[Muziek] Het grote producer (ik-wil-een-plaatje-maken) topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lethal AK47, 18 jun 2012.

1. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Was het maar zo makkelijk. ;) Tuurlijk als je bepaalde contacten hebt binnen 'de wereld' en je acht je muziek goed genoeg om het als demo te verspreiden dan kan je het proberen, maar de beste manier om 'exposure' te krijgen is tegenwoordig toch verspreiding via social media en soundcloud etc.

2. BlackTerror

BlackTerror Delicious

Leuk Bevonden:
    4
    Ja, de 'grote namen' in de muziekwereld krijgen volgens mij teveel van dit soort aanvragen. Het gaat je op die manier niet lukken zonder de juiste contacten. Via YouTube en Soundcloud, dat soort dingen zijn de beste manier.

En ik weet in ieder geval dat het voor filmcomponisten e.d. extreem moeilijk is om echt wat goede 'exposure' te krijgen. Duurt vaak jarenlang voordat je wat goede contanten opbouwt. Volgens mij geldt dat voor bijna iedereen in de muziekwereld (songwriters, DJ's, producers, engineers etc.)

Ik ken wel forums waar ook professionele muzikanten/componisten actief zijn. Ik denk alleen dat hun prive-inbox zo vol zit dat het zinloos is via die manier:+

3. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Golden rule: kwaliteit valt altijd op! ;)

Hans Zimmer is trouwens echt een baas:
    [yt]rP37zmcmBZk[/yt]
    Zo'n goede componist. Geniaal eigenlijk.

Laatst bewerkt: 5 sep 2012
  4. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Gewoon je tracks opsturen naar maatschappijen. Als het écht goed is komen ze wel bij je.. Paar jaar geleden ook gedaan, waren 2 maatschappijen die interesse hadden! (Neophyte records en Bionic/Cardiac/Enzyme) Gekozen voor Cardiac, die de platen hebben uitgebracht onder Bionic Recordings. Perfect begeleid, paar keer daar geweest, veel tips gehad, erg relaxed!

5. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Netjes gedaan ja. ;) Maar is dat nu niet een stuk lastiger geworden, zeker in de house/trance/dance etc.? Het lijkt soms wel of tegenwoordig bijna iedereen muziek maakt. Vooral omdat het toegankelijker is geworden. Ik zou zelf niks liever willen om van mijn hobby werk te maken en van te leven. :) Speelt geluk ook niet een grote rol? Je moet maar net ontdekt worden heb ik altijd het idee. :9

6. BlackTerror

BlackTerror Delicious

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb het idee dat dit een hele grote rol speelt. Maar ben wel van mening dat hoe harder je werkt, hoe meer geluk je krijgt in je leven. Het is ook een beetje er klaar voor zijn wanneer de kans komt natuurlijk.

Maar zijn tegenwoordig inderdaad zo veel mensen die redelijke goed geproduceerde muziek maken (en ook een hoop meuk natuurlijk:9). Het is gewoon enorm leuk om te doen en de gear is nu betaalbaar.

Ik heb erover nagedacht om echt de muziek in te gaan (en denk er nog steeds wel eens over na), maar ik denk toch dat het niks voor mij is. Het vergt wel een hoop eerlijkheid en zelfreflectie want het lijkt me schitterend als het lukt.

Ik denk alleen dat mensen die het maken in de muziekwereld, echt helemaal niks anders willen dan muziek maken. Voor die mensen is het echt of de muziek, of niks. En als ik heel eerlijk ben tegen mezelf is dat voor mij niet het geval. Het gaat bij mij echt in periodes.

7. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Continu jezelf verversen, social media bijhouden, jezelf laten zien, connecties opbouwen, in het begin voor heel weinig draaien en langzaam je prijs omhoog voeren, PRODUCEREN!, heel belangrijk.

Iedereen is tegenwoordig DJ, maar de mensen die het ver schoppen, zijn diegene die ook produceren..... Zorg dat de software geen geheimen meer heeft, waardoor je ZELF altijd je eigen effecten kan maken. Of dit nou met Abbleton, Reason, Qbase is, KNOW YOUR SHIT!

Wees brutaal maar niet cocky, think out of the box, grijp je kansen hoe minimaal ze ook lijken, in the long run, zal het zijn pay-off laten merken. Luister veel naar muziek, wees op de hoogte van alle nieuwe releases en evt. stromingen waarvan je denkt dat deze upcoming zijn, dit geldt uitermate voor je track keuze. Je wilt niet de DJ zijn die voor de zoveelste keer weer ''liedje A' draait.

Ken je stijl, heb je die niet? Creeer er 1. Maak je identiteit en zorg dat deze sterk is. Know your floorkillers en je low-tempo tracks, implementeer deze zorgvuldig in je set en zorg voor een gebalanseerde timeframe.

Jsxs, ik hou op anders typ ik zo een pagina vol.

8. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Tuurlijk is het ook een factor geluk, maar kwaliteit blijft de grootste factor.. Ook omdat iedereen tegenwoordig muziek maakt krijgen de labels ook een heeeeele hoop meuk binnen. Als jouw track daar ruim bovenuit springt.. Blijven opsturen die tracks! Niet goed genoeg voor een release? Vraag waarom niet, en werk daaraan. Kun je je totaal niet in het commentaar vinden? Blijf dan je ding doen en hoop dat een ander label het wél tof vindt.. Kreeg al eens het commentaar dat ze de stijl niet tof vonden. Tough luck, maar dat is mijn stijl.. Dan zoek ik vrolijk verder!

Maargoed, vinyl etc. is bijna niet meer, bijna allemaal digitaal. Gaat ook om de erkenning! Debuutalbum van mijn vorige band stond in de jaarlijst van de OOR, dat was wel even een binnenbroeks momentje.. Recensies waarin werd gezegd dat onze plaat "het beste was dat er sinds jaren uit Nederland is gekomen".. Damn! Gevraagd worden voor een remix van een wereldberoemde dance-track.. Allemaal supertof. Er mijn werk van maken lijkt me ook te gek, maar ja, wie niet? Zou wel eens een vette tour willen doen. Poppodia van Nederland, paar gigs in het buitenland, te gek! Paar keer op mega-podia mogen staan, damn, 's avonds onmogelijk om op je buik te slapen hoor...

Maargoed, levert financiëel allemaal geen fuck op. Hoefde voor mij overigens ook niet.. Onkosten had ik eruit, was voor mij genoeg. Schrik er regelmatig van, las twee of drie jaar geleden dat een band (Dimmu Borgir) toen pas genoeg verdiende om er echt van te leven als band zijnde. Een band met diverse wereldtournees, een aantal goed verkochte albums, en nog steeds niet genoeg om van te leven... Sick.

9. BlackTerror

BlackTerror Delicious

Leuk Bevonden:
    4
    Dat is vaak inderdaad het probleem. Als je er echt serieus voor gaat, kun je gewoon echt toffe dingen doen en heb je een hele gave tijd. Financieel is het dan vaak alleen nog niks. Dat maakt ook niet uit zoals je zegt, maar op een gegeven moment wil je vaak toch iets meer. Het is lastig om die laatste stap te maken denk ik.

10. SilverLie

SilverLie Lurkt

Leuk Bevonden:
    1
    Pfff, Fl liep net vast, gelukkig had ik deze keer wel geduld dus ben even wat anders gaan doen en later ging hij weer verder gelukkig :) Ctrl+s, Ctrl+s, Ctrl+s

11. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Even crosspost met het pats topic, maar leek me hier ook wel op zijn plek:

Net een paar oude, nooit uitgebrachte tracks van mijn vorige band tegengekomen en op Youtube geknald. Zouden een tweede album uitbrengen, maar dat is er nooit van gekomen helaas! Wel toffe tracks.. Nog steeds! Zonde.. Alle tracks zelf geschreven, teksten geschreven, en zelf opgenomen en gemixed. Mastering is gedaan door Dick Kemper (S&K Studio)

[yt]FKqb91nYN7w[/yt]

NE1 - Lonely Road

[yt]HJ790PQpCxM[/yt]

NE1 - Prisoner

[yt]p6suYcA2Gf8[/yt]

NE1 - Future

12. SilverLie

SilverLie Lurkt

Leuk Bevonden:
    1
    Z3ta+ 2 _O_
    Vroeger ook wel Z3ta+ gebruikt maar deze VSTi is echt nice.

13. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Klopt, zeer goede plugin met veel mogelijkheden. Sowieso al perfect voor trance (leads). :)

14. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Dat gaat een aardig paradijsje worden! :cool:

[yt]llGAlh7WtzI[/yt]

15. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    I want to try! :cool:

16. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.046
    Net nog even bij de Tonika (muziek winkel in Groningen) langsgeweest om even te oriënteren en om wat advies te vragen.
    Zag nog een Novation Launchpad liggen voor rond de 150 euro, wat is dat een enorm vet apparaat zeg! :9

Staan ook nog heel vee andere filmpjes op Youtube.

Vind 150 wel wat prijzig maar 2de hands is ie al voor 100 te krijgen en misschien dat mn ouders wat willen meebetalen :).
    Wou eerst een de Korg Nanopad van Lethal overkopen maar ik begin nu toch wel te twijfelen :p.

17. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Kan je ook doen, maar je weet dat het voornamelijk voor Ableton is he. En zoals ik al eerder zei kan je dan beter gelijk voor de Mashine Mikro gaan. Die zal toch ook wel 2e hands te vinden zijn voor een mooi prijsje. :)

18. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.046
    Tja, moet ik eerst de Mashine Mikro ergens tweedehands zien te vinden :9.
    Dat word me ook waarschijnlijk wat te duur, misschien als ik een baantje heb.
    Ik ga sowieso tweedehands een Nanopad of Launchpad kopen, dan kan ik m namelijk voor niet veel minder verkopen dan dat ik hem heb verkocht als ik later een Mikro wil gaan kopen.
    Lastig lastig lastig :p.

19. SilverLie

SilverLie Lurkt

Leuk Bevonden:
    1
    [yt]3ZgJ-bYn9PE[/yt]
    Me wants

20. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.046
    Crosspost van GoT: