[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Verschillen tussen de PvdA en D66 zijn toch ook veel kleiner dan de verschillen tussen VVD en D66?

Of zie ik iets over het hoofd progressieve VVD stemmers?

2. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Zal dan sowieso nog een partij bijkomen. Groen Links waarschijnlijk. D66 gaat niet in die coalitie met alleen 10 zetels.

3. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    denk dat er wel vvd'ers zijn die linkser zijn dan gemiddeld en een stuk progressiever, maar die alles wel bezien vanuit het liberalisme.

Hoezo niet? Als er een meerderheid gevormd kan worden.

Al zullen ze jammer genoeg het CDA niet zo snel links laten liggen.

4. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Zo zit ik nu ook te denken. Perfecte 'mediator' tussen links en rechts, en iets meer rechts dan links.

5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Maar dan is er geen meerderheid in de Eerste Kamer. En die verkiezingen zijn pas in 2015.

6. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Ik hoop inderdaad ook op D66 als de lijm tussen de nieuwe coalitie. Daarom is het zo jammer dat veel mensen juist geen D66 meer gaan stemmen vanwege de peilingen.

7. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Dan wellicht incl CDA, die stemmen ook in de eerste kamer sowieso niet mee met links.

8. Cyndris

Cyndris Member

Leuk Bevonden:
    369
    Ik ben blijkbaar niet de enige die D66 ook als een goede in de coalitie ziet. Wel jammer dat de coalitie dan geen meerderheid heeft in de 1e kamer, maar dan zou je CDA er nog bij kunnen gooien for good measure.
    Ik ga iig D66 stemmen, juist omdat zij het volgens mij nodig hebben op het moment. PvdA komt er wel.

9. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
  10. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Zo zie ik mezelf in ieder geval wel, had ook vanuit dat oogpunt vorige keer VVD gestemd.

Precies, daar hoop ik ook op :)

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    klopt, en dat is heel vervelend want dan is er eigenlijk geen partij voor je

12. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Lol, hoe is het met je wietpas?

13. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Ik las dat de beslissingen van de Tweede Kamer pas over twee jaar bij de Eerste Kamer komen te liggen. En dan zijn die provinciale staten-verkiezingen weer (of 2015).

'Hij verwerpt het argument van Rutte dat een paars kabinet het in de Eerste Kamer moeilijk krijgt, omdat daar geen meerderheid is voor PvdA, VVD en D66. "De eerste twee jaar heeft paars alleen geen meerderheid, maar pas in de twee jaar daarna zal de wetgeving uit de Tweede Kamer daar aankomen."
    "En dan moet Rutte mij maar garanderen dat hij met het CDA over twee jaar wél een meerderheid heeft in de senaat. Óf gaat hij zich dan weer aan de SGP uitleveren?"

Overigens komt dit van Pechtold af, dus heel objectief is het niet. :+

14. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    2jaar? Wetgeving kan toch pas aangenomen worden nadat het door de eerste kamer is gegaan?

15. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Toch wel lachen hoe die Wilders alles brengt. Tegen rutten: " je hebt de afgelopen weken meer gelogen dan dat diederik Samson is opgepakt" en nog meer van dat soort one liners. Ik vind dat altijd wel mooi.

Maar als die verder zo praat heb ik niet echt het idee dat die weet waar die het over heeft. Maar wel een personage die de politiek leuk maakt :).

Zo'n Buma en sap bijvoorbeeld kan ik niet tegen. Lijkt wel alsof er een cd'tje met tekst elke keer opnieuw afgespeeld word.

16. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Buma en Sap zijn niet zo charismatisch.. maar bandje vind ik niet. Sap gooit er ook weleens rare uitspraken uit. Als we het dan hebben over bandjes.. vond ik Balkenende het toppunt. Je zag het bij hem gewoon als hij iets 'aan' zette en er een wel heel politiek gelul uit kwam.

17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Buma was wel geniaal bij DWDD vanavond.

18. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Oké bandje is het niet maar als ze praten ben ik snel afgeleid. Ze boeien me echt voor geen meter.

19. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Idd, leuk om naar de kijken, verder natuurlijk een drama :)

20. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Zijn steeds de zelfde one-liners :'-(

Deel Deze Pagina