1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
  2. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Ik vind de VVD wat betreft woningen echt bizar. Een volledig afhankelijk instituut uit de bouwwereld aanhalen als bewijs dat het 'goed' is voor de woningmarkt. Voor de bouwwereld ja, die dan lekker die bel in stand kunnen houden door nog meer te bouwen terwijl er zoveel leeg staat...
     
  3. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Ik heb echt geen idee waar ik op moet gaan stemmen, ik heb me door m'n nieuwe studie (en dus ook nieuwe studentenleventje) echt niet kunnen concentreren op de politiek. Ik heb zo nu en dan Samson horen praten en vond hem erg sterk. Maar van de rest weet ik zo weinig. Ik weet alleen zeker dat ik links kies en niet rechts. Morgen nog maar even verdiepen dan, op m'n vrije avondje.
     
  4. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Same. Verschillende agenda's gelezen, maar alle hebben wel een groot struikelblok voor mij...

    Wordt nog een dobber. Neig naar VVD aangezien ik niet links wil stemmen. Afgelopen 2 verkiezingen ook VVD gestemt.

    Steun je daar niet gewoon de grootste partij mee? imo kun je dan beter niet stemmen.
     
  5. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    volgens mij is dat een fabeltje. geen partij krijgt dan die stem. Dat zou geen democratie meer zijn.

    Maar ik ga blanco stemmen omdat het allemaal bullshit is. Je kijkt die partijprogr. door en dan denk je bij 1 parij wel, ja daar zou ik op kunnen stemmen.

    Dan gaan ze vervolgens formeren voor een kabinet en dan laten ze 40% van die standpunten vallen. Want je moet een compromi sluiten om een regering te krijgen. Bij PVV weet je dat alle punten onbelangrijk zijn behalve imigratie. Dus steun je andere punten van hun. doei doei, die willen ze zo laten vallen zoals vorige keer bijvoorbeeld met de aow en niet bezuinigen op het onderwijs.

    Ik heb vorige keer D66 gestemd maar dit keer vind ik dat zij ook veel slechte dingen hebben. Ik steun geen 1 partij voor meer dan 60% ofzo. En dan zul je net zien dat ze mijn belangrijke punten laten vallen tijdens het formeren.

    En het debakel met de langstudeerboete die ik nu moet betalen vind ik helemaal schrijnend.
     
  6. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Zo denk ik er inderdaad ook over, was ook van plan om blanco te stemmen.
     
  7. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
  8. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik heb ook echt geen idee welke partij ik moet stemmen...
    Schijnbaar zijn nu vrijwel alle partijen voor de invoering van het "sociaal leenstelsel".
    Leuke naam voor iets wat in feite een langstudeerboete is vanaf het begin dat je studeert. Laten we er maar sociaal voor zetten dat bekt natuurlijk een stuk beter als langstudeerboete.:emo:
     
  9. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    De kritiek van 'de standpunten waar je op stemt, zie je amper meer terug in het daadwerkelijke beleid' is meer gericht op ons systeem dan op deze verkiezing specifiek en is eigenlijk altijd van toepassing.

    Echter is het dit keer wel echt schrijnend. Je weet gewoon dat VVD en PvdA straks de grootsten zullen worden. Die moeten dus gaan samenwerken terwijl ze in de campagne juist lijnrecht tegenover elkaar staan en elkaar zelfs lopen zwart te maken. Op basis van die campagne moet je je stem uitbrengen, dan weet je dus: óf ze volgen de lijn van hun campagne en het kabinet valt binnen no-time óf ze gaan compromissen sluiten en dan is alles weer voor de schijn geweest. Bij beide opties is je stem weinig waard. Ik snap dus wel goed dat mensen niet gaan stemmen. Zelf weet ik het ook niet echt.
     
  10. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Zou goed kunnen dat D66 en CDA het nog in stand proberen te houden. Gratis geld voor studenten. Mij maakt het niet zoveel uit, een lening moet ook kunnen aangezien het een investering in jezelf is. Ik profiteer ervan dus ik betaal er dan ook voor.

    Wel ben ik er mee eens dat de langstudeerboete verwerpelijk is en hoop dat de PvdA het voor elkaar krijgt om het te stoppen. Hoe de andere partijen hierover denken weet ik eerlijk gezegd niet. Heb me deze verkiezingen niet bijzonder goed georiënteerd.

    edit:
    http://www.pvvkieswijzer.nl/ _O_
     
    Laatst bewerkt: 10 sep 2012
  11. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    opzicht is de langstudeerboete niet heel slecht hoor. het eerste idee dan. Daarna besloot een of andere debiel met een chromosoon te veel dat die boete met terugwerkende kracht moest zijn. Had ik toen ik ooit voor het eerst op het HBO zat kunnen weten dat dit ging gebeuren.. En dan moet de school zelf ook een boete betalen:lol: goed voor het onderwijs.

    Vervolgens is nu 90% tegen de boete en nog weten ze het niet af te schaffen echt wtf daar kan ik echt boos om worden.

    neem liever stufi en ovjaarkaart af van mbo mensen die nog binnen de plaats bij hun ouders wonen. Alsof die het nodig hebben. Behalve als je natuurlijk aan kan tonen dat je het geld echt nodig hebt.
     
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    En HBO studifi moet hoger zijn dan MBO en niet andersom. ;)
     
  13. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    is die hoger dan? dat zou helemaal belachelijk zijn.
     
  14. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Basisstufi van MBO is lager maar aanvullend is hoger.
     
  15. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
  16. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Dat aanvullend slaat helemaal nergens op. Ik en m'n zus kregen ook aanvullend terwijl we gewoon in een eengezins woning woonde alleen me moeder was net 2 jaar werkeloos. Moet dat het daar mee te maken had.

    Opzich was het wel lekker want me ouders betaalde de studie :p. Maar als ik hoorde hoeveel katjes ten er in me klas ff 300 euro kregen elke maand dan sloeg dat nergens op. Weet niet of hè nog steeds zo is maar daar kan behoorlijk op bezuinigd worden.
     
  17. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik stem D66, omdat ik mij in praktisch elk partijpunt wel kan vinden. Maar dat is niet het enige, het is ook vanwege het streven naar een nieuw paars kabinet. Het is behoorlijk wishful thinking (maar goed, dat is altijd zo met de verkiezingen), maar ik voorzie grote problemen als Nederland voor een links of een rechts blok kiest. Het is tijd voor een stabiele regering die het voor de verandering eens vier jaar volhoudt. Paars heeft dat in het verleden al eens bewezen. Kortom; VVD+PvdA en D66 die de boel bij elkaar houdt. Een sociaal-liberaal kabinet dus.
     
  18. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    VVD + PvdA kun je vergeten.

    Bij mij kwam trouwens ook D66 uit de 3 van de 4 peilingen.
     
  19. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Klopt, zoals ik al zei is het wishful thinking. Maar mocht het mislukken ben ik razend benieuwd wat voor coalitie er in vredesnaam moet komen. Ik kan mij niet voorstellen dat de VVD, als ze woensdag winnen, weer zaken gaat doen met de PVV. Niet na wat er in het Catshuys gebeurde. Het CDA staat zo historisch laag dat er amper een meerderheid mee te vormen is en met de SP staan ze nog verder af.
     
  20. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Gelul. Het is niets meer dan een act van Rutte.
     

Deel Deze Pagina