Tuurlijk is het ook een factor geluk, maar kwaliteit blijft de grootste factor.. Ook omdat iedereen tegenwoordig muziek maakt krijgen de labels ook een heeeeele hoop meuk binnen. Als jouw track daar ruim bovenuit springt.. Blijven opsturen die tracks! Niet goed genoeg voor een release? Vraag waarom niet, en werk daaraan. Kun je je totaal niet in het commentaar vinden? Blijf dan je ding doen en hoop dat een ander label het wél tof vindt.. Kreeg al eens het commentaar dat ze de stijl niet tof vonden. Tough luck, maar dat is mijn stijl.. Dan zoek ik vrolijk verder!
Maargoed, vinyl etc. is bijna niet meer, bijna allemaal digitaal. Gaat ook om de erkenning! Debuutalbum van mijn vorige band stond in de jaarlijst van de OOR, dat was wel even een binnenbroeks momentje.. Recensies waarin werd gezegd dat onze plaat "het beste was dat er sinds jaren uit Nederland is gekomen".. Damn! Gevraagd worden voor een remix van een wereldberoemde dance-track.. Allemaal supertof. Er mijn werk van maken lijkt me ook te gek, maar ja, wie niet? Zou wel eens een vette tour willen doen. Poppodia van Nederland, paar gigs in het buitenland, te gek! Paar keer op mega-podia mogen staan, damn, 's avonds onmogelijk om op je buik te slapen hoor...
Maargoed, levert financiëel allemaal geen fuck op. Hoefde voor mij overigens ook niet.. Onkosten had ik eruit, was voor mij genoeg. Schrik er regelmatig van, las twee of drie jaar geleden dat een band (Dimmu Borgir) toen pas genoeg verdiende om er echt van te leven als band zijnde. Een band met diverse wereldtournees, een aantal goed verkochte albums, en nog steeds niet genoeg om van te leven... Sick.
Laatst bewerkt: 5 sep 2012