[Algemeen] Boeken [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 7 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, want je leest ze niet. :+
    Die audiobooks zijn echt niks voor mij. Ten eerste ben je heel erg afhankelijk van de verteller, of diegene een mooie stem heeft, en ten tweede gaan zulke dingen te langzaam voor me. Maar als je geen tijd hebt om te lezen is het wel een ideale oplossing.

2. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Het is echt iets voor erbij, voor wat aangenaam achtergrond geluid. De HP audioboeken zou ik ook nooit aanraden als het je eerste aanraking met de serie is. Maar verder is het wel geinig, ook al kloppen de stemmen niet altijd, intepreteert de verteller stemmingen anders etc etc.

Oh, en: http://www.goodreads.com/book/show/7353.The_Lord_of_the_Rings :+ Het kán dus wel. :cool:

3. Zer0ch@0s

Zer0ch@0s Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Nee, helaas niet. Ik had moeten zeggen, alles waar Murakami trots op is heb ik gelezen tot nu toe. Die boeken zijn ook moeilijk aan te komen. Bovendien heeft Murakami een tijd gelezen gezegd dat die boeken eigenlijk een goede oefening waren. Hij is er nu niet bijzonder blij meer mij. Zou ze wel graag willen lezen overigens.

Welk boek hebben jullie het meest van genoten of uitgehaald voor jezelf? Mijn vader is een groot LOTR fan en we hebben samen die boeken na de eerste film gezien te hebben opnieuw gelezen. Fantastische ervaring was dat. M'n hele leven zal de LOTR-reeks om die reden bijzonder zijn denk ik.

4. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Mijn kindle is heen gegaan :mad:

Moest nog maar 11% van het boek, morgen maar bellen heb gelukkig nog wel garantie

5. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.725
    Ik heb ze hier namelijk liggen, kostte me 20 euro om te onvangen uit Japan. Die dingen zijn echt ultraklein. :+

6. Marco82

Marco82 Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    Morgen weer Boekenfestijn in de Jaarbeurs in Utrecht. :)
    Bij veel mensen vast bekend, maar zo niet... de moeite waard om eens langs te gaan. Vooral de Engelse pockets zijn doorgaans spotgoedkoop, maar ook de Nederlandse boeken zijn vaak aardig afgeprijsd.

7. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Hoe is ie kapot gegaan? Ik heb ook een Kindle maar het apparaat komt redelijk degelijk over.

8. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Moet uiteraard wel Harry Potter zijn. Heel saai van me, sorry. ;) Enige boeken die ik meerdere keren heb gelezen en iedere keer als ik Pottermore zie krijg ik direct zin om ze weer opnieuw te lezen. Het blijft gewoon zo een heerlijke wereld om je in te verliezen.

Verboden & Verbannen komt ook gelijk bij me op. Toen ik voor Goodreads even wat op aan het zoeken was had ik voor ik het wist alweer dat hoofdstuk uitgelezen. Schrijfstijl is zooo goed. Moet het eigenlijk een keer opnieuw gaan lezen.
    Als ik ooit door mijn huidige boeken heen ben. Of tsja, fuck it. Als ik zin heb eigenlijk. Ik laat me toch zeker niet tegenhouden door een lullige backlog. :+

Rendezvous with Rama had ook wel indruk bij me gemaakt. Geen actievol boek, geen Star Wars gebeuren. Heel down to earth allemaal imo en vol met heerlijk mysterie.
    Doodzonde dat de vervolgen zo gigantisch kut schijnen te zijn. Ik wil zo graag verder maar ik wil de ervaring met deze ook niet verpesten.

9. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha ik moest ook aan HP denken hoor, het is gewoon jeugdsentiment wat nooit op zal houden, altijd leuk om te lezen. :) (en dus al zo'n 6 of 7 keer heb gedaan :+)

Sinds vandaag een ipad, en er even wat boeken opgegooid en eigenlijk ziet het er minder erg uit dan ik dacht. Paginagrootte is gewoon hetzelfde als een boek, misschien dat ik na een tijdje alleen gek word van de verlichting. Ach, e-reader blijft een perfect maatje voor in de tas.

10. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.725
    Jeugdboeken ftw natuurlijk!

Tsja, heb ze vroeger allebei wel tientallen keren gelezen. Zegt genoeg.

Qua volwassen boeken toch echt De Opwindvogelkronieken. Dat boek was gewoon een revelatie en die wereld greep me als weinig anderen ervoor.

11. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Pluk! <3 en Floddertje, Otje en Jip en Janneke natuurlijk.

Boek wat op mij de meeste indruk heeft gemaakt is De Aanslag van Harry Mulisch. Dat boek heeft me qua inhoud de ogen geopend hoe het in de wereld werkt en qua leescarrière was dit mijn eerste stap naar de grote, belangrijke boeken.

12. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.725
    Weer aan een nieuwe Murakami begonnen. Het is vast niet deze die je hebt gekocht, Yellow? :p

Oh, en Zero, wat is jouw Goodreads? :)

13. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    8 dagen op vakantie en eindelijk weer eens lekker gelezen;

De Grijze Jager deel 1: Erg leuk, had er eerst geen verwachtingen van maar bevalt me erg. Deze week deel 2 lezen.

Broederband: Van de zelfde schrijver als de Grijze Jager, speelt zich af in dezelfde wereld maar dan totaal andere setting (de Skandiers ditmaal). Ook erg leuk en een mooie intro naar het ware avontuur van deel 2.

De Geestenjager deel 2: Deel 1 beviel me goed, leuk spannend boekje. Deel 2 vond ik nog beter, net iets duisterder. Op naar deel 3.

A Song Of Ice And Fire; A Game Of Thrones: Kende de serie al dus wist al wat ik kon verwachte, toch vond ik het boek erg goed. Las lekker weg ondanks het soms oude Engelse taalgebruik. Ook hier snel deel 2 lezen.

14. Marco82

Marco82 Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    Dagje Boekenfestijn: achttien boeken voor 65 euro. Aanrader. :)

15. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat moet ik me eigenlijk bij zo'n festijn voorstellen? Stapels boeken op tafels en een mierenhoop van mensen eromheen? Lijkt me wel een keer leuk maar meestal zijn ze niet bepaald in de buurt (nu toevallig, maar ik kon niet, of is het morgen ook nog?)

16. Marco82

Marco82 Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    Het is tot en met zondags zelfs. In de Jaarbeurs. :)
    De mierenhoop kun je vermijden door een beetje op tijd te gaan als je daar tijd voor hebt. Wij waren er rond een uurtje of half elf, terwijl het om tien uur begint. Dan is het prima te doen en kun je rustig kijken. Er is ook zoveel keus, dus de massa kan zich aardig verspreiden. In het weekend zal het stukken drukker zijn denk ik.
    Van de meeste boeken heb je inderdaad grote stapels. Tik het maar eens in op YouTube en dan heb je een aardig beeld. Zeker de Engelse boeken zijn echt spotgoedkoop, veel Nederlandse boeken ook, al zul je er ook genoeg vinden die nog aardig aan de prijs zijn. Maar met een beetje zoeken en rondneuzen ga je heel veel koopjes vinden. Ik had zelfs geen boek duurder dan vijf euro vandaag en daar zaten ook grote paperbacks en zelfs hardcovers tussen.

17. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ah top, dan ga ik er misschien morgen heen. Zijn het ook nog een beetje bekende titels? Wat heb je zoal meegenomen? :)

18. Marco82

Marco82 Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ja, heel veel bekende titels. Het is bepaald geen nichemarkt of zo. :9
    Ik ben vooral gek op thriller/suspense verhalen. Dus bijvoorbeeld het eerste deel van de Millennium trilogie meegenomen, wat boeken van het bekende duo Sjowall en Wahloo, maar ook wat van Niccolo Ammaniti om eens te proberen (The Crossroads).
    Verder ladingen aan Wordsworth Classics om maar eens wat te noemen. Maar er liggen ook boxsets van LotR en qua overige romans heb ik ook heel veel bekende namen zien passeren. Geloof me, er moet haast voor iedereen wel wat tussen liggen. ;)

19. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.725
    Jammer dat ik er totaal geen tijd voor heb. :mad:

Overigens een boektrailer voor degene die Zafon niet kent:

[yt]aCk-SioYSaY[/yt]

20. Zer0ch@0s

Zer0ch@0s Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    GR: Jurrian Hansink. Staat ook in de XBW groep.

Is dat boekenfestijn in de Jaarbeurs Utrecht? Misschien ook wel waard om te gaan morgen, aangezien ik in Utrecht woon. Ga vooral voor de Engelse boeken, zijn die er veel?

Half 11 gaat alleen niet lukken, feestje vannacht.

Laatst bewerkt: 6 sep 2012
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina