Fotografie [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Remco, 12 mrt 2012.

1. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    ik heb net de D600 bekeken met mijn D7000 in de hand. Button lay-out is op de record knop voor het filmen na en de live view schakelaar hetzelfde...
    specs (op de sensor na) vallen ook een beetje tegen...

2. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Wat is er nou zo slecht aan die 6D (op de prijs na) en waarom is hij nou slechter dan de Nikon D600. Zie ik nou iets over het hoofd?

ISO waardes zijn goed. Sluitertijd van max 1/4000 is wel lame. 4,5FPS is meer dan genoeg voor een gemiddeld iemand. Ingebouwde GPS is wel echt tof. WIFI geen idee waarvoor? Ingebouwde flitser heb ik persoonlijk ook nergens voor nodig.

Zo slecht is dat toch ook weer niet? Hij is alleen vrij duur maar ook dat zakt snel. Maar blijkbaar zie ik echt iets over het hoofd :)

De nieuwe Canon 24-70II is trouwens echt ziek. De scherpste zoomlens ooit volgens de eerste testen. Hij overwint de 24TS-EII qua scherpte... En is op 70mm. scherper dan de nogal gewaardeerde 70-200LII

Laatst bewerkt: 15 sep 2012
  3. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik kan mij zéér goed voorstellen dat je op locatie/reis vaak genoeg toegang hebt tot wifi, maar niet tot een pc en een cardreader. Ik vind het daarom een toffe toevoeging om snel een foto door te kunnen sturen. Dat soort pre-fab chips kosten toch niets, dus dit is een natuurlijke ontwikkeling. :) Net zoals die ene camera die op Android gaat draaien.

0616 by Gielt, on Flickr

0699 by Gielt, on Flickr

0713 by Gielt, on Flickr

0908 by Gielt, on Flickr

0422 by Gielt, on Flickr

0771_2 by Gielt, on Flickr

4. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Klopt. Maar voor mij valt onder ergonomie ook de grootte en het gewicht van een body. Bij jou niet dan??

5. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Heel mooi sfeervol die derde The Matrix. :) Misschien dat je de dichtgelopen zwarten nog iets meer kunt ophalen?

6. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    385, 391 en 407 zijn ook erg netjes Giel. :D

7. JeePee

JeePee Guest

Bulb

Props aan Remco en Luuk!

Laatst bewerkt door een moderator: 16 sep 2012
  8. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Die viel me ook al erg op, erg fijn sfeertje. Geschoten uit je hotelkamerraam ofzo?

9. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Even een algemeen vraagje voor degene die een eigen site hebben voor fotografie. Hoeveel GB heeft jullie host voor de website? Is 2GB genoeg om er voldoende foto's op te zetten? Lijkt me wel toch?

10. JeePee

JeePee Guest

2GB is ruim zat, zolang je foto's geen .TIFF bestanden zijn van 70 MB per stuk. Die op onze site zijn 1920x1080 en zo'n 500kb per foto. De thumbnails zijn van hele lage kwaliteit (50kb per stuk ofzo) zodat de pagina's nog een beetje vlot laden.

11. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Top thanks!

12. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    En waar kun je het best je domeinnaam registreren? Of maakt dit niet zo heel erg veel uit?

13. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik, en Gdzr volgens mij ook, hebben wat sites gehost (en de domeinnaam geregistreerd) bij Antagonist. Niet duur, waarschijnlijk ook niet de goedkoopste, maar wel goede service en een duidelijk FAQ op de website.

14. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Jup. Antagonist.nl

Erg goede service en snelle hosting.

15. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Gaan we onthouden! Thanks!

16. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Zo, ik heb maar een tweede speedlite besteld. En een nieuwe set triggers.

Die triggers zijn wel chill, ik kan straks E-TTL en HSS offshoe flitsen en kan alles in de camera regelen, dus dan hoef ik nooit naar de lightstand toe te lopen om iets aan te passen.

Dat kon al langer, maar nog niet zo goedkoop.

17. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Welke triggers heb je? :)

18. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    YN-622C

Zijn net uit. Maar ik heb ze pas net besteld.

19. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Zijn dat goede alternatieven voor de pocketwizards?

20. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Ik weet niet precies of pocketwizzards iets meer kunnen dan dit? Ik zou niet weten wat.
    Maar ik vind PW zwaar overpriced. Als ik genoeg geld had had ik een aantal 600EX flitsers gehaald daar zit de trigger ingebouwd en schijnt ook echt perfect te werken.

Over die ik besteld heb zijn nog geen slechte berichten binnen. Alleen maar goede. Ik zal er wel een flinke tijd mee tegen aan kunnen. Offshoe ETTL en HSS lijkt mij al erg fijn.

Hier een filmpje:

[yt]NTUuFGTHskY[/yt]

Deel Deze Pagina