[XOne] Metal Gear Solid HD Collection

Discussie in 'Games' gestart door Grave, 3 jun 2011.

  1. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    MGS2 op (European) Extreme is anders ook wel heel vet! Enigste minpunt is dat gevecht met de eindbaas dan echt wel super moeilijk wordt.

    Geen enkele MGS kan tippen aan MGS1, dit vooral door de personages zoals Matrix zei. Geen enkele Metal Gear had Otacon (of Meryl) of een gelijkaardig personage zoals MGS1 dat heeft. Meryl in MGS4 was helemaal niet hetzelfde. Daarnaast hebben de bazen in MGS1 personages met diepte (met Sniper Wolf als beste voorbeeld) terwijl het bij de andere games gewoon kanonvoer is, met de eindbaas van MGS3 als mogelijke uitzondering.
     
  2. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Is deze HD collectie trouwens wel upscaled? Bij de HD collectie van Devil May Cry heb je op veel momenten echt een fucked up beeld, met enorme zwarte balken. Al is dat volgens mij sowieso een slechte overzetting naar HD, en zover ik heb gelezen is die van MGS juist wel netjes.
     
  3. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Zou het misschien komen omdat MGS(1) destijds zo 'nieuw' en 'baanbrekend' was dat deze daarom als de betere game gezien wordt? (Hoewel het natuurlijk verder ging op het succes van MG maar vele zijn pas bij MGS in gestapt)

    Verhaal technisch vind ik MGS 3 denk ik wel het beste deel omdat deze nog best plausibel zou kunnen zijn en echt past bij de gebeurtenissen van die periode, de koude oorlog. Daarnaast gaat het wat gameplay betreft gewoon een stap verder met het camo, stamina en medic systeem etc.
    Wapens waar de demper op en af valt te zetten(in MGS1 wachten ik altijd zo lang mogelijk met het plaatsen v/d demper op de SOCOM omdat ie zo gruwelijk klinkt)
    Vooral dat camo vind ik echt super.

    Wat bossfights betreft vind ik van MGS, de tweede keer dat je tegen Raven moest vechten denk ik wel de tofste, Overal claymores neerleggen en vergeten waar je ze ookalweer neer gelegd hebt en er dan zelf overheen lopen, met je nikita missles proberen achter Raven te komen omdat ie ze van tevoren kapot schiet_O_
    In deel 3 heb je soortgelijk iets met The Fury.

    Moeilijkste bossfight vind ik was absoluut de endfight tegen Big Boss. Wat ben ik daar veel dood gegaan zeg.

    @Fiiiii; Geloof dat alles wel goed upscaled is, igg geen storende zwarte balken meegemaakt geloof ik.
     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2012
  4. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Toen misschien wel, maar nu gaat die vlieger niet meer op en toch nog vind ik MGS1 de beste. Het hem een jaar (of twee) terug nog eens gespeeld (maar dan The Twin Snakes) en de personages pakken met hier toch nog altijd het meest. Bij die scène van Sniper Wolf en Otacon moet ik nog altijd een virtueel traantje laten terwijl al de rest van de personages in eender welke MGS me eigenlijk wat koud laat.

    Technisch gezien is MGS3 wel de betere, daar kan je moeilijk over discussiëren.
     
  5. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond The Fury toch wel het lastigst. Met name omdat er geen patroon in zijn acties zit. Hij loopt maar wat maniakaal te lachen en steekt de boel in de fik. Kwam hem telkens bij toeval tegen.

    The Boss vond ik minder moeilijk, vooral omdat ze jou crawlend in het gras gewoon niet kon zien. Kwestie van geduld hebben en snipen.
     
  6. s0kkie

    s0kkie Nicolas Corbin

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    0
    Nope, bij deze collectie heb je dat probleem gelukkig niet.
     
  7. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Vanmiddag de PS3 versie binnen gekregen en direct MGS2 opgestart. Eerste indruk: wat een tergende kut controls en achterhaalde menuutjes zeg 8)

    Morgen maar weer verder proberen, nu geen zin meer :+
     
  8. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    .....wat had je dan verwacht? De game is 10 jaar oud.|:-

    Als je daar niet tegen kunt had je de game beter niet kunnen kopen.
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    En MGS2 is nog wel de game met de soepelste gameplay van de 3. :+
     
  10. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben nu met Peace Walker bezig. Hoewel het wat afstand neemt van de klassieke MGS-feel, toch weer een vette game hoor. Maar had nog even een vraagje n.a.v. MGS3:

    Big Boss is bij Peace Walker in de veronderstelling dat het verslaan van The Boss nodig was en dat zij echt een spion was van de Sovjet. Het is hem toch ook gewoon verteld, volgensmij door EVA, dat zij als spion voor Amerika werkte bij Volgin en door die ontploffing van de facility zichzelf moest opofferen als teken van loyaliteit?
     
