ze zulk mooi beeld hebben en nog belangrijker; enorm energiezuinig zijn.
Nu heb ik ze nog niet bekeken (moet ik nog doen voordat ik uberhaupt een nieuwe tv koop); maar ik ben benieuwd hoe jullie een LED scherm icm de xbox360 ervaren. Is dit een forse terugval vergeleken met een plasma full hd?
Wij doen verder niet aan reguliere televisie (geen zenders, niet hd en niet analoog). Wel kijken we regelmatig HD content via de mediaspeler. Voorheen was plasma ook prettig vanwege de kwaliteit bij niet-hd content; dit zal dus nu echter geen rol meer spelen. Ook begreep ik dat zwartwaardes van LED momenteel ook erg goed zijn; ook dat hoeft geen reden meer te zijn om een LED te vermijden. Dan nog het energieverbruik; die plasma die we nu hebben slurpt volgens mij aanzienlijk. Dat is bij LED veel minder.
Ik twijfel om in NL voor een 40 inch te gaan....max 42inch zoals we nu hebben.
Wat zijn jullie LED ervaringen? Ik zie dat de 1e post (van TS) nog niet echt hierop is aangepast.
p.s. we geven niks om 3d
Laatst bewerkt: 5 sep 2012