1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Misschien moet je eens andere comments lezen en daar op ingaan.
     
  2. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Het is ook niet meer dan logisch dat de leeftijd verhoogd wordt. Dat had al jaren geleden kunnen en misschien wel moeten gebeuren. Werken tot 65 is iets dat 50 jaar geleden ongeveer ingevoerd is. Een mooi stelsel.. voor toen. Ondertussen allang achterhaalt, want we worden inmiddels ook een stuk ouder.
    Daarnaast lijkt het alsof mensen vergeten dat het echt niet zo is dat je op je 67ste nog 40 uur werkt. Laatste jaren bouwt vrijwel iedereen toch al af dus dat zijn misschien 3 dagen dat je nog daadwerkelijk werkt. Bovendien zal dat ook nog niet eens opgaan voor stratenmakers, brandweermannen etc.. maar die werken nu ook vaak niet tot 65 dus snap ik de drukte niet.

    Volkomen logisch dus dat dit meegroeit met de leeftijdsverwachting.. en daarnaast denk ik dat het nog best aardig is als je op die leeftijd nog wat sociale contacten op het werk hebt voor een aantal uur :)
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2012
  3. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Ook niet zo heel gek dat het een pvv stemmer is. Net zo'n lopend bandje als Wilders.
     
  4. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Wat is daar raar aan dan? Dat is net als het kiezen tussen een Xbox 1 voor 100euro of een Xbox 360 voor 100euro. Je kan ontslag voorkomen door het mogelijk te maken de Xbox 1 voor 70 euro te kopen, waardoor factoren als emotionele band, zekerheid over productiviteit etc gaan meespelen en ervoor kunnen zorgen dat toch de Xbox 1 gekocht wordt.

    En nee, dat denk ik niet. Mooie dooddoener trouwens. Wat denken al die politici wel niet, dat ze het ei van columbus hebben uitgevonden? Waarom denk je dat er zoveel geschiedenis is en er altijd zoveel partijen geweest zijn? ...
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ik ken nou geen 1 partij waar ik het 100% mee eens ben, en ik vrees dat 90% van de bevolking dat idee deelt. Dus ik vraag me dat ook niet echt af :p
     
  6. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Vinden jullie Samson ook zo goed debatteren? Blijkbaar mis ik steeds iets.
     
  7. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Alleen in dit geval zal de xbox 1 sneller een ring of death krijgen. 8)
     
  8. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Bij Score? :+
     
  9. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    dat kan lang niet altijd omdat je uitgavepatroon zich ook mee heeft ontwikkeld met je salaris. Een lening voor je auto, een hypotheek, kinderen en ga zo maar door. Een verlaging kan dan desastreuze gevolgen hebben. En daarnaast hebben oudere werknemers vaak bergen kennis die ook onmisbaar is voor een goed bedrijf.
     
  11. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Je kan ook ipv verlaging ervoor kiezen dat de lonen niet meer door blijven groeien vanaf een bepaalde leeftijd. Het laatste is soms waar, maar het tegenovergestelde vaak ook. Een wat oudere collega van mij kan het tegenwoordig duidelijk allemaal niet meer bijhouden doordat er veel verandert en hij alles op de oude manier wilt blijven doen.
     
  12. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Wat is jou voorstel dan om aan de huizenmarkt te gaan doen? Het is wel logisch dat ze daar nu nog niks over willen zeggen, het is geen populair onderwerp en kan heel veel stemmers wegjagen.

    Ik ga in ieder geval strategisch stemmen. Links aan de macht, ik moet er echt niet aan denken. Nog meer rekeningen voor ons uit schuiven, nog meer schulden opbouwen, en nog meer belastingen gaan betalen en voordeeltjes inleveren.
     
  13. Woods

    Woods Why so serious?

