1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple iOS - iPhone, iPad, iPod Touch [Deel 8]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 12 sep 2011.

1. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Techniek gaat vooruit, maar de verlopen die jij noemt, kan ik wel 6 stuks kopen voor 1 stekker van Apple ;-)

2. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    wat vinden jullie trouwens van de nieuwe iphone 5?
    ik ben eerlijk gezegt een beetje teleurgesteld... ik vind de vernieuwingen minimaal

ik had meer verwacht

3. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Apple brengt elk jaar een nieuwe iphone uit, je kunt echt niet verwachten dat ze ook elk jaar iets verzinnen wat jouw mond doet openvallen van verbazing. Wat zou je dan willen zien? Het is en blijft een telefoon om mee te bellen/sms'en. Geen tablet/computer./laptop.

Of wil je soms dat er een laser in zit zodat je je boterhammetjes netjes kunt snijden?

4. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Wat had jij verwacht dan?

Voor mij (van een i4 afkomende) gewoon wat ik ervan gehoopt had, een fatsoenlijke upgrade voor de 4.

5. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Wacht op release, wordt ook zakelijk geregeld.

6. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    De iPhone5 is gewoon alles wat je mocht verwachten. Groter, sneller etc maar die ene feature die hem echt onderscheidend maakt van alle andere telefoon mist imo gewoon.

7. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Tja ik weet niet wat ik precies had verwacht maar ik had iets echt vernieuwends verwacht iets speciaals.... Een functie erby wat vernieuwend zou zijn ofzo maar miss heb ik ook te grote verwachtingen

8. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043

Wat ik had verwacht was:
    • Een Quad-core (kan je wel zeggen dat Dual-core goed genoeg is, maar Quad-core is gewoon beter, klaar).
    • NFC (of iets soortgelijks) .
    • Draadloos opladen.
    • Een nieuw ontwerp (en niet een iets langere telefoon met wat andere materialen, maar echt zoals ze ook deden bij 3gs naar 4).
    En zo zullen er nog wel een aantal dingen zijn die ik er ik had willen hebben.

Don't get me wrong, het is nog steeds een prima smartphone imo, maar Apple liep altijd een paar stappen voor op de concurrentie terwijl ze nu ongeveer een net zo goede telefoon hebben uitgebracht (naar mijn mening dan hé).

9. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Als Apple een Quad-core zou gebruiken in de i5 zou stoppen , zou dat betekenen dat app's die daarvoor zijn ontwikkeld slecht of niet op de 3G/3GS/4/4S en iPad's zullen werken.

Waarom NFC gebruiken als Bluetooth 4.0 veel veiliger is.

Als Apple een nieuw ontwerp zou willen dan moeten de ontwerper in dienst nemen die de S3 heeft bedacht.
    Heb meer dan 15 jaar nu een mobiele telefoon (NMT en GSM) en heb nog nooit zo'n waardeloze behuizing in handen gehad :mad:

10. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    Natuurlijk zouden die apps prima werken, gaat toch ook goed op Android en met WP8 heb je straks toch ook single, dual en quad-core telefoons?
    Bovendien kunnen ze niet voor altijd bij dual-core blijven.
    En de apps die speciaal worden ontwikkeld voor de 4s werken toch ook prima op de 4 (tenminste, dat lijkt me logisch)?

Lees dit artikel maar eens, dr staat ook dat NFC veiliger is.
    Bovendien kun je veel meer met NFC zoals betalingen doen of snel contactgegevens uitwisselen.

11. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    - Apple heeft een eigen custom CPU: http://www.macrumors.com/2012/09/15...rioritizing-performance-and-power-efficiency/

Buiten dat hebben wij beiden geen flauw idee hoe de software van Android/WP/iOS de CPU's gebruikt, dus je kunt nooit zeggen dat iets beter is. Daarbij verbruikt een quad-core gewoon meer energie wat met de beperkte accu's toch een groot probleem blijft. Nee, Apple doet er goed aan te gaan voor een custom CPU die perfect aansluit bij hun eisen. Zoiets krijgen andere telefoonbouwers niet voor elkaar, zij krijgen een standaard chip en moeten er maar gewoon mee werken.

Edit: En nee. Niet alles werkt perfect op een 4 die voor de 4s is ontworpen. Het is ook geen toeval dat niet alle functies beschikbaar zijn van iOS6 voor de iPhone4. De rekenkracht is gewoon niet aanwezig.

- Sure, NFC was leuk geweest. Hoe vaak gebruik je het echter? Ik nooit :)

- Draadloos opladen is ook een flauwe gimmick. De surface waarop het moet liggen is alsnog gewoon aangesloten op een kabel. Buiten dat weet je nog niets over de snelheid van het opladen. Ik betwijfel of de nieuwe Nokia's/SGS3 net zo snel draadloos laden als dat ze dat bedraad doen. Bovendien zouden ze dan hun materialen aan moeten passen waardoor de iPhone de premium build kwijtraakt.

- Nieuw ontwerp ben ik deels met je eens. Al moet ik zeggen dat ik er toch graag weer een zou willen hebben, zelfs na de eerste kleine teleurstelling. De telefoon gaat zoals gewoonlijk ontzettend goed verkopen.

12. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Het gaat niet om specs. Het gaat om software.

13. Kiss of Fire

Kiss of Fire Kiss of Fire

Leuk Bevonden:
    40
    iPhone 4 in de sloot gevallen. Zo'n tien seconden nat geweest. Stond nog aan en werd erna nog gebeld maar kon niet opnemen ivm niet werkend touchscreen. Kreeg hem dus ook niet uit, terwijl dat juist zou moeten. Thuis in rijst gelegd en nu gaat het scherm wel aan maar met maar 1 lampje en het touchscreen doet het nog niet. Ligt nu nog in het rijst en laat hem er zo lang mogelijk in liggen. Wat zijn jullie voorspellingen? Wordt het nog wat of kan ik kijken naar een nieuwe?

14. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Mooie timing voor de iPhone 5. :)

15. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    Zie quote.

Software optimalisatie speelt natuurlijk ook een grote rol maar dan nog is quad-core beter dan dual-core, net zoals een auto met 6 cilinders en 120pk sneller is dan een auto met 4 cilinders en 80pk.

16. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Geen problemen met de behuizing van menig iPod of iPhone 4. Eens laten vallen (op tegels), niets aan het handje, op een klein pitje tegen de rand aan na. Een minuscuul krasje op de achterzijde is gekomen door een bumper/hoesje.
    En iPhone 5 moet nog beter bestendig zijn.
    Vind de S3 er echt niet uit zien.

17. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Bij dat draadloos opladen heb je alsnog een stekker nodig, dus wat heb je eraan. Nu kun je tenminste nog via een pc ofzo opladen door USB.

18. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Maar gast, come on. :emo:
    Wat voegt een quad-core nu toe, als de software er toch geen gebruik van maakt. Wat maakt het in hemelsnaam uit dat het feitelijk sneller is dan dual-core, als een dual-core snel genoeg is en energiezuiniger is.

19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Met de S3 merk je echt het verschil tussen de Dual en Quad. Best groot verschil eigenlijk. Met energie weet ik niet, mijn S3 gaat 2 dagen mee gelukkig. :)

20. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Maar de iPhone bewijst dat het met een dual-core ruimschoots uit de voeten kan.

Deel Deze Pagina