GTA toont altijd veel detail in een redelijk grote wereld. Daarvoor wordt het ook gesprezen.
Maar het mist diepgang. Zo heb je bijna geen interieur en is dat vaak beperkt tot simpele, voorspelbare trappengatten en lobby's. Het blijft een sandbox game, met het doel van "hier heb je een wereld, ga maar wat rondkloten en missies doen". Ook is GTA erg statisch
Skyrim, de rest van de Elder scrolls serie en Fallout zijn RPG's. Jouw character, plus alle locaties en quests hebben echt betekenissen. Verder zijn de games erg dynamisch. Vooral het radiant AI systeem, ook al heeft het zijn tekortkomingen, maakt de game veel levendiger.
EDIT:
Dat is oorspronkelijk niet de bedoeling geweest. Maar het gebrek aan gezichtsdetail in combinatie met de 'fantasy' achtige art-style en 'NEEDS MOAR BLOOM' uit die tijd (2006, next-gen!) maakt het inderdaad lachwekkend.
Het blijft aan de ene kant ook jammer dat wanneer je een serieuze quest aan het doen bent de characters er zo retarded uitzien.
Laatst bewerkt: 13 sep 2012