  11. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Klopt, misschien doelt hij daar ook op?:confused:

    Wil zelf ook snel beginnen met peace walker, MGS3 was geniaal heb erg genoten die game weer eens te spelen!:b:
     
  12. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatste deel uit de MGS HD Collection inmiddels uitgespeeld. Peace Walker dus. Tof verhaal (dat nog sterk gelinked is met deel 3 ) weer met uiteraard een filosofisch tintje, geweldige graphics, goeie gameplay ook. Al is de missiestructuur wel anders en keer je na een klein stukje telkens terug naar the Mother Base. Daardoor word je er wel een beetje uitgehaald. Bovendien klopte de verhouding bossfights/actie & sneaken niet helemaal. De actie voerde nogal de boventoon, wat ik soms overigens niet eens erg vond. Vooral die enalaatste missie met de Chopper Battle op het einde, begeleid 'Heavens Divide', was erg vet. De bossfights waren helaas wel echt inspiratieloos.

    Het survival-element uit deel 3 is verder vervangen door een management-element. Je hebt nu een Mother Base die je moet uitbreiden en waarvoor je mensen moet recruiten (kunnen enemies zijn, hilarisch gezicht trouwens als ze met een parachute worden opgehaald) waardoor je wapenupgrades/outfits/andere items kan krijgen. Opzich wel tof maar heel veel voegde het ook weer niet toe. Verder jammer dat de cutscenes zijn vervangen door comic-style artwork (die overigens wel heel vet is vormgegeven). Maar al met al heb ik me er weer goed mee vermaakt.

    Zeker een volwaardige MGS-game, die je wat mij betreft wel moet gespeeld hebben.
     
  13. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Kon je bij MGS 2 ook niet iemand bewusteloos maken door hem vast te pakken?
    Verder vind ik het heel tof. Dat begin muziekje is toch nostalgie. Aan de controls moet ik even wennen nog. Zie je dat dat de laatste jaren ook echt verbeterd is. :)
     
  14. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Iemand van achter besluipen, in een chokehold houden af en toe aanzetten zodat hij niet kan ontsnappen. Doe dit lang genoeg en hij gaat KO
     
  15. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ah heb hem idd. Had nog me wapen geselecteerd. :)
     
  16. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.695
    Leuk Bevonden:
    17.902
    HD collectie week geleden aangeschaft, en ik vind het me toch een partijtje kut. :emo: Had jij nog interesse Modder? Voor 15piek + wat verzendkosten?
    edit: ben trouwens gek..die shit is toch nieuw 40? 25 dan? :+8)
     
    Laatst bewerkt: 11 sep 2012
  17. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    die shit was bij de Dixons vorige week een tientje ofzo..

    Ik kom er ook totaal niet in, ben echt een luie gamer geworden..

    de controls zitten niet meer in mn vingers en het voelt allemaal te houterig en ik weet niet waar ik op moet drukken en ik wil aan mn handje gehouden worden dammit! :+
     
  18. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.695
    Leuk Bevonden:
    17.902
    Ja heb hem van Dixons. Was er na 10min spelen (exlc. het doorskippen van 23912391239139139 filmpjes) alweer klaar mee. 8)
     
  19. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Sorry hoor, maar wat voor knuppel gaat dan ook een MGS spel spelen en de cutscenes doorskippen?|:-
    Dan mis je het verhaal. Als je niet van diepgaande verhalen houd moet je geen MGS spelen, dat weet iedere nOOb.

    Bovendien is overdrijven ook een vak; na 10 minuten heb je nog niet zoveel filmpjes gehad.


    En houterig? De game is 10 jaar oud. Wat had je dan verwacht??
     
  20. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    MGS is een aparte game, je moet ervan houden. Het is geen game die je tussendoor even gaat spelen. Veel gamers vergissen zich daarin.
     

Deel Deze Pagina