[Formule 1] Seizoen 2012

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door JeePee, 8 jan 2012.

1. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Mooie race! Hamilton top.

2. mcbbvb

mcbbvb Active Member

Leuk Bevonden:
    113
    Je kan het ook zien als slecht van je tegenstander als die een fout maakt of kapot gaat i.p.v. mazzel. Maar dat was niet echt mijn punt. Ik bedoel meer dat het tegenwoordig bij Alonso (niet perse op dit forum maar op veel fora) alleen nog maar gaat over de 'mazzel' die hij heeft en daarom races wint of veel punten pakt.

ps. Netjes van Perez. Jammer dat hij wat puntjes van Alonso afsnoept maar netjes gereden!

3. JeePee

JeePee Guest

Aardige race. Damage limitation van Kimi in de Lotus die onwijs veel tekort kwam op de rechte stukken. Maar 5 puntjes verloren op Alonso en 3de in de WDC :)

Stomme straf voor Vettel. Alonso deed vorig jaar exact hetzelfde, maar waar was die straf?

Perez held van de dag.

@ mcbbvb,
    Je snapt de begrippen 'geluk' en 'mazzel' niet echt, wel?

4. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    RBR drama heb ik wel gezien. En ik doel op het WK. ;)

5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    En waar was de straf voor Di Resta in het begin. Volgens mij hebben ze die geeneens "investigated."

6. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Dan blijft het voor mij nog steeds onduidelijk waarom er zo negatief over wordt gedaan. Alonso kan er toch zelf ook vrij weinig aan doen

7. mcbbvb

mcbbvb Active Member

Leuk Bevonden:
    113
    Het kan wel mazzel zijn maar dat vind ik persoonlijk negatief ernaar kijken. Je focust je dan op dat iemand zijn prestaties worden behaald door andere hun 'tekortkomingen' i.p.v. dat hij zelf niet vaak betrokken is bij crashes of dat zijn auto kapot gaat en dus een goede auto heeft en hierdoor goede prestaties behaalt.

Btw betekenis van mazzel: Gebeurtenis die gunstiger is dan je redelijkerwijs kunt verwachten.
    Het is nu dus geen mazzel meer aangezien volgens sommige mensen Alonso elke week (vorige week daargelaten) mazzel heeft dat er een concurrent uitvalt en dan is het nu dus redelijkerwijs te verwachten dat er een concurrent uitvalt.

8. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    Perez verdient dat stoeltje bij Ferrari en eigenlijk dit jaar al een overwinning.

9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Niemand heeft gezegd dat het iedere week is.

10. mcbbvb

mcbbvb Active Member

Leuk Bevonden:
    113
    Ik had al eerder gezegd niet perse op dit forum maar verschillende fora op het internet. Ongeveer elke race lees je nu wel ergens dat Alonso mazzel heeft gehad. Mijn eerste reactie was ook niet zozeer tegen jou maar quote ik meer om mijn punt duidelijk te maken.

11. JeePee

JeePee Guest

Robert Kubica heeft zijn eerste competitieve wedstrijd sinds zijn ongeluk vandaag met 58 seconden op de nummer 2 gewonnen! :D

[yt]QMqiCVamh-s[/yt]

Laatst bewerkt door een moderator: 9 sep 2012
  12. Edjuuuuuh

Edjuuuuuh -

Leuk Bevonden:
    61
    Dat vroeg ik mij dus ook al af. Waarschijnlijk hebben Senna en team niet zo hard zitten janken als Ferrari via de board radio. :emo:

13. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Inderdaad, exact dezelfde situatie (net herhaling van vorig jaar op de BBC gezien) alleen krijgt Vettel nu straf.
    Het maakt dan uiteindelijk niet uit ivm het uitvallen van Vettel, maar terecht was het niet.
    Toch 'thuisvoordeel' voor Ferrari en dat is jammer. Een beetje een smet op de verder uitstekende derde plek van Alonso. En gelukkig deed Massa het wederom goed en was de vorige race geen toevalletje..
    Jammer dat Button is uitgevallen. Van alle potentiële kampioenen dit jaar gun ik het hem het meeste. Hoewel ik het ook wel leuk voor Webber zou vinden.
    Verder een geweldige race van Perez! Toch wel weer erg goede zaken gedaan voor dit jaar en ook voor zijn toekomst.

En gelukkig is Kubica nog steeds bezig met zijn terugkomst. Ik zou dat wel heel erg cool vinden. Misschien een stoeltje bij Mercedes, mocht Schumi er toch inderdaad mee stoppen?

14. JeePee

JeePee Guest

En ik had dit nog niet eens gezien:

En daarna janken als 'ie zelf naast de baan gedrukt wordt :emo:

15. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    straf was ook gewoon onterecht maarja erg veel invloed had het toch niet.

16. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Natuurlijk kan je nu bashen op Alonso over die straf, maar eigenlijk is het gewoon de inconsequentie bij de FIA (wedstrijdleiding) die je moet veroordelen. Zij moeten consequent handelen en doen dat niet. Dat Alsonso daardoor voordeel heeft is slim van hem, maar dat ligt feitelijk gewoon aan de FIA.

17. Ch®is

Ch®is '

Leuk Bevonden:
    70
    Zulke regels maken het racen er niet spannender door. Over 3 seizoenen kun je alleen nog maar door middel van DRS inhalen omdat je anders met een penalty word bestraft. Door dit soort acties kijk ik steeds minder naar de F1.

18. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    Je bent niet de enige. Ik ben al heel vroeg begonnen met kijken, dankzij mijn vader, maar heb het ook zien veranderen door de jaren. Zonde van de sport en eigenlijks was dit hetgene waar Senna ons niet lang voor zijn dood al voor had gewaarschuwd.

19. JeePee

JeePee Guest

Kubica onboard:

[yt]nB0YiPrcq-0[/yt]

Tight.

20. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Beter zetten ze Kubica volgend jaar in een Sauber of Williams, dat wordt genieten.

Deel Deze Pagina