- Apple heeft een eigen custom CPU:
http://www.macrumors.com/2012/09/15...rioritizing-performance-and-power-efficiency/
Buiten dat hebben wij beiden geen flauw idee hoe de software van Android/WP/iOS de CPU's gebruikt, dus je kunt nooit zeggen dat iets beter is. Daarbij verbruikt een quad-core gewoon meer energie wat met de beperkte accu's toch een groot probleem blijft. Nee, Apple doet er goed aan te gaan voor een custom CPU die perfect aansluit bij hun eisen. Zoiets krijgen andere telefoonbouwers niet voor elkaar, zij krijgen een standaard chip en moeten er maar gewoon mee werken.
Edit: En nee. Niet alles werkt perfect op een 4 die voor de 4s is ontworpen. Het is ook geen toeval dat niet alle functies beschikbaar zijn van iOS6 voor de iPhone4. De rekenkracht is gewoon niet aanwezig.
Natuurlijk werkt bijvoorbeeld Siri niet zo goed op de iPhone 4 als op de 4s, maar het werkt nog steeds prima (zoek maar eens op Youtube op).
Dat de iPhone 4 niet alle software functies heeft die de 4s ook heeft hoort natuurlijk ook bij de strategie van Apple, hierdoor gaan mensen met een iPhone 4 sneller een 4s kopen omdat ze die functies ook willen.
Als je bijvoorbeeld de Snapdragon S4 dual-core met de Tegra 3 vergelijkt is de Snapdragon S4 inderdaad zuiniger, maar dat komt vooral omdat de Snapdragon S4 op 28 nm is gebakken en de Tegra 3 op 40nm is gebakken.
Het lijkt mij logisch dat als je een dual-core op 40nm vergelijkt met een quad-core op 40nm dat de quad-core zuiniger is (mits de software voor zowel de dual als de quad-core goed is geoptimaliseerd wat bij Android niet het geval is.
- Sure, NFC was leuk geweest. Hoe vaak gebruik je het echter? Ik nooit
Nee ik gebruik het ook niet (kan ook niet met mijn telefoon) maar het is wel handig en je kunt het voor steeds meer dingen gebruiken, helemaal als je er binnenkort bijvoorbeeld mee kunt betalen.
Bij de Sony Xperia S krijg je een 'smarttag', die kun je dan bijvoorbeeld naast je wekker leggen, als je je telefoon er dan langs haalt zet ie automatisch bijvoorbeeld de vliegtuigstand aan of schakelt het toestel zich uit.
- Draadloos opladen is ook een flauwe gimmick. De surface waarop het moet liggen is alsnog gewoon aangesloten op een kabel. Buiten dat weet je nog niets over de snelheid van het opladen. Ik betwijfel of de nieuwe Nokia's/SGS3 net zo snel draadloos laden als dat ze dat bedraad doen. Bovendien zouden ze dan hun materialen aan moeten passen waardoor de iPhone de premium build kwijtraakt.
Het lijkt mij juist ideaal, het enige wat je hoeft te doen is je telefoon op een platform te leggen en klaar is kees.
Hoe het met de Lumia 920 werkt weet ik niet maar het lijkt mij zeker wel handig.
Of het met aluminium of glas gaat werken weet ik ook niet.
- Nieuw ontwerp ben ik deels met je eens. Al moet ik zeggen dat ik er toch graag weer een zou willen hebben, zelfs na de eerste kleine teleurstelling. De telefoon gaat zoals gewoonlijk ontzettend goed verkopen.
Dat ie goed gaat verkopen is ook geen twijfel over mogelijk, Apple heeft gewoon een uitstekende marketing strategie en alles werkt (meestal) zoals het moet.Klik om te vergroten...