1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

  1. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Dus? Daar werd het ook vrij snel ingevoerd. Als je het gefaseerd doet is er niks aan de hand. Ik vind een crisis geen reden om het niet te doen. Duidt er eerder op dat het allang had moeten gebeuren.

    Net zoals je in fases kan invoeren dat men tot 67 blijft werken, kan dat ook met het afbouwen van de hypotheekrenteaftrek. Het moet wel gebeuren, want kunstmatig hooghouden van huizenprijzen werkt alleen maar tegen tijdens crisis, zeker nu banken veel huiveriger zijn om een hypotheek te verschaffen.
     
  2. Woods

    Woods Why so serious?

    Berichten:
    900
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd, je betaalt relatief veel huur voor je al 100 x betaalde huis. O-)

    Tevens zijn de koophuizen gewoonweg te hoog maar je kunt moeilijk tegen de eigenaren zeggen dat ze hun huis met 'verlies' moeten verkopen, over de hypotheekrenteaftrek ben ik nog niet helemaal zeker wat dat doet met de economie. In landen om ons heen hebben ze zulke subsidies niet maar zijn tevens de huizen een pak goedkoper.:)
     
  3. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Heeft 9 jaar geduurd in Zweden. In Engeland heeft het 21 jaar geduurd om het af te bouwen naar 0.
    Tuurlijk had het al eerder moeten gebeuren maar om het nu tijdens een crisis te doen is geen goed idee.
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.004
    Leuk Bevonden:
    9.565
    Zo'n daling is dan ook geen eigen keuze. Op een gegeven moment moet je wel.
     
  5. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Dat zou goed kunnen ja. Maar 9 jaar voor zo'n ingreep is echt snel hoor. Je kunt zoiets ook niet in 1 dag gaan omgooien, en blijkbaar was dat ook te snel voor Zweden.. waar ze ook weer bovenop kwamen trouwens. Zoiets heeft gewoon 30 jaar nodig en als het zo geleidelijk gebeurt merk je daar echt niet meteen veel van. Sowieso begin je altijd eerst met de dure huizen..
     
  6. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Je kan het sowieso niet vergelijken met andere landen (in Europa), want daar zitten de hypothecaire- en belastingstelsels heel anders in elkaar.
     
  7. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
  8. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Dat doen ze gewoon vanuit hun al jaren geleden vast gestelde budget neem ik aan?

    En 10.000 op 4 jaar is nou ook weer niet zo schrikbarend veel
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat zeg ik ook. Dat je er wel de tijd voor moet nemen. Vind het alleen niet slim om er mee te beginnen als er al een crisis is. Maakt niet uit waar je begint.
     
  10. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Volgens mij was die premie er altijd al geweest?
     
  11. Woods

    Woods Why so serious?

    Berichten:
    900
    Leuk Bevonden:
    0
    Premie waarover je zeker gewoon 52% belasting betaald:emo:
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.004
    Leuk Bevonden:
    9.565
    Dan nog krijg je 5000 euro puur als bonus.

    Wat is je punt Woods?
     
  13. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    52% belasting? Ja joh, elke beginnende militair krijgt >€56.000,- loon :emo:
     
  14. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Is de poll al eens gereset?
     
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.049
    Leuk Bevonden:
    4.701
    Wat Jorrie zegt en vergeet niet dat het kapitaalbelasting pas bij 21.000 begint ongeveer. Mensen met een bepaalde uitkering mogen dat namelijk hebben, en mensen die gewoon werk hebben en niet afgekeurd zijn voor bijvoorbeeld militaire dienst, die hebben geloof ik een hoger percentage belastingvrij kapitaal. En 10.000 euro is ook zo op als je bedenkt dat een militair vaak ook verhuist om dichter bij zijn werk te kunnen zijn.
     
  16. oeloeimanu

    oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

    Berichten:
    508
    Leuk Bevonden:
    2
  17. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Zeg gewoon niks als je het niet begrijpt. Jij hebt het over kapitaal in box 3, dit is gewoon een inkomensbonus, box 1.
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    tof, was het alweer bijna vergeten. Morgen even helemaal kijken
     
  19. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Theo Maassen _O_
     
  20. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Vond hem ontzettend zuur gister eigenlijk. Al vond ik bijna iedereen echt heel zuur, het was echt iedereen tegen Rutte.

    Ben wel echt gaan twijfelen, veel partijen hebben wel gewoon iets waar ik mee eens ben:

    Wilders: anti-Europa
    D66: pro-onderwijs en het goedkoper maken voor tweede studie
    SP: legalisatie softdrugs
    VVD: bezuinigen
    Piratenpartij: tja, ben voor al dus internet standpunten.
     

Deel Deze Pagina