    Berichten:
    900
    Leuk Bevonden:
    0
    Het grootste probleem is dat ze tegenwoordig iedereen een huis proberen aan te smeren door de huren te verhogen en als je boven de €32k verdient de vrije sector in(€+800). Wij zelf hebben nog gelukkig een huis gekregen maar in mn naaste omgeving is het onmogelijk om een huis en dan nog een leuke boterham te eten valt. Maar niemand die dat wilt bestrijden en op den duur zullen toch echt de huizenprijzen stabiel moeten blijven want dat je nog winst op je huis wilt maken is verleden tijd.
     
  14. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Jawel, gewoon direct aflossen: annuitair of linear. ;)
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2012
  15. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Volgens mij zijn dat twee verschillende dingen. De meeste mensen verdienen wel boven de 32k (modaal is volgens mij tussen de 34k en 36k) en veel gezinnen zijn tweeverdiener. Dan snap ik eerlijk gezegd ook niet waarom je gaat huren.

    Het grootste probleem is gewoon dat veel mensen aflossingsvrij hebben genomen en er maar op los leven. Mensen wikken en wegen voor een nieuwe tv, gaan de optielijsten af van 15 verschillende auto's maar sluiten binnen een paar dagen een hypotheek af van 250k zonder de kleine lettertjes te lezen. Want aflossingsvrij betekent in veel gevallen dat je toch nog met een restschuld blijft zitten.

    De huizenprijzen zijn al gezakt en ze zullen de komende tijd nog wel verder zakken. Dus je zou zeggen dat kopers makkelijker zaken kunnen doen, maar niets is minder waar. De banken die vroeger zo genereus waren en zomaar 5 of 6 keer je inkomen wilden lenen zijn een stuk strenger geworden. Dat is mede een reden waarom de huizenmarkt op slot zit. Als mensen ergens een lening hebben uitstaan voor bijvoorbeeld een auto (en heel veel mensen hebben dat!) dan was dat vroeger niet echt een probleem. Er was immers genoeg kredietruimte om toch dat ene huis te kunnen kopen.
    Dat ligt door die strengere regels van nu dus anders en veel aanvragen worden dan ook afgewezen.
     
  16. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Over de huur: Zijn genoeg mensen die willen huren, maar zijn aangewezen op de vrije sector omdat ze op een modaal of boven modaal salaris zitten en niet in aanmerking komen voor een hypotheek boven de 160 ~ 180k, wat je zelf ook al aangeeft.

    Persoonlijk voorbeeld: Ik kan in mijn eentje niet boven de 170k lenen (ING: 160, ABN: 165 en Rabo: 170), de enige woningen hier in de buurt die in die prijscategorie zitten zijn flats of eengezinswoningen met enorm veel werk. Beide objecten welke, naar mijn mening, onverstandig zijn om nu te kopen. Echter, wil ik huren zijn bijna alle nette woningen sociale huurwoningen met inkomenseis waar ik boven zit. Zoek ik in de vrije sector is er genoeg keus, echter hebben die veelal een huur die begint bij 800 euro, wat bijna de helft van je salaris is.

    Zit je dan, als 23-jarige starter die niets kan kopen ;)
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2012
  17. Woods

    Woods Why so serious?

    Berichten:
    900
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit, die nieuwe maatregel werkt averechts maar de politiek doet er niets aan want: EU. Er zijn bijv. gezinnen die dan net boven de drempel verdienen en dan €800 moeten betalen als het niet meer is maar dan geen geld meer overhouden, dat is Nederland.:F:
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ik vind juist dat de huizenprijzen nog flink moeten dalen, want de markt zit compleet vast.
     
  19. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Eens. Ze moeten gewoon eens wat aan de hypotheekrenteaftrek gaan doen. Ook iets wat in de jaren 50 is verzonnen om het makkelijker te maken voor mensen een huis te kopen. Dat was toen prima, maar ondertussen zijn de huizenprijzen hoog gehouden en helemaal vastgelopen. Gewoon gefaseerd afbouwen.
     
  20. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Probleem is dat je het niet kan doen tijdens een crisis. Zweden kwam in 91 in een kleine crisis terecht toen ze het daar afschafte.
     

Deel Deze Pagina